Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که پیش از این اعلام شده بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، ۵۰ هزار دستگاه خودرو سواری وارد کشور خواهد شد، حالا بررسی جزئیات مصوبه تلفیق حاکی از تداوم عدم مجوز ورود خودرو سواری به کشور است.

به گزارش مشرق، حدود سه هفته قبل در جریان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی عضو این کمیسیون از تصویب واردات خودرو در سال بعد خبر داده بود، بر این اساس پیش از این واردات خودرو از محل ارز حاصل از صادرات بعضی از کالاها و خودرو مطرح بود که امروز این واردات با ارز غیر صادراتی و با نظارت بانک مرکزی پیشنهاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در خصوص این پیشنهاد با نماینده بانک مرکزی مشورت و موضوع را مطرح کرده‌ایم. این پیشنهاد مبتنی بر واردات مدیریت شده است و رقم این واردات از منابع غیر وصولی انجام خواهد شد و مصارف آن در توسعه صنعت خودرو، ارتقای ناوگان کشوری و خطوط ریلی در مسیر سیاست‌های کلان کشور خواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ کل کشور گفته بود، بر این اساس، به دولت اجازه داده می‌شود به منظور تأمین مالی شبکه راه‌آهن کشور و ایجاد خطوط ریلی مورد نیاز اعم از قطار عادی، برقی، سریع‌السیر و قطار شهری و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در خطوط ریلی و بخش راه‌سازی با اولویت مناطق محروم و روستایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها و ارتقای مدیریت عبور و مرور ناوگان حمل‌ونقل نسبت به واردات خودروی سواری با رعایت سیاست‌های کلان نظام، از محل ارز غیر صادراتی (خود یا دیگران) با نظارت بانک مرکزی، توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی در سال آینده اقدام به واردات ۵۰ هزارخودروی سواری و ۱۰ هزار ماشین‌آلات سنگین با تعرفه ورودی که به تصویب هیات وزیران می‌رسد اقدام کند. سقف درآمدی این بند تا ۶۰۰ هزار میلیارد ریال تعیین شده است.

در همین راستا علی جدی در مورد تصویب واردات ۵۰ هزار دستگاه خودرو اظهار کرد: ما طرحی در کمیسیون برای واردات خودرو از محل صادرات خودرو و قطعات و صنایع نیرومحرکه داشتیم که به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد. کمیسیون تلفیق نیز به طور جداگانه واردات ۵۰ هزار خودرو را تصویب و از این محل برای دولت هم درآمد پیش‌بینی کرده است. من فکر می‌کنم که واردات ۵۰ هزار خودرو در صحن هم تصویب شود. 

جزئیات مصوبه تلفیق بر اساس سند رسمی

این درحالی است که بر اساس بند الحاقی یک تبصره هفت لایحه بودجه، مصوب کمیسیون تلفیق، به منظور تأمین مالی شبکه راه آهن کشور و ایجاد خطوط ریلی مورد نیاز اعم از قطار عادی ، برقی و سریع السیر و قطار شهری و تکمیل پروژه های نیمه تمام در خطوط ریلی و بخش راهسازی با اولویت مناطق محروم و روستایی و اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده ها ، توسعه فرهنگ حمل و نقل و ارتقاء مدیریت عبور و مرور ناوگان حمل و نقل در سال ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده می شود از محل ارز غیر صادراتی خود یا دیگران با نظارت بانک مرکزی و با رعایت سیاستهای کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات تعداد پنجاه هزار ( ۵۰,۰۰۰ ) دستگاه کامیون ، اتوبوس بیرون و درون شهری ، تریلی ، تریلی یخچال دار ، واگن ، واگن یخچال دار و کشنده و ده هزار ( ۱۰.۰۰۰ ) دستگاه ماشین آلات سنگین معادن و راهسازی اعم از نو ساخت یا حداکثر پنج سال ساخت ، توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصویب هیات وزیران می رسد ، اقدام و درآمد ناشی از آن را به حساب ردیف جدول شماره ( ۵ ) این قانون واریز نماید منابع واریزی از محل جداول و ردیف های هزینه ای مربوط به مصرف می‌رسد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت سازمان برنامه و بودجه گمرک خودرو واردات کمیسیون تلفیق بودجه کمیسیون تلفیق مجمع تشخیص مصلحت نظام لایحه بودجه بانک مرکزی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت واردات ۵۰ هزار کمیسیون تلفیق واردات خودرو بانک مرکزی خطوط ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۶۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحراف به چپ کامیون چهار نفر کشته برجای گذاشت

سرهنگ "ابوالفضل کهزادی" شامگاه پنجشنبه اظهار کرد: در پی اعلام فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی وقوع یک فقره تصادف بین یک دستگاه کامیون بنز و یک دستگاه سواری پژو در محور دره شهر در منطقه زرانگوش، بلافاصله کارشناسان پلیس راه و عوامل امدادی جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی به عمل آمده از سوی کارشناسان پلیس راه مشخص شد، راننده کامیون به علت انحراف به چپ با خودروی سواری پژو برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه به علت شدت برخورد خودرو ها، هر ۲ خودرو دچار آتش سوزی شدند، ادامه داد: متاسفانه چهار نفر سرنشین سواری پژو به علت شدت جراحات در دم فوت کرده اند.

سرهنگ کهزادی خاطرنشان کرد: برابر اعلام کارشناسان پلیس راه علت تامه تصادف تجاوز به چپ کامیون اعلام شده است.

 دره شهر در فاصله ۱۲۵ کیلومتری ایلام قرار دارد.

منبع: ایرنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • (ویدئو) آینده مبهم خودروهای نمادین؛ جیپنی‌ها به آخر خط رسیدند
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • تصادف کامیون ۴ کشته بر جای گذاشت
  • انحراف به چپ کامیون چهار نفر کشته برجای گذاشت
  • 4 کشته در حادثه کامیون (+ عکس)
  • (تصاویر) تجاوز به چپ کامیون در دره شهر / ۴ نفر جان باختند