Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سعید جعفری کرهرودی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وزن کالاهای صادراتی استان مرکزی بیش از یک‌هزار و ۳۶۲ تن برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: محموله‌های صادراتی استان مرکزی به بیش از ۸۰ کشور جهان صادر شده که عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و امارات بیشترین بازارهای هدف صادراتی تولیدکنندگان استان در سال جاری بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: فرآورده‌های پتروشیمی، شمش آلومینیوم، آبمیوه‌ها، مواد شیمیایی، انواع شیشه، مصنوعات ریخته‌گری، الیاف پلی استر، میلگرد آجدار، گل و گیاه، پلی‌اتیلن سنگین و سبک خطی، تینر فوری و پلی‌پروپیلن بیشترین کالاهای صادراتی این استان در سال جاری را شامل می‌شوند.

جعفری کرهرودی، میزان واردات استان مرکزی در سال جاری را ۳۹۶ میلیون دلار به وزن ۱۱۵هزار تن عنوان کرد و گفت: عمده‌ کالاهای وارداتی استان از کشورهای چین، ترکیه، امارات متحده عربی، هند و آلمان وارد شده است.

وی بیان کرد: پودر آلومینا، آند کربنی، کویل آلومینیوم، خط تولید آمپول، بادام زمینی، مواد اولیه آبمیوه، شمش آلومینیوم، لوله و میلگرد فولادی، پاکت آبمیوه، در آسان بازشوی آلومینیومی، پنبه و لوازم یدکی کولتیواتور از مهمترین کالاهایی است که امسال به استان وارد شده است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۵۰ واحد در حوزه صادرات نیز فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه صادرات صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی وزارت صنعت معدن و تجارت اراک استان مرکزی وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه صادرات صادرات غیر نفتی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان

سردار جلیل موقوفه ئی با بیان اینکه محور این طرح نظارت و پایش انبار‌ها و محل‌های دپوی کالا ها بود گفت : کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی و رابطان این پلیس در زمان ۷۲ ساعته‌ی اجرای طرح ، با استفاده از ظرفیت‌های منابع و مخبرین و رصد بانک اطلاعاتی، با کنترل نامحسوس مکان‌های تحت رهگیری و اطمینان از صحت گزارشات واصله پس از هماهنگی قضائی به همراه تیمی از کارشناسان ادارات صمت، تعزیرات و بازرگانی وارد عمل شدند.

وی افزود : در این بازرسی ها که در حوزه لوازم خانگی و آشپزخانه، ابزار آلات صنعتی، انواع لوازم آرایشی بهداشتی، انواع سوخت موتورسیکلت سنگین، لوازم یدکی خودرو انجام شد کالاهای قاچاقی به ارزش ۷۳ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال کشف و در این رابطه ۹ نفر دستگیر و و ۴ دستگاه وسیله نقلیه توقیف شد 

فرمانده انتظامی استان از شهروندان خواست هرگونه اخبار مربوط به قاچاق کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟