Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@15:20:03 GMT

پاستووکوک از آسترازنکا اثربخش‌تر است

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۶۷۲۷

پاستووکوک از آسترازنکا اثربخش‌تر است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آمیتس رمضانی در خصوص ممنوعیت تزریق واکسن پاستوکووک برای دز سوم افرادی که واکسن غیر فعال تزریق کرده اند، گفت: در حال حاضر بهترین واکسنی که در کشور برای دز سوم وجود دارد همین واکسن پاستوکووک است و بر اساس مطالعاتی که ما در حال انجام آن هستیم و این واکسن را با سایر واکسن‌هایی که در دز یادآور تزریق شده اند، مقایسه کردیم، اثربخشی پاستوکووک از سایر واکسن‌ها و حتی ۳ دز آسترازنکا هم بهتر است، اما مسئله‌ای که در این رابطه وجود دارد این است که تمایل بسیاری برای دریافت این واکسن نسبت به سایر واکسن‌های موجود در کشور وجود دارد و از این رو در مورد بقیه واکسن‌ها این نگرانی وجود دارد که کمتر مورد استفاده قرار گیرند و تاریخ مصرفشان تمام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص بیماری‌های عفونی ضمن اشاره به اینکه انستتیو پاستور پیشینه ۱۰۰ ساله دارد واکسن کرونا اولین واکسنی نیست که توسط این شرکت تولید شده است و همکاری ما با کشور کوبا هم با حدود ۳۰ تا ۴۰ سال قبل بر می‌گردد، و همکاری ما با کوبا در تولید واکسن هپاتیت B هم وجود داشته است، ادامه داد: به نظر می‌رسد همه مردم ایران حداقل یک بار واکسن‌های تولید انستتیو پاستور را مورد استفاده قرار داده اند که همین امر سبب اطمینان مردم به آن و تقاضای بیش از حد به این واکسن شده است.

وی به بیان اینکه تولید واکسن پاستوکووک ۴ میلیون دز در ماه است در حالی که تقاضا برای این واکسن چند برابر این مقدار است و امکان بالا بردن تولید این واکسن وجود دارد، اما مسئله‌ای که وجود دارد تاریخ مصرف سایر واکسن‌های دیگر است، افزود: پاستوکووک اولین واکسنی است که در کشور مجوز تزریق دز چهارم را دریافت کرده و این آمادگی را داریم که تزریق دز چهارم به افرادی که این واکسن را دریافت و ۳ دز را هم تزریق کردند را آغاز کنیم.

دبیر انجمن متخصصان عفونی کشور اظهار کرد: از طرفی پاستووک باید برای کودکان تزریق شود و از طرفی دیگر بهترین نوع واکسن یادآور در داخل کشور برای هر نوع واکسنی است که در دزهای اول و دوم تزریق شده و از طرفی هم دیگر این واکسن تنها واکسن در کشور است که تزریق دز چهارم آن به تصویب رسیده و اگر قرار باشد با این واکسن تا این حد تقاضا داشته باشد واکسن‌های دیگر با مشکل مواجه می‌شوند؛ به همین دلیل باید در این رابطه مدارهایی صورت گیرد تا سایر واکسن‌ها با مشکل مواجه نشوند.

این پزشک متخصص ضمن بیان اینکه در دنیا این نتیجه به دست آمده که اگر در دز سوم واکسن پروتئینی تزریق شود، کارایی واکسن بسیار افزایش می‌یابد و البته هر واکسن پروتئینی این قابلیت را ندارد و برای داشتن این میزان اثربخشی باید در آن از سیستم کنژوگه استفاده شده باشد چرا که اثربخشی واکسن را بسیار بالا می‌برد که این سیستم را همه کشورهایی ندارند و فقط چند کشور از جمله کوبا به این سیستم مجهز هستند، توضیح داد: کارایی دز سوم واکسن نوواوکس از کارایی واکسن‌های فایزر و مدرنا بیشتر است که معادل این واکسن در کشور ما واکسن پاستوکووک است و از این رو دز سوم این واکسن برای هر نوع پلتفرمی از جمله واکسن‌های غیرفعال، وکتوری نظیر آسترازنکا و اسپوتنیک بهترین کارایی را دارد.

انتهای پیام/

منبع: میزان

کد خبر: 1129462 برچسب‌ها واکسن کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن پاستوکووک سایر واکسن ها دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، به زودی وصله هایی کوچک جایگزین تزریق واکسن برای کودکان می شود. پزشکان امیدوارند این گزینه های بدون درد جایگزین تزریق واکسن با سرنگ شوند تا به این ترتیب والدین بیشتری به واکسینه کردن فرزندانشان ترغیب و از شیوع بیماری های مذکور جلوگیری شود. نیازی نیست وصله های گفته شده توسط پرسنل پزشکی آموزش دیده به بدن کودکان منتقل شوند.

آنها به نام وصله های میکروآرایه نیز معروف هستند به وسیله مجموعه ای از برجستگی های میکروسکوپی که به لایه رویی پوست نفوذ می کنند، دارو را به بدن می رسانند و دیگر نیاز به تزریق نیست.

از سوی دیگر واکسن های مایع حتما باید در یخچال نگهداری شوند و پرسنل آموزش دیده آنها را تزریق کنند و در کنار این موارد باید ایمنی و دور انداختن سرنگ ها نیز در نظر گرفته شود. اما وصله های جدید در مقابل حرارت مقاوم هستند، حمل ونقل آنها ساده تر است و انتقال آنها به بدل به آموزش کمی نیاز دارد. طبق نتایج تحقیق که در نشریه لنسنت منتشر شده، این امر سبب می شود انتقال واکسن به مناطق دور افتاده در انگلیس و همچنین سراسر جهان ساده تر باشد.

در آزمایش مذکور ۱۲۰ کودک ۹ تا ۱۰ ماهه، ۱۲۰ کودک نوپا ۱۵تا ۱۸ ماه و ۴۵ بزرگسال ۱۸تا ۴۵ ساله در گامبیا شرکت کردند. وصله ریز سوزن که روی بازوی آنها قرار گرفت واکنش ایمنی در بدنشان ایجاد کرد به اندازه واکنش ایمنی حاصل از تزریق واکسن های معمول قدرتمند بود.

آزمایش انتقال یک دوز از واکسن به وسیله وصله ریز سوزن نشان داد از هر ۱۰ کودک بیش از ۹ نفر در مقابل ابتلا به سرخک محافظت و تمام نوزادان پس از دریافت درمان در مقابل سرخجه نیز ایمن شدند.

کد خبر 6093759 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان