Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@07:09:07 GMT

تیمار بیش از یک‌ میلیون اصله درخت و درختچه در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۷۲۶۵

تیمار بیش از یک‌ میلیون اصله درخت و درختچه در مشهد

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از اجرای عملیات کوددهی درختان، درختچه‌ها و سطوح فضای سبز شهر مشهد در فصل پاییز و زمستان سال جاری برای بیش از یک میلیون اصله درخت و درختچه خبر داد.

سیدعلی‌اکبر انتظام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به رشد مناسب و حجم گسترده فضای سبز شهر مشهد در سال‌های اخیر، توسعه کیفی و ارتقای رشد و سلامت گیاهان، به‌طور ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته است و تلاش می‌شود با استفاده از روش‌های نوین و پربازده در راستای بهبود کیفیت فضای سبز شهر مشهد گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از انواع عملیات اجرایی در فضای سبز شهر مشهد، کوددهی درختان، درختچه‌ها و توده‌های فضای سبز شهری است که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها از اواخر آذرماه آغاز شده است و تا اوایل اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، بیش از یک میلیون اصله درخت و درختچه در بازه زمانی یاد شده در مشهد با استفاده از عملیات کوددهی مورد تیمار قرار می‌گیرند.

وی با بیان این که یکی از روش‌های مناسب و پربازده کوددهی درختان روش چال کود است که با توجه به بازده اقتصادی و عملکرد مناسب بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در این روش، در محدوده سایه‌انداز درختان چاله‌هایی حفر شده و کند و کوب انجام شده است و سپس درون آنها با مواد آلی و شیمیایی پر می‌شود.

انتظام ادامه داد: از آنجا که درخت گیاهی دائمی است، هر سال به دلایل مختلف تراکم ریشه در حوالی منطقه چال‌کود بیش از پیش افزایش می‌یابد، لذا سطح تماس ریشه با این منطقه غنی از کود نیز باید افزایش یابد که همین موضوع باعث افزایش کارایی مصرف و بهره‌وری کود و بهبود رشد درختان و درختچه‌های شهری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به خاک ترکیبی تولید شده توسط شهرداری مشهد، پیش‌بینی شده است از میان یک میلیون اصله درخت تیمار شده، به صورت ویژه عملیات چال کود برای بیش از ۱۰ هزار اصله درخت نیازمند تیمار با استفاده از حدود سه هزار متر مکعب خاک ترکیبی و کود آلی غنی شده در سطح شهر مشهد اجرا شود.

کد خبر 555112

منبع: ایمنا

کلیدواژه: درختان شهر شهرداری مشهد کلانشهر مشهد شهر مدیریت شهری معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد کلانشهر تیمار درختان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فضای سبز شهر مشهد میلیون اصله درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی

انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری برگزار شد شد: این اداره کل براساس وظایفی که دارد اقدام به کنترل سیل در سطح ۱۴ شهرستان استان کرده که مؤثرترین آن مهار سیلاب در ضلع شمالی شهر کرمانشاه بود.

وی با اشاره به ضرورت رفع نیاز‌ها و امکانات حریق عنوان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن و فرسوده بودن امکانات و تجهیزات اطفای حریق درخواست به روزرسانی تجهیزات را داریم.

کولانی با تأکید بر مردمی‌سازی و هماهنگی بین دستگاه‌ها در اطفای حریق گفت: در بخش‌هایی از شهرستان دالاهو طی یک ساعت ۷۴۰ نفر از مردم به صورت خودجوش برای اطفای حریق به کمک آمدند و حریقی که ۷۲ ساعت طول می‌کشید با همراهی مردم به حداقل رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری لورانتوس گریبانگیر جنگل‌های سراسر کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس است افزود: این آفت بیشتر در فصل خشکسالی درختان را مبتلا می‌کند و درخواست داریم مبارزه با این آفت به صورت ملی دیده شود در غیر این صورت در سال‌های آینده این جنگل‌ها را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حدود ۶۲۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شده است عنوان کرد: سهمیه و تعهد استان در زمینه کشت یک میلیارد نهال طی چهار سال حدود سه میلیون اصله نهال بوده که انجام شده، اما تعهد ملی ۳۶ میلیون نهال بوده که در صورت تأمین اعتبار ملی انجام می‌شود.

کولانی با اشاره به اینکه ظرفیت نهالستان‌های استان دو میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال است، اما سه میلیون اصله نهال تولید و کشت شده است گفت: ۶۰۰ هکتار از نهال‌های کشت شده مثمر و مابقی کشت اقتصادی است که برای تولید چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • کاشت بیش از ۳ هزار درختچه در بلوار آیت الله خامنه‌ای قزوین
  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • شبکه برق پروژه ملی طرح نجات تبریز در حال اجراست
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی