Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@14:26:15 GMT

تلاش‌های دیپلماتیک فشرده در وین ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۷۳۰۹

تلاش‌های دیپلماتیک فشرده در وین ادامه دارد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، گفت: تلاش‌های دیپلماتیک بسیار فشرده در جریان مذاکرات وین ادامه دارد.

به گزارش قدس آنلاین، میخائیل اولیانوف که در روزهای گذشته در خصوص پیشرفت مذاکرات «وین» برای لغو تحریم‌های ایران ابراز خوشبینی کرده است، تأکید کرد: تلاش‌های دیپلماتیک بسیار فشرده امروز در جریان مذاکرات وین برای احیای برجام ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پیام توییتری خود در این خصوص نوشت: «تلاش‌های دیپلماتیک بسیار فشرده امروز در جریان مذاکرات وین درباره برجام ادامه خواهد داشت». 

اولیانوف طی روزهای گذشته با پیام‌هایی که در صفحه توییتری خود منتشر شده کرده است، سیگنال‌هایی از پیشرفت در مذاکرات فعلی وین ارسال کرده است.

گفتنی است؛ روز گذشته در ساعت ۱۳ و ۱۳ دقیقه به وقت محلی وین وی تصویری از یک میز مذاکره با حضور «راب مالی» نماینده آمریکا در امور ایران منتشر کرد و نوشت: «یک نشست بسیار مفید دیگر» با نماینده ایالات متحده در ایران برگزار شد و تصریح کرد: «ما قطعاً رو به جلو پیش می‌رویم».

حدود یک ساعت پس از انتشار این پیام توییتری، نماینده روسیه در مذاکرات وین با انتشار یک توییت دوم، تصویری از یک میز مذاکرات با حضور «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین را نشان داد و نوشت که مذاکرات عمیقی با مورا درباره شکلی که سند نهایی می‌تواند داشته باشد، داشته است.

این دیپلمات روس پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که مذاکرات وین برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران تا پایان ماه فوریه(ماه جاری میلادی) به نتیجه برسد.

ادامه دور هشتم مذاکرات وین در حالی در پایتخت اتریش در جریان است که دیپلمات‌های غربی در روزهای اخیر در خصوص پیشرفت در مذاکرات بسیار ابراز امیدواری کرده‌اند و پنجشنبه شب(۲۱ بهمن ماه)، «استفانی الحق» مذاکره‌کننده ارشد انگلیس و مدیر امور غرب آسیا و آفریقای شمالی در پیامی در صفحه توییتر خود تصریح کرد که دیدار وی با «علی باقری کنی» مذاکره‌کننده ارشد ایران و مورا شاهد، «تبادلات سازنده‌ای» بوده است.

ادامه دور هشتم مذاکرات به منظور رفع تحریم‌ها بعد از ۱۱ روز وقفه روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه در شهر وین از سر گرفته شد و روز پنجشنبه هفته گذشته نیز رایزنی‌ها در شهر وین پایتخت اتریش در جریان بود و در همین چارچوب نشست هیئت‌های ایران و اتحادیه اروپا به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌وگوها در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد.

پس از آن نیز علی باقری و میخائیل اولیانوف مذاکره کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در نشستی دوجانبه به گفت‌وگو نشستند. علاوه بر آن نشستی با حضور باقری و مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی و انریکه مورا برگزار شد. روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز جلسات متعدد در وین برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز ۲۱ بهمن ماه در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم ایران در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اظهاراتی با بیان این‌که «با جدیت، برنامه و ابتکار در میز مذاکره حضور داریم و برای رسیدن به یک توافق خوب مصمم هستیم»، گفت: زمان پایان مذاکره را ترجمان اراده طرف‌های غربی در پایبندی کامل آنها به رفع تحریم‌ها و بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان تعیین خواهد کرد.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: میخائیل اولیانوف مذاکرات وین جمهوری اسلامی ایران تلاش های دیپلماتیک مذاکرات وین برگزار شد تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی مابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت و گوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

دیگر خبرها

  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش