Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه در دولت سیزدهم شاهد افزایش فروش نفت و ترک خوردن دیوار تحریم ها هستیم، گفت: در دولت گذشته متاسفانه همه مسائل به موضوع مذاکرات و برجام گره خورده بود حتی آقای روحانی معتقد بود آب خوردن مردم هم بستگی به نتیجه مذاکرات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمدحسن آصفری»، عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه خوشبختانه با سیاست هایی که دولت سیزدهم از زمان آغاز به کار گرفته است این روزها شاهد افزایش فروش نفت و  ترک خوردن دیوار تحریم ها هستیم، گفت: در دولت گذشته متاسفانه همه مسائل به موضوع مذاکرات و برجام گره خورده بود حتی آقای روحانی معتقد بود آب خوردن مردم هم بستگی به نتیجه مذاکرات دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام مسائل کشور با قفل برجام بسته شده بود عنوان کرد: در مجلس نهم از آقای زنگنه در صحن علنی سوال کردیم که چرا شما تحریم ها را دور نمی زنید و با وجود بازار فروش نفت در منطقه منفعل عمل می کنید؛ پاسخی که وزیر نفت وقت به ما داد این بود که آقای روحانی گفتند باید اول تکلیف برجام روشن شود این یعنی در دولت قبل هم امکان دور زدن تحریم ها وحود داشت اما علاقه داشتند با فشار به مردم، نظام را به هر گونه توافق ذلت باری وادار کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به اینکه سیاست دولت سیزدهم بر این است که مذاکرات در جای خود دنبال شود و به موازات آن مسئله فروش نفت، جذب سرمایه از کشورهای دیگر و توافقات اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه نیز در جریان باشد تاکید کرد: اگر ما قدرتمند شویم و از موضعی قوی با دنیا حرف بزنیم غرب است که برای مذاکره با ما التماس خواهد کرد.

آصفری با اشاره به اینکه همانطور که رئیس جمهور در سخنرانی روز 22 بهمن تاکیید کرد نه به نیویورک امیدواریم و نه وین ادامه داد: دولت به دنبال اداره کشور صرفا از طریق مذاکرات نیست بلکه خنثی سازی تحریم ها به طور جدی در این دولت در حال دنبال شدن است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اینکه دولت لایحه دور زدن تحریم ها را به مجلس ارائه دهد خاطرنشان کرد: می توان از طریق دیپلماسی پارلمانی و دیپلماسی اقتصادی این هدف را به نتیجه رساند و بازی جنتلمن های غربی برای فشار به ایران پای میز مذاکره را برهم زد.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: فروش نفت تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم

سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس می‌گوید که فشار آمریکا بر این جنبش «هیچ ارزشی ندارد» و تاکید کرد هرگونه توافق برای آزادی اسرای صهیونیست باید شامل پایان دادن به جنگ غزه و آتش‌بس دائمی باشد.

به گزارش رویترز، ساعاتی پیش آمریکا به همراه ۱۷ کشور دیگر در بیانیه‌ای مشترک از حماس خواستند که توافق آتش‌بس را بپذیرد. یک مقام ارشد دولت جو بایدن در این خصوص مدعی شد که یک توافق آتش‌بس روی میز است و اکثر درخواست‌های حماس مثل بازگشت آوارگان به خانه‌های خود و برقراری آتش‌بس فوری و طولانی مدت را فراهم می‌کند. 

در طول بیش از ۲۰۰ روز جنگ در غزه، آتش‌بس فقط به مدت یک هفته برقرار شده است. طی این آتش‌بس که در ماه نوامبر اعلام شد، حماس بیش از ۱۰۰ اسیر صهیونیست را با حدود سه برابر اسرای فلسطینی مبادله کرد.

حماس از پایان ژانویه چارچوب جدیدی برای توافق مطرح کرده که شامل بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود در شمال غزه و دائمی بودن آتش‌بس است. حماس همچنین به ارتش صهیونیست هشدار داده تمامی نیرو‌های خود را از نوار غزه خارج کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم