در اختتامیه جشنواره فیلم فجر، اُمیکرون؛ رفته بود گل بچیند!
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۷۴۱۵
عصرایران؛ مصطفی داننده- اختتامیه جشنواره فیلم فجر به افتضاحترین شکل ممکن برگزار شد. البته با سابقهای که از مدیران داریم احتمالا در آیندهای نه چندان دور مدعی میشوند که از جشنواره اسکار و کن به آنها نامه زدهاند و خواستار انتقال تجربیاتشان در برگزاری جشنواره فیلم فجر به آنها شدهاند.
آنقدر جشنواره چهلم پر اشکال بود که لازم به نوشتن در مورد آن نیست.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مردم با دیدن این صحنهها چه خواهند گفت؟ وقتی هیات داوران روی صحنه ماسک نمیزنند و برندگان را در آغوش میگیرند، بییندگان تلویزیون که نصف مراسم را هم بدون صدا دیدهاند، ناگفته نماند آنهایی که این مراسم را از آپارات میدیدند، صدا داشتند، با خود چه فکر میکنند؟
اولین مسئلهای که ذهن آنها را درگیر میکند این است که ستاد ملی کرونا، ما را مسخره کرده است؟ اگر کرونا این روبوسی بازی چیست؟ اگر کرونا اصلا این جشن چیست؟ مگر نمیگویید به پیک ششم رسیدهایم، پس چگونه است که همه چیز برقرار است و با روزهای غیر کرونایی هیچ قرفی ندارد؟
با چسباندن دوتا کاغذ که روی صندلی، مشکل کرونای سالن حل میشود؟ چرا هیچکدام از مسئولان بهداشتی کشور در مورد عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی که به صورت زنده در حال پخش بود، حرفی نمیزند؟ آیا نباید دبیر جشنواره و رئیس سازمان سینمایی و بالاتر از آنها وزیر ارشاد، پاسخگوی شرایط باشد؟
احتمالا اگر روسری از سر یکی از مهمانها میافتاد هزار صدای معترض به آسمان بلند میشد اما حالا به صورت واضح قوانین کرونایی زیر پا گذاشته شده و صدا از هیچکس در نمیآید و همه در حال تماشای وضع موجود هستند.
به خدا با این وضع با کرونا مقابله نمیکنند. ارتشی با توپ و تانک به ما حمله کرده است و ما ایستادهایم به آنها فحش میدهیم و فکر میکنیم در برابر مسلسل آنها کارساز است.
با این وضعیت باید هم هر روز آمار مبتلایان به اُمیکرون بیشتر از گذشته شود و شاهد رنگ پاشی قرمز به سراسر کشور باشیم.
البته چه انتظارها داریم ما. وزیر بهداشت همان روزهای که تازه وزیر شده بود به مردم وعده داد که « به امید خدا دهه فجر پایان کرونا در کشور خواهد بود.» درست زمانی که عیناللهی از پایان خبر داده بود تازه مردم شاهد یک آغاز بودند.
منبع: عصر ایران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازیآرا رسید/ معرفی ظرفیتهای خوب بازیهای رایانهای به سبد خانوار
حجتالاسلام عبداللهی، دبیر رویداد بازیآرا گفت: بازیهای رایانهای رسانههای بسیار قدرتمندی هستند و همه آنچه رسانههای دیگر دارند را دارا هستند. این بازیها مانند آنتن صدا و سیما و پرده سینما ظرفیت انتقال پیام را دارند. امروز بازیهایی وجود دارند که میتوانند تاریخ را روایت کنند و پیامهای مختلف را به مخاطبان انتقال دهند. بازیهایی هستند که درمانگر انسانها هستند و به لحاظ ظرفیتهای انتقال پیام از رسانههای دیگر کم ندارند.
وی افزود:رویداد بازیآرا در راستای شناخت این ظرفیت محتوایی ایجاد شده است. ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و بتوانیم براساس محتواهای ایرانی، اسلامی بازیها را طراحی کرده و از دغدغه خانوادهها ور این زمینه بکاهیم.
عبداللهی عنوان کرد:رویداد بازیآرا پنج محور قرآن و عترت، مقاومت، امید و پیشرفت، زن و خانواده و هویت ایرانی اسلامی را مد نظر دارد. از ابتدای ثبت نام تاکنون ۵۲ تیم آثار خود را در رویداد ثبت کردهاند.
وی افزود: از بین آثار ارسالی، ۲۰ اثر به مرحله نهایی رویداد راه پیدا کردند. تنوع آثار در محورهای مختلف رویداد نشان میدهد که ظرفیت بازیسازی کشور خیلی خوب است. ما کسانی را داریم که آماده سخن گفتن با مخاطب نوجوان در بستر بازیهای رایانهای هستند که این مسئله نیازمند حمایت است.
دبیر ابن رویداد اظهار کرد: پس از انتخاب آثار برتر جلسات آموزش و رهیاری آغاز شد که هر تیم تاکنون چهار جلسه رهیاری در هفت محور داشتهاند که در این جلسات تجربیات تیمهای مختلف به یکدیگر منتقل شد.
وی بیان کرد: تیمهایی از استانهای مختلف کشور در رویداد بازیآرا اثر ارائه کردند و جا دارد از تمامی بازیسازان خوب کشور که زمینه برگزاری رویداد فاخر بازیآرا را فراهم کردند، قدردانی کنم. امیدوارم این رویداد در سه روز اختتامیه ۲۰ اثر خوب را به کشور معرفی کرده و ظرفیتهای خوبی برای ورود بازیهای رایانهای به سبد خانوار را ایجاد کند.
حاجیهاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای گفت:در حال حاضر در شرایطی هستیم که در دنیا جنایت بیسابقهای در حال رخ دادن است و رژیم صهیونیستی مرتکب اقدام ضد انسانی و نسلکشی شده و طی ماههای اخیر از سمت دیگر نوعی بیداری وسیعی در دنیا علیه این ظلم اتفاق افتاده است. مردم کشورهای غربی امروز بیدار شده و از مظلومیت مردم فلسطین حمایت میکنند.
وی ادامه داد: این حرکت تازه شروع ماجرا است و حتما ادامه پیدا خواهد کرد. نخبگان و دولتها نیز وارد میدان شده و ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کردند. نخبگان پس از مردم به عرصه آمدند و امروز رژیم کودککش صهیونیستی باید به جایی برسد که جنایات خود را قطع کند.
وی عنوان کرد: تصمیم نخبگان در غرب به ویژه در آمریکا تاثیر فراوانی در جهان دارد. به زودی فعالان رسانهای و سلبریتیها و بازیسازان نیز وارد میدان خواهند شد و محصولاتی در این زمینه منتشر میکنند.
مدیر عامل بنیاد بازی های رایانه ای اظهار کرد:فضای رسانه دنیا نیز به این ترتیب فعال شده و شاهد خیزشهای رسانهای در این حوزه خواهیم بود. رویداد بازیآرا به عنوان یک رویداد شتابدهی و سرمایهگذاری آغاز به کار کرد و از طراحان این عرصه درخواست شد تا آثار خود را در رویداد ثبت کنند.
حاجیهاشمی تصریح کرد: خانواده امروز دغدغههای زیادی در حوزه محتوا و بازیها برای فرزندان خود دارند. به همین مناسبت فراخوان رویداد بازیآرا اعلام شد و در بخش مقاومت رویداد در مجموع شش اثر با موضوع غزه و فلسطین ارسال شد که نشدن دهنده توجه فعالان صنعت بازیسازی کشور به موضوع غزه است.
گفتنی است نخستین دوره رویداد بازیآرا از اسفند ۱۴۰۲ با انتشار فراخوان مبنی بر ارسال اثر در ۵ محور اصلی محتوایی، کار خود را آغاز کرده است. با پایان مهلت ارسال اثر، ۵۲ اثر به دبیرخانه رویداد «بازیآرا» ارسال شد و نهایتا ۲۰ تیم یا اثر به این رویداد راه یافتند.
آثار دریافتی در هفت محور «محتوایی»، «فنی و برنامه نویسی»، «هنری»، «طراحی بازی»، «ارائه»، «بازاریابی»، «مدیریت تولید» مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها