Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سیدمصطفی خوش‌چشم در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با اشاره به آخرین روند گفت‌وگوهای وین، بیان کرد: به نظر می‌رسد که طرف آمریکایی در حال مقاومت کردن برای پذیرش شروط ایران است.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این که گذشت زمان به نفع ایران است، ادامه داد: اهرم‌های فشار ایران با گذشت زمان فشار بیشتری بر روی طرف آمریکایی اعمال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اگر توافق خوبی در دسترس باشد طبعاً جمهوری اسلامی ایران می‌پذیرد اما تا زمانی که شرایط تضمینی و رفع تحریم‌ها و اخذ ضمانت‌های ذاتی و عینی مهیا نباشد توافق خوبی هم در دسترس نخواهد بود.

خوش‌چشم گفت: جمهوری اسلامی ایران قطعاً بایستی برای گرفتن ضمانت‌های ذاتی و عینی پافشاری کند و از اهرم‌های قدرت دیگرش به خوبی استفاده کند.

کارشناس مسائل بین‌الملل در مورد وجود شکاف‌های موجود در تیم مذاکره کننده آمریکایی، عنوان کرد: به نظر می‌رسد اختلافات طرف آمریکایی یا برای نمایش و ایجاد فریب است که در این صورت در عزم جمهوری اسلامی ایران تفاوتی ایجاد نمی کند یا این که این اختلافات واقعی است.

اختلافات در تیم مذاکره کننده آمریکایی؛ دلیل عمده کند شدن مذاکرات

وی با بیان این که اختلافات موجود در تیم مذاکره کننده آمریکایی دلیل عمده کند شدن روند مذاکرات است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد دولت آمریکا توان لازم برای ایجاد یکپارچگی و گرفتن تصمیم لازم را ندارد.

خوش‌چشم تصریح کرد: قطعاً دولت آمریکا که دارای اختلافات داخلی است و از طرفی با کنگره هم اختلافاتی را دارد، دارای قدرت لازم برای انعطاف هم نیست و نمی‌تواند تصمیم سیاسی لازم را بگیرد.

وضعیت بد آمریکا در بازارهای اقتصادی و نفت

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: در هر صورت آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که وضعیت آنها به لحاظ بازارهای اقتصادی و بازارهای نفت خوب نیست و از طرفی وضعیت اوکراین و تقابل چین بر سر تایوان، افول قدرت و خروج آمریکا از منطقه،  ایالات متحده را تضعیف کرده است.

وی عنوان کرد: دولت بایدن به جهت درگیری‌های داخلی و مشکلات اقتصادی که با آن روبرو است توان افزایش فشار بر روی ایران را ندارد لذا بایستی با واقع‌گرایی تصمیم بگیرد.

خوش‌چشم گفت: با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران از مرحله فشارها عبور کرده است می‌تواند با مقاومت بیشتر و استفاده از اهرم‌های فشار آمریکا را مجبور به پذیرش ضروری‌ترین بخش‌های چنین توافقی کند.

تمام تصمیمات و صحبت‌های فنی انجام شده است

کارشناس مسائل بین‌الملل در پاسخ به این سوال که چقدر محتمل است که این دور از گفت‌و گوها دور آخر باشد، افزود: تمام تصمیمات و صحبت‌های فنی انجام شده و فقط باید تصمیمات سیاسی اخذ شود. این طرف آمریکایی است که تصمیم سیاسی را نگرفته لذا باید اعلام کند که تا چه حد شروط ایران را می‌پذیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارشناس مسائل بین الملل جمهوری اسلامی ایران طرف آمریکایی خوش چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس:اسرائیل دربرابر شروط حماس عقب نشسته/منتظرتضمین آتش‌بس هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که هیئت حماس آماده بررسی طرح ارائه شده برای آتش‌بس در غزه به طرف‌های میانجی در قاهره است و پذیرش مذاکرات به معنای تن دادن به شروط اشغالگران نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، به گواه فرماندهان و رهبران سیاسی در جبهه داخلی رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو از اهرم مذاکرات آتش بس تنها به دنبال طولانی کردن جنگ با هدف جبران شکست‌های خود عرصه سیاسی است و دمیدن بر آتش درگیری در لشکرکشی به رفح نیز جز شکست میدانی و سیاسی برای وی حاصلی نخواهد داشت.

پایگاه خبری العهد لبنان روز شنبه گزارش داد که «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان در سخنانی از تن دادن اشغالگران به شروطی جدید برای ادامه مذاکرات خبر داد و افزود: نمایندگان حماس پیشنهاداتی که حاوی مفاد مثبت است از سوی اشغالگران دریافت کرده است که نشان‌دهنده عقب نشینی دشمن صهیونیستی در برخی از مفاد درخواستی پیشین است.

عبدالهادی با اشاره به عقب نشینی اشغالگران در خواسته‌های پیشین خود در مذاکرات غیرمستقیم تاکید کرد که انعطاف جنبش حماس در مذاکرات به معنای عقب نشینی از شروط چهارگانه پیشین خود نیست.

این مقام ارشد حماس با اشاره به سفر هیئت مذاکره کننده حماس به قاهره برای بررسی طرح ارائه شده برای آتش بس خاطرنشان کرد که هیئت مذاکره کننده حماس در طی روند مذاکرات از ابتدا تاکنون با درایت در برابر هیئت صهیونیستی رفتار کرده و منتظر تضمین‌های بین‌المللی از آمریکا، مصر، قطر، روسیا و ترکیه برای پذیرش آتش بس است.

عبدالهادی تصریح کرد که مقاومت نه تنها پیگیر شروط چهارگانه خود در مذاکرات آتش است، بلکه در برابر مواضع اخیر نتانیاهو در لشکرکشی به رفح نیز کاملاً در بُعد نظامی نیز آماده است.

این جنبش بار دیگر بر پایبندی به خواسته‌های ملی و شروط چهارگانه یعنی توقف کامل جنگ، خروج کامل نیروهای اسرائیلی از نوار غزه، بازگشت آوارگان به محل زندگی خود و افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه و آغاز بازسازی این باریکه تاکید کرد.

نماینده حماس بار دیگر تاکید کرد که ما آماده دستیابی به توافقی جدی و حقیقی برای مبادله اسرا هستیم.

کد خبر 6096682

دیگر خبرها

  • حماس:اسرائیل دربرابر شروط حماس عقب نشسته/منتظرتضمین آتش‌بس هستیم
  • تحصیل رایگان دانشجویان معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟
  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران؛ این دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند/ اسامی
  • درب دانشگاه‌های ایران به روی دانشجویان معترض آمریکایی باز شد
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران