Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزینه‌های پزشکی سرسام‌آور شده است.... - اخبار بازار -

بیمه درمان، حامی و پشتوانه مالی افراد جامعه

هزینه‌های پزشکی سرسام‌آور شده است. کمبود مواد اولیه برای ساخت انواع دارو به دلیل تحریم‌ها و تورم و مشکلات اقتصادی باعث شده تا شاهد افزایش بسیاری از هزینه‌های درمانی باشیم. مسئله اصلی اینجاست که شرکت‌های بیمه پایه فقط درصد مشخصی از هزینه‌های پزشکی و درمانی را پوشش می‌دهند و بقیه را باید خود شخص بیمار پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبلغی که کم هم نیست و فشار مضاعفی روی دوش بیمار و شما خواهد گذاشت. بهترین راه برای پوشش استفاده از بیمه تکمیلی است؛ اما وقتی قصد خرید بیمه تکمیلی را داشته باشید، با شرکت‌ها، طرح‌ها و پوشش‌های مختلفی مواجه خواهید شد. چالش از همینجا شروع می‌شود؛ اینکه کدام یک را انتخاب کنیم؟ به عبارتی کدام یک از بقیه بهتر است؟ این­ها سؤالاتی هستند که در ادامه پاسخ داده‌ایم.

بیمه تکمیلی چیست؟

بیمه تکمیلی که تحت عنوان بیمه درمان تکمیلی و بیمه تکمیلی درمان از آن یاد می‌شود، بیمه‌ای برای جبران هزینه‌های بالای درمان بیماری‌هاست. بخش زیادی از هزینه‌های درمان را در زمان بیماری یا حتی بعد از آن می‌توان به بیمه تکمیلی سپرد!

برای این که بتوانید بخش از زیادی از هزینه های درمان را به  بیمه تکمیلی درمان   واگذار کنید، می‌بایست اول یک بیمه پایه داشته باشید؛ سپس بیمه تکمیلی تهیه کنید. شما می‌توانید هر سال با پرداخت مبلغ حق بیمه از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی استفاده کنید.

موارد مهم در انتخاب و خرید بیمه تکمیلی

برای انتخاب بهترین شرکت بیمه تکمیلی بهتر است که چندین مورد زیر را در نظر بگیرید:

موارد تحت پوشش

بیمه تکمیلی موارد مختلفی را پوشش می‌دهد. البته نوع بیماری و تعداد موارد تحت پوشش بیشتر طرح‌های شرکت‌ها یکسان هستند و اختلاف آن‌ها در خصوص سقف مالی پوشش است. در حالت کلی، موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی شامل پرداخت هزینه‌های پاراکلینیکی، آزمایشگاهی، جراحی عمومی، جراحی چشم، عمل‌های سرپایی، هزینه‌های دندانپزشکی، ویزیت و غیره است. تمامی شرکت­ها این موارد را پوشش می‌دهند؛ اما همانطور که نوشتیم، در هر شرکت بیمه، طرح‌های مختلفی وجود دارند که تفاوت آن‌ها در سقف پوشش است. با توجه به افزایش هزینه‌های درمانی، بهتر است تا طرحی را انتخاب کنید که بیشترین سقف و تعهد مالی را داشته باشد.

دوره انتظار

مورد بعدی که باید در نظر بگیرید، دوره انتظار است. این دوره برای تمامی شرکت‌های بیمه تکمیلی وجود دارد و شامل مدت زمانی است که شما نمی‌توانید از شرکت بیمه خود خسارتی را دریافت کنید. این دوره در شرکت‌های مختلف هم یکسان است؛ اما ممکن است که شرکت بیمه مورد نظر شما برای بیماری خاصی دوره انتظار خاصی را تعیین کرده باشد؛ بیماری که برای شما مهم است و هزینه‌های کمرشکنی هم دارد. پس بهتر است که در این حالت، انتخاب خود را عوض کنید.

تعداد مراکز درمانی و بیمارستانی طرف قرارداد

این مورد اهمیت زیادی دارد و نباید به سادگی از کنار آن عبور کنید. شرکت‌های عرضه کننده بیمه تکمیلی با تعدادی از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها قرارداد می‌بندند. به این صورت که اگر شما به آن مراکز مراجعه کنید، نیازی نیست که هزینه‌ای را پرداخت کنید. فقط کافی است که کد ملی خود را به مسئول پذیرش اعلام کنید تا او بعد از بررسی هزینه درمانی، مبلغ پرداختی از طرف شما را حساب کند. البته اگر تا به حال از آن پوشش خاص برای جبران خسارت استفاده نکرده باشید. در غیر این صورت باید تمامی هزینه را بپردازید. به هر حال قبل از خرید، به سایت آن شرکت مراجعه و مراکز طرف قرارداد را بررسی کنید. اینکه آیا در شهر یا محدوده سکونت شما، بیمارستان یا مطب یا هر نوع مرکز درمانی دیگر وجود دارند که با بیمه تکمیلی مورد نظرتان قرارداده دارند یا خیر؟ در نظر گرفتن این مورد به ویژه برای آن‌هایی که بیماری خاصی دارند و باید هر چند وقت یک بار به بیمارستان یا مرکز خاصی مراجعه کنند، خیلی مهم است.

 

بیمه درمان، هزینه‌های پزشک و دارو را جبران می‌کند.

چگونگی پرداخت خسارت

یکی دیگر از موارد، بررسی چگونگی پرداخت است. پرداخت خسارت از طریق بیمه تکمیلی به سه صورت زیر خواهد بود:

اگر مرکز دارای سیستم معرفی آنلاین باشد، شما مبلغی را پرداخت نخواهید کرد. مسئول پذیرش از طریق اتصال به سیستم، نام شما در معرفی‌نامه ارسال می‌کند. البته کاهش هزینه تا سقف تعریف شده بر اساس طرح بیمه‌تان خواهد بود.اگر مرکز طرف قرارداد دارای سیستم معرفی‌نامه آنلاین نباشد، شما قبل از مراجعه باید از طریق سایت خود شرکت، اقدام به دریافت معرفی‌نامه و به بعد به آن بیمارستان یا مرکز درمانی مراجعه کنید.اگر مرکز طرف قرارداد بیمه مرکزی نباشد، شما باید مستندات لازم را از آنجا دریافت و در سامانه شرکت بارگذاری کنید. البته پرداخت هزینه به حساب شما، به تأییدیه کارشناس شرکت بیمه بستگی دارد.

میزان رضایت از شرکت

ممکن است که شرکتی نام بزرگی داشته باشد؛ اما وقتی میزان رضایت آن را بررسی می‌کنید، متوجه تعداد شکایات زیاد خواهید شد. حالا از کجا میزان رضایت یک شرکت بیمه تکمیلی را بررسی کنیم؟ بین دوستان و آشنایان شما حتماً کسانی هستند که بیمه تکمیلی را از شرکت خاصی خریداری کرده‌اند. آن‌ها بهترین و صادقانه‌ترین منبع برای بررسی کیفیت خدمات شرکت هستند. اگر نتوانستید کسی را پیدا کنید، سایت‌ها و فروم ها دیگر منبع پیدا کردن میزان رضایت از خدمات شرکت‌ها هستند. همچنین در هنگام خرید اینترنتی بیمه تکمیلی، میزان رضایت و سطح توانگری شرکت‌های بیمه نوشته شده است و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را هم مقایسه کنید.

سقف تعهدات

 در بالا به این مورد اشاره کردیم. شرکت‌های بیمه تکمیلی دارای طرح‌های مختلفی هستند که تفاوت این طرح‌ها در میزان پوشش مالی هر درمان و خسارت است. مسلماً بهتر است تا شرکت و طرحی را انتخاب کنید که بیشترین سقف پوشش را داشته باشد.

فرانشیز بیمه درمان تکمیلی

در صورتی که بیمه‌گزار از بیمه پایه استفاده نکند،بین 10 الی 30 درصد هزینه های درمانی جراحی ، بستری شدن در بیمارستان، زایمان و .... تحت عنوان فرانشیز بر عهده خود بیمه‌گزار خواهد بود.در غیر این صورت فرانشیز معادل سهم بیمه پایه و حداقل 30% خواهد بود البته بیمه‌گر با دریافت حق بیمه اضافی از بیمه‌گزار از طریق پوشش فرانشیز، هزینه‌های یاد شده را تقبل می کند و فرانشیز هزینه های درمانی، بیمارستانی، جراحی و زایمان بر عهده بیمه‌گر خواهد بود.البته حداقل فرانشیز 10 درصدی هرگز قابل بیمه شدن نیست و بیمه‌‌گزار الزام به پرداخت آن دارد.

برای خرید بیمه تکمیلی و بهره‌مند شدن از پوشش‌های آن به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/health

 

بدون اتلاف وقت، از کارگزاری بیمه دات کام، بیمه درمان بخرید.

          

خرید بیمه تکمیلی از بیمه دات کام

بررسی تک تک این موارد خیلی وقت‌گیر است. امکان دسترسی به تمامی اطلاعات بالا برای هر شرکت بیمه هم وجود ندارد. پس باید به سراغ مرجعی رفت که علاوه بر انتخاب بهتر، به شما در آسان‌سازی خرید هم کمک کند. بیمه دات کام، سامانه  خرید آنلاین بیمه، بهترین منبع مقایسه، انتخاب و خرید بیمه تکمیلی است. شما می‌توانید با ورود به سایت bimeh.com و بخش بیمه انفرادی، بهترین شرکت‌ها را با هم مقایسه و سپس یکی را انتخاب کنید. همچنین اینکه می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید تا کامل شما را راهنمایی کنند.

راه‌های ارتباط با بیمه دات کام:

نشانی: تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک 17 طبقه 6، واحد 6

کد پستی: 1998653740

شماره های تماس: 4372-021

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

برای اطلاعات بیشتر در خصوص بیمه تکمیلی و پوشش‌های آن، می‌توانید به سایت بیمه دات کام (bimeh.com)  مراجعه نمایید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزینه های درمانی خرید بیمه تکمیلی هزینه های درمان شرکت های بیمه بیمه دات کام میزان رضایت طرف قرارداد بیمه درمان بیمه پایه شرکت بیمه شرکت ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر هفت سال سن در استان کرمانشاه از ابتدای سال جاری رایگان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا تحویلیان امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه خدمات بیمه‌ای صورت گرفته در دولت سیزدهم بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است.

وی ضمن تصریح اینکه ازجمله طرح‌های تشویقی زیرپوشش بیمه‌ای رایگان کودکان زیر هفت سال است، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ با اجرای طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال توسط بیمه سلامت، خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه‌شده به این کودکان در تمام مراکز درمانی رایگان شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه بابیان اینکه این قانون در هیأت دولت تصویب و به بیمه‌های پایه ابلاغ‌شده است، تصریح کرد: بر اساس این طرح همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت‌سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رایگان شد و همه هزینه‌های کودکان در مراکز دولتی دانشگاهی توسط بیمه سلامت پرداخت خواهد شد.

کد خبر 747959

دیگر خبرها

  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!