Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:13:35 GMT

۲۳ بهمن ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۷۷۳۴

۲۳ بهمن ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

 در حالیکه واکسیناسیون عمومی و گسترده نوید پایان روزهای کرونایی را به مردم می داد و رنگ آبی وضعیت کرونایی پس از حدود ۲ سال رخ نمایان کرده بود اما با انتشار سویه اومیکرون از یک طرف و بی توجهی برخی افرادناآگاه به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی طی ۲ هفته اخیر وضعیت کرونا به ماه های نخست شیوع این ویروس ناخوانده برگردانده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی توجهی به واکسیناسیون توسط برخی افراد از یک طرف و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف دیگر عواملی مضاعف بر سرعت انتشار اومیکرون  شده اند و در حالیکه لزوم رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه افراد مبتلا در مهار این ویروس، اصلی انکار ناپذیر است اما متاسفانه بارها شاهد حضور افراد مبتلا میان جامعه و عادی انگاری های این افراد هستیم.

با توجه به سرایت بالای اومیکرون و افزایش چشمگیر این بیماری از مردم خواهشمندیم دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند و برای تزریق واکسن به ویژه نوبت سوم اقدام کنند.

آبی نقشه کرونایی صفر شد

با گسترش اومیکرون در سراسر کشور، تعداد شهرهای قرمز از ۱۲۰ به ۲۴۷ شهر رسید و در حال حاضر هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد. 

براساس آخرین تغییرات در نقشه رنگبندی شهرستان‌های کشور ، تعداد شهرهای قرمز از ۱۲۰ به ۲۴۷ شهر افزایش یافته و در حال حاضر هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۸۹ شهرستان زرد هستند.

اجرای طرح محدودیت هوشمند کرونایی به شدت دنبال می‌شود
محمد هاشمی با بیان اینکه وزارت بهداشت برای افزایش ایمنی جامعه در برابر کرونا، تمامی وظایف محوله خود را از جمله اجرای طرح محدودیت هوشمند کرونایی را به شدت دنبال می کند، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای دنیا اجرای طرح محدودیت هوشمند را جایگزین محدودیت های فیزیکی کرده اند و ما از همه دستگاه های مربوطه می خواهیم که در اجرای صد درصدی این طرح، وزارت بهداشت را با پیوستن به سامانه ایران من همراهی کنند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای وسیع طرح محدودیت هوشمند کرونایی که واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از اهداف اصلی این طرح است، می توان کرونا را کنترل و مهار کرد.

سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آمار دقیقی از میزان مبتلایان به امیکرون در جامعه وجود ندارد، گفت: تا مدتی پیش وزارت بهداشت، شمار مبتلایان و فوتی های ناشی از امیکرون را که آخرین آمار بیش از پنج هزار نفر بود، اعلام می کرد، اما به دلیل اینکه بسیاری از این مبتلایان به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند، به همین خاطر مجموع مبتلایان و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا روزانه منتشر می شود.

هاشمی در پاسخ به بازگشت ساعات کاری ادارات به روال عادی اظهارداشت: ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص تصمیم گیری می کند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز بر اساس نظرات مصوب این ستاد امورات مربوط به دوران کرونایی را اجرایی می کند.

تازه ترین اخبار از وضعیت شیوع اومیکرون رنگبندی کرونایی در استان‌ها 

استان کردستان در جدیدترین رنگ بندی ابتلا به کرونا و گسترش سویه اومیکرون در کشور، تعداد شهرهای قرمز کشور به ۲۴۷ شهر افزایش یافت که سنندج و بانه نیز جزو این شهرها است.

وضعیت شهرهای کامیاران، سقز، سروآباد، بیجار و دیواندره نارنجی و دهگلان، مریوان و قروه هم زرد است و با روند کنونی افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، وضعیت استان در چند روز آینده کاملا قرمز خواهد شد.  

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی، در حال حاضر ۲۳۵ مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۲۴ نفر از آنان در بخش مراقبت های ویژه هستند.

از استان مرکزی خبر رسیده که شمار شهرستان‌های قرمز( خیلی پرخطر) استان مرکزی در رنگ‌بندی کرونا، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ۱۱ مورد افزایش یافت.

اکنون در آخرین گزارش رنگ‌بندی کرونا اراک، ساوه، دلیجان، محلات، تفرش، فراهان، خنداب، شازند، آشتیان، کمیجان و خمین از توابع استان مرکزی نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جاری شهرستان وضعیت شهرستان کمیجان نیز قرمز شد و شهرستان زرندیه نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت.

بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی، شمار مبتلایان جدید به کرونا در استان مرکزی طی ۴۸ ساعت گذشته به ۴۹۸ نفر رسید. ۴۴ نفر از این بیماران در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند و شمار فوتی‌های کرونا نیز از ابتدای شیوع، به ۳ هزار و ۳۶ نفر افزایش رسیده است.

خبر دیگر از خراسان رضوی اینکه روند افزایشی تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در این استان تا ۲ هفته آینده ادامه دارد. در حال حاضر تعداد مراجعان سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی در اوج خود قرار دارد. 
هم اکنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری هستند که حدود یک چهارم از این تعداد در بخش های مراقبت ویژه قرار دارند و تعداد بیماران بدحال و بستری در بخش های مراقبت ویژه نیز در حال افزایش است. روزانه بیش از ۳۵۰ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری می شوند که این میزان روند افزایشی دارد.

در ۲ هفته اخیر میزان مراجعات مردمی و موارد مثبت کرونا در خراسان رضوی افزایش قابل توجهی یافته و نتیجه مثبت آزمایش های پی. سی. آر در مراکز منتخب کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پنج درصد به ۵۰ تا ۵۵ درصد رسیده است.

همچنین روزانه سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز منتخب و سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند و تعداد بستری شدگان روزانه در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نیز به ۳۰۰ نفر در روز رسیده است.

از سویی دیگر در ایلام هفت شهرستان با توجه به تعداد بستری ها در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند. شهرستان های ایلام، مهران، چرداول، ایوان، بدره، دره شهر و چوار در وضعیت قرمز قرار گرفته اند. همچنین سه شهرستان، دهلران، هلیلان و سیروان در وضعیت نارنجی هستند. آمار ابتلا روزانه به کرونا در استان ایلام به بیش از ۵۰۰ نفر رسیده و آمار بستری در این استان نیز به ۱۰۹ نفر افزایش یافته است.

 در استان کرمانشاه براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از (جمعه ۲۲ بهمن) شهرهای کرمانشاه، روانسر، اسلام‌آبادغرب، کنگاور، گیلانغرب، سنقروکلیایی، هرسین و سرپل‌ذهاب در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

شهرستان‌های پاوه، جوانرود، صحنه و قصرشیرین نیز در وضعیت نارنجی و شهرهای ثلاث‌باباجانی و دالاهو هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه اکنون ۳۱۶ نفر است که از این تعداد ۶۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال هشت نفر آنها وخیم است.

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه هم از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۵۴ نفر رسیده است.

در همین حال طبق گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تغییر رنگ شهرستان‌های عسلویه و دیلم از وضعیت نارنجی پرخطر به وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی ۵۰ درصد شهرستانهای این استان قرمز شدند.

بر این اساس شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دیلم، عسلویه و گناوه در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار دارند.شمار شهرستان‌های نارنجی استان بوشهر کاهش یافته و در زمان حاضر تنها ۲۰ درصد شهرستان‌های استان از جمله کنگان و دشتستان که تا هفته گذشته در وضعیت قرمز قرار داشت امروز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

در شهرستان روانسر در ۲ روز گذشته ۴۸ مورد بیمار مثبت سرپایی و یک مورد بیمار مثبت بستری در این شهرستان شناسایی شده و روند ابتلا به سویه جدید کرونا (اومیکرون) در روانسر افزایشی است.

با شناسایی و مثبت شدن این تعداد بیمار ، تعداد مبتلایان کرونا در روانسر به ۲ هزار و ۲۹۴ نفر رسید.از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در روانسر ، یک هزار و ٨۴۳ نفر به صورت سرپایی و ۵۵۱ نفر نیز پس از بستری شدن در مراکز درمانی و بیمارستان ها مداوا شده اند.

اما درباره آخرین وضعیت کرونایی در لرستان گزارش شده ۹ شهرستان لرستان در وضعیت قرمز کرونایی ( فوق‌العاده خطرناک) قرار دارند. شهرستان های خرم‌آباد، ازنا، الیگودرز، بروجرد، پل‌دختر، دورود، دلفان، سلسله و چگنی در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند.

براساس این اعلام وضعیت کرونا در شهرستان های کوهدشت و رومشکان هم نارنجی است و هیچ شهری از لرستان در وضعیت زرد یا آبی قرار ندارد.

تاکنون ۴۸۷ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری و تحت درمان هستند.و طی شبانه روز گذشته ۴۵۲ ابتلای جدید به کرونا در استان ثبت شد و شمار مبتلایان به ۲۰۷ هزار و ۷۵۴ نفر رسید.

وی بیان کرد: در این مدت هیچ مورد مرگی بر اثر کرونا در لرستان ثبت نشده و مجموع جانباختگان ناشی از ویروس در این استان همچنان ۲ هزار و ۶۹۹ نفر است.

خبر دیگر اینکه شهرستان های مازندران در حالی یکی پس از دیگری رنگ قرمز کرونایی به خود می گیرند که از روز گذشته تعداد بیماران بستری در بیمارستان های استان از مرز یکهزار نفر عبور کرده است و اکنون به  یکهزار و۴۲ نفر رسیده است. 

مجموع بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های مازندران پس از حدود پنج ماه چهار رقمی شده است و بررسی های آماری نشان می دهد که سرعت شیوع اومیکرون در این استان با بستری شدن بیش از ۱۰ بیمار در هر ساعت از شبانه‌روز شتاب بیشتری گرفته و نگرانی  بیش از پیش مسئولان بهداشتی را به دنبال داشته است.

سه شهرستان دیگر مازندران ، هم اکنون ۱۷ شهرستان استان در وضعیت فوق‌العاده خطرناک کرونایی قرار دارند.طبق این ارزیابی شهرستان های ساری، بابل، بابلسر، قائمشهر و نور از نارنجی به قرمز تغییر رنگ داده اند و در مقابل محمودآباد و چالوس که پیش از این در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشتند با کاهش بیماران بستری به وضعیت نارنجی رسیده اند.

در حال حاضر شهرستان های ساری، بابل، آمل، قائمشهر ، نور، نکا، گلوگاه، رامسر ، بابلسر، جویبار ، سوادکوه، نوشهر،فریدونکنار، بهشهر، کلاردشت، عباس آباد و تنکابن در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

همچنین در یک هفته اخیر هفته رنگ کرونایی شهرستان سوادکوه شمالی نیز  از زرد به نارنجی رسید. در حال حاضر وضعیت کرونایی شهرستان های چالوس، محمودآباد و سوادکوه شمالی نارنجی است.

آمار مرگ ناشی از کرونا هم در مازندران طی یک هفته گذشته دو بار دو رقمی شد. با بررسی آمارهای بیماری کووید۱۹  در استان هرمزگان با بستری شدن ۱۴۱ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، شمار بستری های این ویروس در هرمزگان به ۳۷۸ نفر رسید.

 از مجموع بستری ها ۵۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که از این شمار حال ۱۶ نفر بسیار وخیم گزارش شده است.  با مرگ دو نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، شمار قربانیان کرونا در هرمزگان به ۲۴۹۲ نفر رسید.

از گیلان هم خبر رسیده که ۱۴ شهرستان استان گیلان به رنگ قرمز کرونایی درآمد. پیش از این شهرستان های ‌لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، ماسال و رودبار قرمز بودند که در ارزیابی جدید رشت، خمام، تالش، بندرانزلی، صومعه سرا، فومن، املش، سیاهکل و رودسر هم قرمز شدند.

آستارا، رضوانشهر و شفت در رنگ بندی نارنجی کرونایی قرار دارند، به این ترتیب ۱۴ شهرستان در نقشه کرونایی گیلان قرمز و سه شهرستان نارنجی است.

آمار مبتلایان بستری به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان گیلان از اواخر ماه گذشته روند صعودی را طی می کند و تعداد بیماران مبتلا به بیماری کووید ١٩ در این مدت بیش از پنج برابر شده است.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان ۶۰۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده، ۱۶۴ نفر در ۲۴ گذشته بستری شدندو ۸۴ بیمار در بخش مراقبت های ویژه هستند.

در خوزستان هم هفت شهرستان خوزستان قرمز کرونایی شدند با توجه به جدیدترین رنگبندی شیوع کرونا در استان خوزستان شهرستان های اهواز ، آبادان ، بهبهان ، دزفول ، رامهرمز ، کارون و رامشیر قرمز شدند.  همچنین شهرستان های امیدیه، اندیمشک، هفتکل، آغاجاری ، باغملک ، خرمشهر، ایذه، شوش در حالت نارنجی قرار گرفتند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۵ مورد جدید مثبت کرونا در این منطقه شناسایی و ۱۸ بیمار مبتلا در بیمارستان‌های منطقه بستری شدند. همچنین در شبانه روز گذشته  ۱۰۰ بیمار درآبادان، ۱۲۴ نفر در خرمشهر و ۳۱ نفر در شادگان بر اساس معیارهای آزمایشگاهی به کووید-۱۹ مبتلا شدند.

از سویی دیگر نقشه کرونایی خراسان شمالی قرمز پوش شد.هفت شهرستان بجنورد، شیروان، فاروج، اسفراین، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

شهرستان رازوجرگلان نیز در همان وضعیت زرد کرونایی باقی ماندند.

همچنین بنا به اطلاع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، طبق رنگ‌بندی جدید، کرونا در شهرستان‌های استان رو به افزایش است.

اکنون شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، آرادان و مهدیشهر در رنگ‌بندی کرونایی قرمز هستند. شهرستان‌های سرخه و گرمسار نارنجی و میامی زرد کرونایی هستند. 

اما درباره آخرین وضعیت کرونایی در استان گلستان گزارش شده که وضع شیوع کرونا در هشت شهرستان گلستان قرمز شد. در حال حاضر ۵۵۵ نفر به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که از این تعداد ۷۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۳۵ نفر از آنان وخیم است.

بر اساس آخرین رنگ بندی نرم افزار ماسک، بندرگز، کردکوی  ،ترکمن ، گمیشان، آق‌قلا ،گرگان ،کلاله و علی‌آباد در وضعیت قرمز و شش شهر باقی مانده گلستان در وضع نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

در همین حال در چهارمحال و بختیاری هفت شهرستان استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار گرفتند. علاوه بر شهرستان شهرکرد که پیش از این در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار داشت شهرستان‌های فارسان، بروجن، اردل، کیار، سامان و بن نیز در وضعیت خیلی پرخطر شیوع کرونا قرار گرفتند.

شهرستان های کوهرنگ و لردگان نیز در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

 از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۹۲ هزار و ۳۲۹ مبتلای به ویروس کرونا در استان شناسایی شده است که از این تعداد یک هزار و ۷۶۸ بیمار جان خود را از دست داده‌اند.

در استان البرز  ۶۸ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های البرز پذیرش و تحت درمان قرار گرفتند. اکنون ۴۹۲ بیمار کووید ۱۹ بدحال در بیمارستان های البرز پذیرش و تحت مراقبت های پزشکی قرار دارندکه با فوت یک بیمار کووید ۱۹ در البرز شمار جانباختگان این بیماری در استان به ۶ هزارو ۶۳۶ نفر رسید.

از خوزستان هم خبر رسیده که در شبانه روز گذشته هفت هزار بیمار کرونایی به مراکز درمانی این استان مراجعه کردند که بیشتر آنها به صورت سرپایی درمان شدند.

در شبانه روز گذشته ۱۲۹ بیمار کرونایی در خوزستان بستری شدند و اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری در این استان به ۷۰۰ نفر رسیده که از این تعداد ۵۰۰ نفر در بخش عادی و ۲۰۰ نفر در بخش ویژه تحت مراقبت هستند.  ۳۶ بیمار اینتوبه ای در مراکز درمانی خوزستان بستری هستند.

از سوی دیگر در زنجان هم طبق آخرین رنگبندی، پنج شهرستان این استان به رنگ قرمز، ۲ شهرستان زرد و یک شهرستان دیگر به رنگ نارنجی درآمده است.

رنگ کرونایی شهرستان های زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده و طارم قرمز، ماهنشان نارنجی و سلطانیه و ایجرود نیز زرد شده است.

روز گذشته یک مورد فوتی کرونایی در استان ثبت شد و در مجموع شمار فوتی‌ها به رقم یک‌هزارو ۸۴۰ نفر رسید. هم اکنون ۲۳۴ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند که ۲۴ مورد مثبت روز گذشته را شامل می‌شود و این تعداد نیز نسبت به روزهای گذشته روند افزایشی به خود گرفته است.

خبر دیگر از قزوین اینکه ابتلای کودکان به ویروس کرونا با سویه امیکرون در استان تا ۸۰ درصد افزایش یافته و تب و خروسک از علائم شایع آن در این رده سنی است.

در اردبیل پنج شهرستان اردبیل، نیر، سرعین، پارس‌آباد و اصلاندوز در وضعیت نارنجی شیوع بیماری کووید.۱۹ قرار گرفتند. شهرستان مشکین‌شهر در وضعیت قرمز و پنج شهرستان گرمی، بیله‌سوار، نمین، خلخال و کوثر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

۲۰۷ نفر بیمار مبتلا به کووید.۱۹ در مراکز درمانی استان بستری بوده و در حال مداوا هستند. افزایش بیش از ۲ برابری شمار بستری مبتلایان روزانه کرونا در استان نسبت به ۲ هفته قبل  طی شبانه روز گذشته ۴۱ فرد مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان پذیرش و بستری شدند و با فوت ۲ نفر دیگر از مبتلایان کرونا طی شبانه روز گذشته مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل طی ۲ سال گذشته به رقم ۲ هزار و ۶۴۶ نفر رسید.

در همدان هم با شناسایی ۵۶۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان همدان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۳۱ هزار و ۷۲۵ و بیماران سرپایی مثبت به ۱۰۷ هزار و ۹۳۰ نفر رسید.

همچنین با مرگ ۲ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، آمار متوفیان کرونا در این استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به سه هزار و ۱۸۱ نفر رسید. مجموع افراد بستری در بیمارستان های این استان هم اینک به ۴۶۰ نفر رسیده که از این تعداد ۷۴ نفر در بخش ویژه و «آی.سی.یو» بیمارستان بستری بوده که تعداد بیماران جدید بستری در این بخش روز به روز در حال افزایش است.

 بیش از ۳۰ درصد تخت های بخش «آی.سی.یو» را بیماران مبتلا به کرونا به خود اختصاص دادند و موارد فوتی «پی.سی.آر» مثبت در یک هفته گذشته هشت نفر بوده اما مجموع فوتی های مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا تنها در روز گذشته به هفت مورد رسید.

خبر دیگر از استان یزد اینکه ۱۰ شهرستان استان یزد از لحاظ رنگ بندی کرونایی قرمز شد و علاوه بر مرکز این استان، شهرستان های بافق، اردکان، میبد، تفت، ابرکوه، بهاباد، مروست، خاتم و مهریز از لحاظ رنگ بندی کرونایی در وضعیت قرمز قرار دارد.

 ۴۵۰ فرد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۱۲ نفر به دلیل وخامت حال عمومی آنها در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند

در استان آذربایجان غربی بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به رقم ۵۰۳ نفر رسید که بیشترین میزان طی حدود ۲ ماه گذشته است.

طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۱۴۸  نفر دیگر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و حدد ۱۴۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی بستری شدند که نشان از افزایش بیماران سرپایی و بستری دارد. در حال حاضر ۱۱۶ نفر در این مراکز بستری هستند و ۲۷ نفر نیز تنها با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می کنند.

خبری دیگر وضعیت کرونایی سه شهرستان در کهگیلویه و بویراحمد قرمز اعلام شد و شهرستان های باشت، گچساران و لنده در وضعیت نارنجی و شهرستان های دنا، مارگون و بهمئی در وضعیت زرد هستند. هم اینک ۱۴۴ نفر در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد  بستری هستند که ۴۸ نفر مبتلای قطعی و ۸ نفر در بخش های ویژه بستری هستند.

در سیستان و بلوچستان هم ۲ شهر تفتان و خاش در وضعیت قرمز کرونایی، سه شهر زابل، زاهدان و میرجاوه به وضعیت نارنجی و بقیه استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

تداوم واکسیناسیون عمومی در کشور 

تا کنون ۶۱ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۲۶۳ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۲۴۴ نفر دُز دوم و ۲۱ میلیون و ۸۴ هزار و ۷۹۵ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۷ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۰۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۲۳ هزار و ۷۷۱ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

براساس گزارش مرکز بهداشت گیلان، از ابتدای تزریق واکسن کرونا در این استان تاکنون پنج میلیون و ۱۸ هزار و ۶۵ دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده‌ است.

در این مدت ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۲۹۸ دُز واکسن به جامعه هدف در نوبت اول و ۲ میلیون و ۱۶ هزار و ۲۷۱ دُز واکسن نوبت دوم در استان گیلان تزریق شده‌است.

در زمان حاضر تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای گروه سنی بالای ۱۸ سال در استان گیلان در حال انجام است که تزریق این مرحله از واکسن نیز به ۸۶۱ هزار و ۴۹۶ دُز رسیده‌ است.

در استان یزد با توجه به موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تصویب ستاد ملی مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا، جمعیت گروه سنی پنج تا ۹سال استان از امروز(شنبه) می‌ توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون تجمیعی، نسبت به تزریق واکسن کووید- ۱۹ اقدام کند.

واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال همزمان با کشور در استان یزد آغاز شده گروه سنی پنج تا ۱۲ سال می توانند واکسن های سینوفارم و پاستورکووک را در ۲ نوبت با فاصله زمانی مشخص تزریق کنند.  

تاکنون ۳۹ درصد یزدی ها دُز سوم واکسن کووید -۱۹ را دریافت کرده اند از شهروندان یزدی خواست نسبت به واکسیناسیون علیه این بیماری هرچه سریعتر اقدام کنند.

از سویی دیگر در استان خوزستان  تاکنون ۷۲ هزار و ۲۷۲ نفر در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

 سه هزار و ۹۳۱ نفر از جمعیت روستایی و ۴۵ هزار و ۳۷۶ نفر جمعیت شهری آبادان اقدام به تزریق دُز سوم واکسن کرده‌اند.

در شهرستان مینو دشت تاکنون ۲۲ هزار و ۱۴۲ نفر از واجدین شرایط بالای ۱۸ سال این شهرستان معادل ۴۲.۱ درصد دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند که از این جهت مینودشت در بین ۱۴ شهرستان استان جایگاه نخست را دارد.

 ۵۹ هزار و ۹۴۵ نفر معادل ۹۹.۴ درصد و ۵۲ هزار و ۶۵۰ نفر معادل ۸۷.۷ درصد از واجدین شرایط ۱۲ سال به بالا شهرستان مینودشت به‌ترتیب نوبت نخست و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

در استان اصفهان کمتر از یک سوم واکسن سوم کرونا را دریافت کردند. ۳۱.۵۳ درصد معادل کمتر از یک‌سوم از جمعیت این استان با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌‎اند.

همچنین در این استان بیش از ۷۵ درصد موفق به دریافت دُز دوم واکسن شده‌اند و این رقم برای دز اول به افزون بر ۸۵ درصد رسیده است.

همچنین در خراسان شمالی تاکنون ۹۸ درصد فرهنگیان استان دُز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که شهرستان راز و جرگلان بیشترین آمار را در این زمینه دارد.

فرهنگیان شهرستان شیروان با ۹۴ و هفت دهم درصد کم‌ترین دریافت کننده واکسن و شهرستان راز و جرگلان با ۹۹ و هفت دهم درصد بیشترین دریافت کننده واکسن کرونا را به خود اختصاص داده است.  ۷۷ هزار و ۳۰ نفر از دانش آموزان استان در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هستند که تاکنون ۹۸ درصد از آنها دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

آمار تزریق سه دُز واکسن در استان همدان از مرز سه میلیون دُز گذشت و هم اینک  ۹۲درصد جمعیت هدف دُز اول، ۸۱ درصد دُز دوم و ۳۲ درصد دُز سوم (یادآور) را تزریق کردند.

۹۴ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال دُز اول و ۸۱ درصد دُز دوم را دریافت کردند ۷۱ درصد بانوان باردار دُز اول و ۶۴ درصد دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

طبق آخرین آماردر آذربایجان غربی، ۲ میلیون و ۵۱۵ هزار نفر در استان، حداقل یک دُز واکسن علیه کرونا را دریافت کرده اند که البته در مقابل سویه جدید این ویروس، به هیچ وجه ایمنی زا نیست و باید دُزهای دیگر تزریق شود.  حدود ۲ میلیون و ۲۴۶ هزار نفر در آذربایجان غربی، هر ۲ دز را تزریق کرده اند.رد: در حال حاضر حدود ۲۷۰ هزار نفر در آذربایجان غربی دُز اول را دریافت کرده و در نوبت تزریق دُز دوم قرار دارند.

در استان گلستان از مجموع واکسن‌های تزریق شده، ۹۶ درصد در نوبت اول و ۸۲.۶ درصد در نوبت دوم تزریق شد. همچنین فقط ۲۴.۷ درصد گلستانی‌ها برای تزریق نوبت سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردند.

گزارش های کرونایی استان ها

کودک ۵ ماهه کرمانی در میان فوتی‌های کرونا/ عادی‌انگاری تا کجا؟

وضعیت قرمز است، به هم رحم کنید

بازگشت روزهای سرد و تاریک کرونایی به آمل

واکسن گریزی؛ فرصت‌سازی برای جولان اومیکرون در مازندران

اُمیکرون و آمارهای تصاعدی ابتلا در لرستان

آخرین اطلاعات درباره وضعیت کرونایی کشور /فوت ۱۳۳ نفر دیگر از هموطنان

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۵۷۰ نفر رسید.

از دیروز تا امروز ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۵۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۴۵۳ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۵۷۰ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون ۲۸۱ هزار و ۲۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۳۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

برچسب‌ها کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا علائم کرونا پروندهٔ خبری اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا علائم کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت وضعیت نارنجی به یزد

پس از باران‌های شدید هفته گذشته، اداره کل هواشناسی استان یزد برای آخر هفته برخی شهرستان‌های استان یزد وضعیت نارنجی اعلام کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، استان یزد در هفته گذشته همانند بسیاری از نقاط کشور، با بارش‌های بسیار شدید و سنگینی روبه‌رو بود و این بارش‌ها به وقوع سیلاب در نقاط مختلف یزد منجر شد.

پس از این هفته پر بارش، اداره کل هواشناسی استان یزد برای دو روز پایانی هفته جاری هم وضعیت نارنجی و وقوع بارش‌های رگباری به همراه رعد و برق و باد اعلام کرده است.

بر اساس اعلام هواشناسی استان، از ابتدای پنجشنبه 13 اردیبهشت تا اوایل روز جمعه 14 اردیبهشت، در شهرستان‌های اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، زارچ، مهریز، میبد و یزد وضعیت نارنجی خواهد بود.

نوع مخاطره اعلام شده از سوی هواشناسی استان یزد برای این دو روز در شهرستان‌های مذکور، بارش‌های رگباری بعضا با رعد و برق، در مناطق مستعد با احتمال تگرگ و وزش باد به نسبت شدید خواهد بود.

هواشناسی استان یزد اعلام کرده که اثرات این مخاطره شامل آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال وقوع صاعقه و تگرر و همچنین اختلال در ترددهای جاده‌ای خواهد بود.

بر این اساس توصیه شده که دستگاه‌های امدادی و اجرایی آمادگی لازم جهت مقابله با مخاطرات جوی را داشته باشند و کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها پاکسازی شود.

همچنین از عموم مردم خواسته شده که از سفرهای غیرضروری درون و برون استانی، کوهنوردی، اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، چرای دام‌ها به ویژه در مناطق مرتفع پرهیز کرده و ضمن استحکام سازه‌های موقت، در تردد‌های جاده‌ای احتیاط لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/781/

دیگر خبرها

  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • پیمان جبلی: دوست داشتیم خبرهای خوش المپیک را از زبان او بشنویم
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد