Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:21:03 GMT

وزیر علوم سرپرست دانشگاه هنر را منصوب کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۷۸۰۸

وزیر علوم سرپرست دانشگاه هنر را منصوب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی محمدرضا حسنایی را به عنوان «سرپرست دانشگاه هنر» منصوب کرد.

در متن انتصاب دکتر حسنایی، آورده است؛ با توجه به مراتب تعهد، دانش، شایستگی و تجارب ارزنده جناب‌عالی در آموزش عالی کشور به موجب این حکم به سمت «سرپرست دانشگاه هنر» منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی و روحیه انقلابی و راهبردهای اساسی دولت مردمی و جلب همکاری استادان، پژوهشگران، مدیران و کارکنان (یاوران علمی) گرامی، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام آموزش عالی ایفا نمائید. امید است که با توکل به خداوند متعال، مأموریت‌ها و وظایف آن دانشگاه را به شرح ذیل به انجام برسانید:

ایجاد زمینه برای طرح توسعه هنر کشور و مدل‌سازی داخلی با هدف تمدن‌سازی نوین اسلامی از طریق گسترش دانش پذیری هنری جامعه

برنامه‌ریزی برای گسترش هنرهای متعالی به ویژه هنرهای تجسمی، نمایشی و دیگر هنرهای صناعی

تدوین و اجرای برنامه‌های کارشناسی شده فرهنگی با رویکرد هنری در دانشگاه

برنامه‌ریزی مدون برای بررسی علمی مبانی هنرهای مدرن و انطباق آن با مفاهیم والای اسلامی و ایرانی

برنامه‌ریزی برای تعامل گسترده با نهادهای فرهنگی و هنری کشور به منظور تعمیق نگاه علمی در فرآورده‌های هنری جامعه

حضور مؤثر در جشنواره‌های هنری به منظور تعامل و تکامل هم افزا با جامعۀ هنری کشور

برنامه‌ریزی برای ارائۀ وجوه هنری ارزشهای اسلامی و ایرانی از جمله دفاع مقدس، مدافعین حرم، سبک زندگی ایرانی اسلامی و...

تدوین راهکارهای مشخص برای انس و هم‌زیستی بیشتر دانشجویان با مفاهیم هنر متعالی و اسلامی

توسعۀ میان رشته‌ای در دانشگاه هنر و تببین زمینه‌های تعامل علمی و فنّی با دیگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی

تقویت و تحکیم ارتباط دانشگاه با صنعت هنر و تکمیل زنجیره تولید علم تا ثروت و خلق ثروت از هنر با تمرکز بر اقتصاد هنر و توسعه کارآفرینی و فناوری‌های نرم

بررسی چالش‌های دینی حوزه هنر و ارائه راهکارهای علمی به جامعه هنری

کمک به معماری و زیباسازی با تمرکز بر شهر تهران با همکاری شهرداری تهران

ارتقا جایگاه و افزایش سهم دانشگاه هنر در تولید و نشر هنر و توسعه مرزهای دانش

ایجاد تحول بنیادین علمی به خصوص در علوم هنری در راستای تحقق مرجعیت علمی

تلاش در جهت توسعه نقش علوم هنری در نظام ملی نوآوری

توفیق روزافزون جنابعالی را در پیش‌برد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

محمدرضا حسنایی عضو هیئت علمی دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر با مرتبه دانشیاری است و از سوابق وی می‌توان به تصدی معاونت فرهنگی این دانشگاه و عضویت در شورای عالی دومین جشنواره تولیدات پویانمایی تلویزیونی ایران و دبیری جشن ۵۰ سالگی دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر اشاره کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه جداگانه‌ای از خدمات و تلاش‌های دکتر سید حسن سلطانی رئیس سابق دانشگاه هنر در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

کد خبر 5423321 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه هنر حکم انتصاب وزارت علوم تحقیقات و فناوری کنکور 1401 دانشگاه تهران وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان سازمان سنجش دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه تربیت مدرس آزمون استخدامی دانشگاه های ایران نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها ستاد عمره و عتبات دانشجویی آموزش مجازی دانشگاه هنر برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور پیام فرستاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور، در پی درگذشت تالم بار نخبه علمی اهل مازندران، زنده یاد سید اسماعیل نصرالهی، در پیامی این ضایعه را به جامعه علمی و فرهنگی استان مازندران و بازماندگان، تسلیت گفت.

طبق روایت فارس، متن پیام وزیر کشور بدین شرح است:

انالله و اناالیه راجعون

مصیبت درگذشت ناگهانی و تالم بار شادروان سید اسماعیل نصرالهی، جوان نخبه ملی و استانی اهل مازندران که برغم معلولیت جسمی، موفقیت مهم کسب رتبه بیست و پنج در زیر گروه علوم انسانی در کنکور سال ۱۴۰۲ را بدست آورد، موجب تاثر و تاسف فراوان اینجانب شد.

به همین مناسبت، مصیبت درگذشت سید اسماعیل نصراللهی و پدر گرامی‌اش، دکتر سید احمد نصراللهی را که در حادثه گاز گرفتگی به مشیت الهی رضایت دادند، به خانواده محترم و معزی، جامعه فرهنگی و علمی و دانش آموزان استان مازندران تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند سبحان برای آن پوینده و رحیل راه علم، آمرزش و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای مادر آن زنده یاد، که در حادثه گازگرفتگی آسیب دیده اند، شفا و صحت کامل مسئلت دارم.

گفتنی است، نخبه جوان اهل ساری که با وجود معلولیت شدید جسمی و حرکتی به موفقیت‌های علمی شاخصی دست یافته بود و پارسال در کنکور سراسری رتبه ۲۵ گروه علوم انسانی را کسب کرده بود، روز جمعه چهاردهم اردیبهشت بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در روستای پاجی از توابع بخش دودانگه شهرستان ساری همراه پدرش جان باختند.

همچنین به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آمده بود: ساعت ۱۱ روز/جمعه/ خبر مسمومیت سه نفر با گاز منواکسیدکربن در روستای پاجی از درمانگاه روستای محمدآباد به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام و درخواست اعزام بالگرد شد که پیرو این درخواست بالگرد اورژانس به پرواز در آمد.

در این حادثه گازگرفتگی دکتر سید احمد نصراللهی (جراح دندانپزشک) پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره) ساری و فرزندش سید اسماعیل نصراللهی جوان نخبه و دارنده رتبه ۲۵ کنکور سال گذشته رشته علوم انسانی بر اثر نشت گاز در ویلای شخصی جان باختند.

مادر سید اسماعیل نصراللهی نیز به دلیل مسمومیت با منواکسیدکربن دچار افت سطح هوشیاری شده بود که با لوله‌گذاری در نای و انتقال سریع به مرکز درمانی امام خمینی(ره)، از مرگ نجات یافت.

زنده‌یاد سید اسماعیل نصراللهی با توجه به معلولیت شدید جسمی حرکتی پارسال پس از موفقیت در کنکور سراسری مورد توجه رسانه‌ها و مسئولان استان و کشور قرار گرفته بود. تا جایی که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پارسال با این جوان نخبه معلول دیدار کرد.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902743

دیگر خبرها

  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • وزیر کشور پیام فرستاد
  • پیام درگذشت وزیر علوم در پی درگذشت نخبه کنکوری
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور