Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان کرمان افزود: در مراکز واکسیناسون اگر فرمانداران تشخیص دادند که دسترسی مردم به مراکز واکسیناسیون سخت است، پایگاه های جامع سلامت راه اندازی شود و حتی خانه های مخصوص به این کار تجهیز شوند، اما نیاز به تجهیز سالن های بزرگ نیست.

وی تاکید کرد: پیک اصلی کرونا در اسفند ماه اتفاق می افتد و واکسیناسوین کودکان بالای پنج سال به بالا باید مورد توجه باشد و با توجه به وجود مرگ و میر ناشی از کرونا در کودکان والدین به این امر توجه و مراقبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان اظهار داشت: این استان در وضعیت قرمز قرار گرفته و آمار افراد بستری رو به افزایش است و اگر برای واکسیناسیون اقدام نشود میرگ و میرهای کرونا بالا می رود.

وی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند تزریق دز سوم واکسن کرونا شرعی و قانونی است تا به جامعه آسیب نرسد.

زینی وند با اشاره به تکمیل شدن ۵۰ درصد از ظرفیت بستری بیمارستان ها افزود: مراکز بهداشتی و سایر ارگان ها باید آمادگی لازم را داشته باشند تا غافلگیر نشویم، هر چند در پنج پیک گذشته استان کرمان برای کشور مزاحمتی ایجاد نکرد.

وی ادامه داد: دستورالعمل های برای کارمندان و اصناف مشخص شده است و نظارت ها را باید تقویت کنیم و تیم های واکنش سریع در شهرستان ها باید فعال شوند.

استاندار کرمان گفت: مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و دبستان ها در شهرهای قرمز تعطیل هستند و در مناطقی به اقتضای شرایط با پیشنهاد آموزش و پرورش نیز مدارس می تواند تعطیل شوند، اما لازم نمی بینیم در نقاط روستایی و جایی که شرایط مناسب است تعطیلی داشته باشیم و تعطیلی فراگیر مدارس را به صلاح نیست.

وی همچنین از حضور مردم استان کرمان در راهپیمایی باشکوه و حماسی ۲۲ بهمن و شرکت در نماز جمعه تقدیر به عمل آورد.

محدودیت های کرونا تا اول اسفند تمدید شد

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: در حال حاضر ۱۷ شهرستان استان کرمان در وضععیت قرمز کرونا، چهار شهرستان وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان وضعیت زرد دارند و هیچ شهرستان آبی نداریم.

رحمان جلالی افزود: محدودیت های کرونا شامل محدودیت جلسات اداری با سقف ۳۰ نفر در مدت زمان ۹۰ دقیقه، لغو ماموریت های غیر ضروری و انجام پروازها با ۶۰ درصد ظرفیت تا اول اسفند تمدید می شود.

وی اظهار داشت: همچنین کارمندان مبتلا به کرونا با نظر پزشک پنج روز باید قرنطینه شوند و اگر علائم آنها ادامه دار بود با نظر پزشک این مرخصی تمدید می شود.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری کرمان بیان کرد: مراسم اعتکاف در شهرهای با وضعیت قرمز برگزار نمی شود و در شهرهای با  وضعیت زرد و نارنجی کرونایی با شرط اینکه افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه ای پذیرش نشوند و افرادی که سه دز واکسن خود را تزریق کرده باشند و تست منفی PCR، می توانند در این مراسم شرکت کنند و ۲۰ درصد از ظرفیت مساجد به اعتکاف اختصاص داده می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نگرانی را در رابطه با ابتلای اطفال به کرونا داریم تاکید کرد: روسای دانشگاه های علوم پزشکی باید نسبت به امکان بحران پیش رو آمادگی کامل را داشته باشند.

بیماران سرپایی کرونا تا چهار برابر افزایش دارد

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: همانطور که پیش بینی می شد تمام این استان درگیر ویروس امیکرون شده است و موارد بیماران سرپایی نسبت به ابتدای ماه جاری سه تا چهار برابر شده است.

حسین صافی زاده افزود: ۹۹ درصد افرادی که علائم سرماخودرگی دارند مبتلا به امیکرون هستند، اما آمار مبتلایان بیش از این است زیرا برخی افراد دارای علائم خفیف هستند و به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۸۱۴ بیمار مبتلا به کوید ۱۹ در بیمارستان های استان کرمان بستری هستند که ۹۰  نفر از آنها در آی سی یو بستری و ۳۱ نفر از آنها وضعیت خوبی ندارند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از تجمعات و فاصله گذاری اجتماعی از عوامل مهم و اصلی در جلوگیری از بیماری و گذر از پیک ششم کرونا است.

وی با بیان اینکه هنوز فاصله زیادی در تزریق دز سوم واکسن کرونا با رسیدن به شرایط مطلوب داریم افزود: مبتلایان در میان دانش آموزان و کودکان روند صعودی دارد و خانم های باردار و کودکان ختما باید واکسیناسیون شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمان واکسن کووید 19

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمان واکسن کووید 19 ویروس کرونا کرمان واکسن کووید 19 استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید زمان زاده رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشوراظهار کرد: با توجه به تکرار زیاد عدم وصول پرستاران به درخواست‌های قانونی و منطقی شان، شاهد آن هستیم که پرستاران بصورت دسته جمعی از حرفه و خدمت بالینی خود در مراکز درمانی دست می‌کشند؛ که این مورد بالاترین سطح هشدار به تخلیه مراکز درمانی از پرستاران است.

زمان زاده افزود: پرستاران جزو معدود گروه‌های سلامت اند که با توجه به ماهیت حرفه‌ای و علمی شان در صورت خلا مراکز درمانی از این نیروها؛ جایگزینی برای خدمت با کیفیت و با صلاحیت و شایسته برای مددجویان و بیماران نخواهد بود و این مساله لطمه بزرگی را بر پیکره سلامت کشور وارد خواهد آورد، مصداق این‌موضوع، افزایش استعفای پرستاران از مراکز درمانی است که بطور مستقیم سلامت مردم را نشانه گرفته است.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: امروز ضروت توجه به خواسته‌های پرستاران این بار، از مرز درخواست‌های شخصی پرستاران یا پیگیری‌های صنفی شان در سازمان نظام پرستاری و سایر نهاد‌های پرستاری عبور کرده است، در صورت ادامه این شرایط بحرانی، سلامت مردم را نشانه رفته است و برای حاکمیت و نظام‌سلامت، بالاترین سطح هشدار در ارائه حداقل‌های خدمات سلامت به عموم مردم در سطوح بیمارستان‌ها اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: تنها راه بازگشت و ترغیب پرستاران جهت ماندگاری آنان در مراکز درمانی، فارغ از بوروکراسی‌های اداری، توجه اورژانسی به مشکلات معیشتی و قانونی پرستاران به صورت ویژه و آنطور که مورد نظر قانون و خود پرستاران در زمینه‌های مختلف مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری، فوق العاده خاص با بالاترین ضریب، تبدیل وضعیت و. می‌باشد.


مسئولین به صورت اختصاصی پرستاری را درنظر بگیرند

زمان زاده خاطر نشان کرد: باید مسئولین محترم در قوای سه گانه برای حفاظت از سلامت و رفاه مردم که بنیادی‌ترین هدف حاکمیتی است، پرستاری را به صورت اختصاصی در نظر بگیرند چرا که در صورت عدم تغییر نگرش‌ها نسبت به مقوله پرستاری و مراقبت، دچار بحران بزرگی در حوزه سلامت خواهیم شد و تاخیر در این موضوع عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت که مسئولان خدوم در دولت باید جوابگوی آن باشند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم دلسوزان نظام‌سلامت چشمان خود را شسته و با یک نگاه منطقی‌تر و معقولانه‌تر به مساله مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران که از عوامل اصلی مهاجرت پرستاران می‌باشد، ورود نمایند، زیرا آیندگان اعمال ما را به بهترین شکل، تحلیل خواهند کرد و این آینده خیلی دور نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • وضعیت سنجش رسانه‌های خدمت عمومی در ایران
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است