Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان محیط زیست سازمان محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار فارس، به تشریح اقدامات این یگان در مقابل یورش شکارچیان غیرمجاز به پناهگاه حیات وحش میانکاله پرداخت و گفت: از حدود 10 روز پیش تا 4 شنبه هفته گذشته شاهد سه بار ورود غیرقانونی شکارچیان به منطقه میانکاله بودیم که ظاهرا طبق یک قرار قبلی و با هماهنگی در فضای مجازی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه توضیح داد: در آخرین بار ورود این افراد به منطقه که مربوط به روز چهارشنبه گذشته است، درگیری مسلحانه ای با محیط بانان حاضر در منطقه اتفاق افتاده و برخی از این افراد متخلف با تیراندازی به سمت محیط بانان باعث ضرب و جرح جزئی در 4 نفر می شوند.

محبت خانی همزمان با این درگیری ها به ورود نیروی انتظامی استان گلستان و دریابانی این استان به این مساله و شناسایی و دستگیری چند تن از متخلفان اشاره کرده و گفت: پرونده قضایی دراین رابطه تشکیل شده و در حال پیگیری تخلفات پیش آمده هستیم، اما آنچه تا امروز برای ما مشخص شده است این است که حدود 5 نفر لیدر این قائله بوده اند.

فرمانده یگان محیط زیست با اعلام این خبر که فردا برای پیگیری میدانی جزئیات این قائله عازم سفر به میانکاله است، از برگزاری جلسه شورای تامین استان با حضور مدیران کل محیط زیست استان ها خبر داد و گفت: با هماهنگی و همکاری صورت گرفته میان دستگاه انتظامی، امنیتی و قضایی کنترل شرایط بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه از روز چهارشنبه و با ورود نیروهای انتظامی و حضور مداوم محیط بانان تاکنون منطقه در شرایط آرامی به سر می برد، اقدام اصلی پیش رو را شناسایی عوامل اصلی و تحویل آنان به مقام قضایی عنوان کرد و ابراز داشت: انگیزه این افراد در ظاهر شکار و اعتراض به عدم صدور مجوز شکار  بوده است.

محبت خانی با تاکید بر اینکه قانون راه های مطالبه گری رسمی و قانونی را مشخص کرده و هرگونه اقدام و حرکت در مسیری غیر از قانون تخلف محسوب می شود، گفت: اجازه نمی دهیم این قائله تبدیل به این رویه شود و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

فرمانده یگان محیط زیست درباره اینکه آیا اقدامات انجام شده از سوی این 150 نفر را می توان در حکم محاربه دانست یا خیر، پاسخ داد: اثبات محاربه شرایط خاصی دارد اما می توان این مساله را پیگیری کرد. اما به هر حال برای اینکه این رویه تبدیل به یک اپیدمی در دیگر نقاط کشور نشود با این افراد برخورد خواهد شد.

وی درباره اختلافات سیاسی در مدیریت این منطقه حفاظت شده و بروز آسیب هایی از این دست نیز پاسخ داد: مدیریت اشتراکی مناطق حفاظت شده در بسیاری از استان ها وجود دارد، اما در مسیر حفاظت این بروکراسی های اداری ما را دچار مشکلاتی می کند و باید دید از لحاظ علمی و فنی امکان واگذاری مناطق به استان ها براساس مرز سیاسی وجود دارد یا خیر.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: میانکاله شکارچیان میانکاله تیراندازی جمشید محبت خانی محیط بان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۷۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی اصغر چگینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت پس از بازدید میدانی از بازارچه امامزاده ابراهیم شفت اظهار داشت: آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت از ساعت ۱۲ شب ۱۳ اردیبهشت آغاز شد و ده‌ها واحد مسکونی و تجاری به طور کامل در آتش سوختند.

وی در پایان گفت: ضمن تشکیل پرونده قضایی، دستور تحقیقات در راستای کشف علت حریق صادر شده و علت حریق پس اعلام نظر کارشناسان متخصص امر مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید