Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: افزایش بیش از دو برابری فوتی‌ها و درگیری بالای کودکان بیانگر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی است و اگر رده سنی مبتلایان به کرونا کاهش پیدا کند با بروز آسیب‌های اجتماعی و روانی در جامعه مواجه می‌شویم. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، سیدمحمد جمالیان ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اظهار داشت: استان در وضعیت قرمز قرار دارد اما بعضی از افراد نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجهی ندارند به طوری که در تالار آینه اراک مراسمی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با استفاده از همه ظرفیت سالن برگزار شد و این عادی‌انگاری و سهل‌انگاری می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را رقم بزند به همین سبب همه مردم باید نسبت به رعایت پروتکل‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش بیش از دو برابری میزان فوتی‌ها و درگیری بالای کودکان نشان‌دهنده رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی است و باید به این موضوع توجه کرد که اگر رده سنی مبتلایان به کرونا کاهش پیدا کند با بروز آسیب‌های اجتماعی و روانی در جامعه مواجه می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: امروز با افزایش آمار مبتلایان، در زمینه تامین کادر درمان مورد نیاز بیمارستان‌ها نگرانی جدی وجود دارد و این احتمال می‌رود که با افزایش پرستاران مبتلا به این بیماری ناگزیر به محدودیت در ارائه خدمات درمانی باشیم و یا با نبود پرستار و نیروی انسانی مورد نیاز برخی از بخش‌ها تعطیل شود.

جمالیان تصریح کرد: آلودگی هوا و سن بالا در افزایش میزان مرگ و میر نقش مهمی دارد و باید شرایط به نحوی مدیریت شود تا نیاز به بستری مبتلایان نباشد.

 دو هفته با شرایط سخت کرونایی پیش‌ رو داریم 

وی عنوان کرد: دو هفته با شرایط سخت کرونایی پیش‌ رو داریم و نتیجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو هفته آینده مشخص می‌شود اما باید توجه کرد که اگر وضعیت به همین شکل باشد روزهای سختی را در پیش داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: رویکرد ستاد کرونا بر عدم تعطیلی‌ها و عدم اعمال مقررات سختگیرانه است به همین سبب باید در مراکز شلوغ و پرتردد از جمله پاساژ‌ها، بازار، رستوران‌ها، باشگاه‌ها و غیره پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و اگر شرایط به همین شکل باشد نمی‌توان از تعطیلات نوروز به خوبی استفاده کرد زیرا میزان مبتلایان صعودی و شرایط سخت‌تر می‌شود.

پیشتازی کرونا در ترکیه با فوت 253 بیمار دیگرآمار کرونا در ایران| فوت 133 نفر در شبانه‌روز گذشتهرئیسی: باید صدای واحدی در اطلاع‌رسانی کرونا در رسانه‌ها منتشر شود/ تأکید بر رعایت حداکثری پروتکل‌ها

 افزایش بیش از دو برابری میزان مرگ‌ و میر ناشی از کرونا در استان مرکزی 

"علی علیمحمدی"، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این جلسه با اشاره به آخرین آمارهای کرونایی در استان گفت: استان مرکزی در هفته دوم بهمن‌ماه 6 هزار و 331 مورد مثبت کرونایی داشته که این میزان در هفته سوم به 6 هزار و 958 مورد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: میزان بستری افزایش 30 درصدی داشته و تعداد بستری نیز از 295 مورد در هفته دوم این ماه به 384 مورد افزایش و موارد بستری نیز از 6 هزار و 36 نفر به 6 هزار و 574 مورد رسیده است.

علیمحمدی با اشاره به افزایش بیش از دو برابری میزان مرگ‌ و میر گفت: 12 مورد فوتی در هفته دوم به 26 مورد در هفته سوم رسیده و پیش‌بینی می‌شود شرایط استان در هفته آینده به همین شکل و روند صعودی داشته باشد.

انتهای پیام/713/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اراک افزایش بیش از دو برابری پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ خانم زمانی مدیر صدور مجوز‌های نظام مهندسی گفت: در پنج سال گذشته حدود ۳۰ درصد کل درخواست مجوز‌ها است بعلت بحث حرائم و فواصل بهداشتی رد شده است.   خانم زمانی در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما مبنی بر ضرورت بازنگری فواصل بهداشتی در حوزه کشاورزی و دامداری افزود: با عنایت به مطالبات مردمی که طی این سال‌ها داشته ایم، تقاضای رو به رشد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، وجود واحد‌های فعال که دارای سابقه تولید هستند و بدون مجوز، تولید می‌کنند و مهمتر از همه با عنایت به این که بعد ازیک دهه از آخرین ابلاغیه مربوط به فواصل بهداشتی گذشته، ضروری است که برای افزایش تولید ، بازنگری در فواصل و حرایم بهداشتی، که اماکن دامی با یکدیگر دارند، انجام شود.    مدیر صدور مجوز‌های نظام مهندسی تصریح کرد: بعد از آخرین ابلاغیه که درخصوص فواصل بهداشتی داشته ایم.، هم اکنون با وجود افزایش تکنولوژی و افزایش سطح بهداشت، مسئولان سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی نیز احتمالاً راغب هستند که این فواصل را به نفع تولید کننده کاهش دهند.    خانم زمانی در ادامه تاکید کرد: ما نیز به عنوان متصدی بخش صدور مجوز و تسهیل در بخش صدور مجوز، ضروری است که فاصله بین واحد‌های تولیدی را کم کنیم.    وی افزود: به همین منظور باید اجرای این روند را به عوامل دیگری محول کنیم، از جمله استفاده از موازین بهداشتی، فنی و تکنولوژی‌های جدید و نیرو‌های انسانی که دامپزشک‌های محترم هستند در سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی و مسئولان فنی بهداشتی که ما در مزارع تولیدی داریم، همه اینها دست به دست هم بدهند و بتوانند بهره برداران، متقاضیان طعم شیرین این تعدیل و کاهش فواصل را بچشند و مهمتر از همه ما بتوانیم این تغییر را حداقل بر روی سفر‌های مردم بیشتر حس کنیم، چون مطمئناً این تغییر منجر به افزایش تولید خواهد شد.   گفتنی است: براساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، این فاصله‌ها با هدف جذب سرمایه در بخش کشاورزی و استفاده بهینه از منابع تولیدی بخش کشاورزی، تعدیل می‌شود.   فواصل بهداشتی متراژ معینی بین واحد‌های تولید محصولات کشاورزی است که گرفتن مجوز را برای برخی‌ها سخت‌تر کرده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دستورالعمل مربوط به این فواصل نخستین بار در سال ۱۳۵۰ تدوین شده شد، اما باز نگری آن اجرایی نشد.  

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • شما یا نمیدانید یا میخواهید که ندانید!
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • سرگیجه با آمار تورم
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی