Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از همشهری، سویه اومیکرون کرونا، اواخر آذر وارد ایران شد اما با گذشت کمتر از ۲ماه نه خیال فروکش کردن دارد و نه کم کردن قدرت سرایت و انتقال. در هفته ۱۰۳شیوع کرونا در کشور و در ششمین پیک موسوم به اومیکرون، براساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت هنوز موارد بستری و فوت به قله و رکوردهای ثبت شده در پیک‌های قبلی نرسیده، اما سویه اخیر تنها در یک هفته آمارهای بستری و فوت را در بسیاری از استان‌ها چندین برابر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌طوری که موارد بستری از ۶۷۰۶نفر در هفته دوم بهمن به ۱۴۳۹۲نفر در هفته سوم رسیده‌ و در برخی استان‌ها ازجمله خراسان جنوبی، یزد و آذربایجان شرقی به‌زودی رکورد پیک‌های قبلی برای بیماران نیازمند بستری شکسته می‌شود.

بررسی‌های کشوری نشان می‌دهد که در هفته سوم بهمن از هر ۱۰۰هزار نفر در کشور به‌طور میانگین ۱۷.۳۱درصد بیماران نیازمند بستری شدند و بیشترین موارد بستری به‌ترتیب در خراسان جنوبی (۴۱.۴۱درصد)، یزد (۳۷.۲۴درصد)، مازندران (۳۵.۴۹درصد)، قم (۳۵.۴۲درصد) وجود داشته است. همچنین آمارهای کشوری حاکی از آن است که در هفته سوم بهمن از هر یک میلیون نفر ۵.۶۵درصد جان خود را از دست دادند و این عدد از ۲۰۴نفر (در هفته دوم) به ۴۷۰نفر رسید. بیشترین فوت هم در یزد، قم، مرکزی و خراسان جنوبی ثبت شد. استان‌هایی ازجمله مرکزی، کرمان، گلستان، البرز، خوزستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان هم افزایش ۳تا ۷برابری فوتی را ثبت کردند. موارد مراجعه سرپایی مثبت هم در ۳هفته اخیر روند صعودی داشت و با جهش ۲برابری در هفته سوم بهمن به ۲۳۱۵۱۹نفر رسید.

بسیاری از شهرهای کشور با افزایش موارد بستری مواجه‌اند و براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت هم‌اکنون ۲۴۷ شهرستان ازجمله تهران در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۸۹ شهرستان در وضعیت زرد  قرار دارند و دیگر هیچ منطقه‌ای وضعیت آبی ندارد. این در حالی است که علی دهقان منشادی، رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) از ۸برابر شدن آمار مراجعات به این مرکز درمانی نسبت به ۲هفته قبل خبر می‌دهد و به فارس گفت: «تعداد موارد بستری هم ۶برابر افزایش داشته است. بر این اساس درمانگاه سرپایی فعال‌تر شد و تعداد بخش‌های بستری کرونا هم افزایش یافته است. » به‌گفته  او، در گذشته ۳۵درصد بیماران مبتلا به‌گونه دلتا بستری می‌شدند اما امروز ۱۰درصد مبتلایان به اومیکرون نیازمند بستری هستند اما این موضوع که اعلام می‌شود کشندگی اومیکرون کمتر است، نباید منجر به عادی‌انگاری شود. 

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت هم روز گذشته، با تأکید بر اینکه در اواسط موج ششم هستیم و هم‌اکنون بهترین کار کامل کردن واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌هاست، در جمع خبرنگاران گفت: «تا ۲ یا ۳ هفته آینده وضعیت به همین شدت ادامه پیدا می‌کند. بنابراین بهترین کاری که باید انجام شود، کامل کردن واکسیناسیون است که دو دوز و بعد هم دوز سوم را تزریق کنند.» او  اعلام کرد: « احتمالا ستاد ملی کرونا امروز (شنبه)، تصمیمات مهمی را خواهد گرفت که به مردم اعلام می‌کنیم.» 

کد خبر 656752 برچسب‌ها اميكرون وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران آمار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اميكرون وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران آمار موارد بستری هفته سوم استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فاروق سلیمانی گفت: کارگاه‌های آموزشی مدیریت پسماند در راستای اجرایی نمودن طرح تفکیک از مبدا در سطح شهر و مدارس برگزار شد.

وضعیت زباله سطح شهر و معضلات موجود، کاهش تولید پسماند، تفکیک از مبدا و بازیافت و پلاستیک برای دانش آموزان از جمله مباحثی بود که در این کارگاه‌های آموزشی ارائه شد و دانش آموزان با راهکار‌های حفظ محیط زیست و جداسازی زباله‌ها آشنا شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: روزانه بیش از ۱۷۰ تن زباله در شهرستان مهاباد تولید می‌شود که حدود ۴۰ درصد آن، زباله خشک می‌باشد که در صورت انجام تفکیک از مبدا قابل بازیافت می‌باشد.

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • آخرین وضعیت مصدومان استقلال پیش از دیدار با تراکتور
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر