Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@05:53:20 GMT

پارتیشن اداری دوجداره بهتر است یا تک جداره؟

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۸۱۸۵

پارتیشن اداری دوجداره بهتر است یا تک جداره؟

پارتیشن‌های شیشه‌ای یکی از انواع پارتیشن اداری جهت فضاسازی در محیط‌های کاری هستند اما در حال حاضر از آن‌ها به عنوان اصلی‌ترین ابزار طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر اداری یاد می‌شود. هرچند که کاربرد اصلی پارتیشن تقسیم‌بندی فضاست اما با توجه به نوع متریالی که در ساخت آن به کار می‌رود، می‌توان ویژگی‌های آن را ارتقا داد تا علاوه بر بهینه‌سازی فضا در زیباسازی و کاهش میزان سروصدا هم کارآمد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع پارتیشن شیشه‌ای را می‌توان از نظر اجرا و نوع شیشه مورد استفاده به دو نوع پارتیشن تک جداره و دو جداره تقسیم‌بندی کرد. با این تفاوت کرد در ساخت انواع پارتیشن تک جداره از یک لایه شیشه سکوریت استفاده شده و در انواع دوجداره از دولایه شیشه سکوریت استفاده می‌شود؛ اما یکی از اصلی‌ترین سؤال‌ها هنگام سفارش ساخت پارتیشن شیشه‌ای این است که انواع دوجداره بهتر هستند یا تک جداره؟ در ادامه این مقاله قرار است با بررسی ویژگی‌های این دو نوع پارتیشن شیشه‌ای به پاسخی برای این سؤال برسیم.

پارتیشن دوجداره اداری چیست؟

پارتیشن دوجداره یکی پرطرفدارترین انواع پارتیشن شیشه‌ایست که به طور کلی در دکوراسیون‌ مدرن و به خصوص دکوراسیون مدرن دفاتر اداری مورداستفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که در ساخت پارتیشن شیشه ای دوجداره از دو لایه شیشه سکوریت استفاده می‌شود این نوع پارتیشن‌بندی برای استفاده در محیط‌های پرسروصدا و ایجاد اتاق‌های آرام مانند اتاق جلسات یا اتاق هیئت‌مدیره پیشنهاد می‌شود.

انواع پارتیشن شیشه‌ای دو جداره در دودسته پارتیشن دو جداره فریم لس و پارتیشن دو جداره فریم دار دسته‌بندی می‌شوند؛ که هرکدام خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودشان را دارند. با این حساب هر یک از این مدل‌ها توانایی برطرف کردن نیاز گروه خاصی از صاحبان مشاغل را دارند.

در طراحی پارتیشن دوجداره فریم لس فریم آلومینیومی به قدری محدود شده که می‌توان آن را به طور کل نادیده گرفت. ایجاد فضای باز، شفافیت و نور بیشتر، کاهش میزان سروصدا و خصوصی‌سازی اتاق‌ها با انتخاب شیشه‌های مات از مزایای و ویژگی‌های خاص این نوع پارتیشن‌بندی اداری است.

در نقطه مقابل پارتیشن دو جداره فریم دار در تمام بخش‌های شیشه با یک پروفیل آلومینیومی محدود شده است. این نوع پارتیشن‌بندی به دلیل محافظت توسط یک فریم ضخیم از مقاومت بهتری به نسبت پارتیشن‌ دو جداره فریم لس برخوردار است. همچنین در این مدل از پارتیشن دو جداره امکان نصب پرده‌کرکره‌ای میان دو لایه شیشه سکوریت وجود دارد. شما این امکان را در هیچ‌یک از مدل‌های پارتیشن شیشه‌ای ندارید. پارتیشن‌ دو جداره فریم دار هم برای اجرا در محیط‌های مدرن و هم برای اجرا در محیط‌هایی با دکوراسیون کلاسیک مناسب است.

پارتیشن تک جداره اداری چیست؟

در مقابل پارتیشن‌های دوجداره، پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره قرار می‌گیرند که شاید به اندازه انواع دوجداره در عایق بودن نسبت به صدا پیشرفته عمل نکنند اما از حیث زیبایی بصری، سبک بودن و سادگی نصب و اجرا یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین سیستم‌های پارتیشن‌بندی فضای اداری هستند. این نوع پارتیشن شیشه‌ای هم مانند نوع دو جداره آن در دو مدل فریم دار و فریم لس موجود است. انواع فریم لس عایق کمتری نسبت به صدا هستند و در عوض جای کمتری را در محیط کارتان اشغال می‌کنند. پس اگر فضای شما محدود است قطعاً این نوع پارتیشن جز اولین گزینه‌ها برای شماست.

پارتیشن تک جداره فریم دار هم مانند انواع دوجداره فریم دار از مقاومت بیشتری به نسبت پارتیشن شیشه‌ای تک جداره و فریم لس برخوردار بوده و در تمام بخش‌های شیشه به یک فریم آلومینیومی محدود می‌شود. وجود این فریم کمک می‌کند تا پارتیشن شیشه‌ای تک جداره و فریم دار عایق بهتری در برابر سروصدا باشد.

پارتیشن شیشه ای دو جداره بخریم یا تک جداره؟

با توضیحات داده شده بهترین انتخاب برای شما آن گزینه ایست که با خواسته‌های شما تطابق بیشتری داشته باشد. ما نمی‌توانیم به طور کلی بگوییم که پارتیشن دو جداره از انواع تک جداره بهتر است چراکه همه انواع پارتیشن‌ شیشه ای در نوع خود بی‌نظیر بوده و کارایی خاص خودشان را دارند.

توجه داشته باشید که انواع دوجداره برای نصب در فضاهای پرسروصدا و پر رفت و آمد انتخاب مناسب‌تری است و انواع تک جداره برای نصب در دفاتر کوچک و خلوت‌تر پیشنهاد می‌شود. بعضی از صاحبان مشاغل هم به لحاظ قیمتی پارتیشن‌های تک جداره را ترجیح می‌دهند و از انواع پارتیشن دو جداره تنها برای بخش‌هایی از دفتر که نیازمند سکوت بیشتر است، استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است که هزینه‌های ساخت و اجرای پارتیشن دو جداره و تک جداره به عوامل مختلفی بستگی دارد. جنس و کیفیت متریال، فریم دار یا فریم لس بودن، ضخامت شیشه‌ها و متراژ فضا از عواملی هستند که بر قیمت خرید تأثیرگذارند؛ اما به طور کلی انواع پارتیشن دو جداره از پارتیشن‌های تک جداره گران‌تر بوده و پارتیشن‌های دو جدار فریم دار به نسبت مدل‌های فریم لس از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

منبع: فارس

کلیدواژه: پارتیشن اداری اداری تک جداره پارتیشن شیشه ای نوع پارتیشن پارتیشن شیشه ای انواع پارتیشن انواع دوجداره پارتیشن بندی شیشه سکوریت تک جداره فریم لس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!

هیوندای موفق به تولید نانوفیلم خنک‌کننده‌ای شده است که با چسباندن آن روی شیشه، دمای کابین بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌تر می‌شود.

به گزارش دیجیاتو، برچسب شیشه هیوندای، فیلم شفافی است که روی شیشه خودرو نصب می‌شود و به کاهش دمای کابین کمک می‌کند. استفاده از این برچسب در خودروها، راهکاری برای کنترل دمای کابین خودرو در تابستان‌های گرم خواهد بود.

آزمایش‌ها نشان می‌دهد که نصب این فیلم روی شیشه‌های خودرو باعث خواهد شد تا دمای درون کابین حدود ۲۲ درجه سانتی‌گراد باقی بماند. این فیلم شفاف تابستان گذشته معرفی شد و هیوندای آن را بهتر از برچسب معمولی شیشه می‌داند. خودروساز کره‌ای برای بررسی اثربخشی این فیلم ضدحرارت، آن را روی خودرو‌های مشتریان در پاکستان نصب کرده است. ۷۰ دستگاه خودرو هیوندای در لاهور پاکستان به این برچسب شیشه مجهز شده‌اند تا عملکرد آن در دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد این شهر موردبررسی قرار گیرد. نصب برچسب دودی شیشه در پاکستان به دلایل امنیتی ممنوع است، اما استفاده از فیلم شفاف هیوندای مانعی ندارد.

محققان هیوندای با تحلیل وضعیت خودرو‌ها به نتایج جالبی دست یافته‌اند. نانوفیلم خنک‌کننده، دمای مناطق نزدیک به سر راننده را تا ۱۰.۹۸ درجه سانتی‌گراد بیشتر از برچسب‌های رنگی معمولی کاهش می‌دهد و این کاهش در مقایسه با شیشه‌های معمولی به ۱۲٫۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. استفاده از این فیلم‌ها دمای داشبورد را نیز ۱۵.۳۸ درجه بیشتر از فیلم‌های رنگی معمولی خنک می‌کند. هم‌اکنون آخرین دور آزمایش با هدف اطمینان از کیفیت و توانایی فیلم برای تحمل شرایط دنیای واقعی انجام شده است. هیوندای گفته است که تولید انبوه این نانوفیلم در آینده نزدیک، آغاز خواهد شد.

هیوندای ادعا می‌کند که نانوفیلم سه‌لایه این شرکت، ورود انرژی گرمایی خارجی را به‌طور مؤثری مسدود می‌کند و درعین‌حال به گرمای داخلی اجازه می‌دهد تا از خودرو خارج شود. لایه بیرونی فیلم، گرما را در طول‌موج‌های فروسرخ میانی از داخل خودرو به بیرون می‌تاباند و دو لایه داخلی، گرمای ورودی را در طول‌موج‌های فروسرخ نزدیک بازتاب می‌دهند و بدین‌ترتیب، از کل گرمای داخل کابین خودرو می‌کاهند.

هیوندای همچنین اعلام کرده است که امکان تولید برچسب شیشه نانو ضدگرما با رنگ‌های مختلف وجود دارد؛ بنابراین در آینده‌ای نه‌چندان دور، خودرو‌های حاضر در مناطق گرمسیری مکانی دلپذیر برای رانندگی‌های طولانی‌مدت خواهند بود.

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  • کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!