Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با اعلام این خبر افزود: ۵۵ کولبر روستای هزارخانی از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد در استان کردستان صاحب شغل شده‌اند و کولبری را ترک کرده‌اند.

مرتضی نیازی افزود: بیشتر این کولبران به مشاغل کشاورزی، پرورش دام سبک و صنایع دستی مشغول شده‌اند.همچنین اشتغال‌زایی برای کولبران فقط به خودشان محدود نمی‌شود و خانواده آن‌ها از جمله همسران‌شان را هم شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت تاکید کرد: تمام تلاش ما بر این است که این افراد برای همیشه کولبری را کنار بگذارند و شغل ثابت و پایداری داشته باشند.

وی ادامه داد: به همین منظور و در سال آینده به افرادی که مایل به توسعه کسب و کارشان باشند، تسهیلات تکمیلی اشتغال پرداخت خواهد شد.

نیازی با اشاره به میانگین سن کولبری در استان‌های غربی کشور اظهار داشت: میانگین سن کولبری ۳۰ تا ۴۰ سال است اما در روستای هزارخانی از جوان ۱۸ ساله تا افراد مسن ۶۰ ساله به کولبری مشغول بودند.
به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت، کولبران روستای هزارخانی از طریق معتمدین و شورایاری روستا شناسایی و تسهیلات اشتغال به آن‌ها پرداخت شده است.
نیازی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در شهرستان سروآباد گفت: ۴۴ روستای سروآباد تحت پوشش اقدامات اشتغال‌زایی بنیاد قرار دارند و در سال جاری ۴۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد شغل در این مناطق اعتبار صرف شده است.
وی تصریح کرد: زنان کولبر در روستاهای سروآباد نیز شناسایی و در قالب تعاونی‌های فراگیر اشتغال ساماندهی شده‌اند.
نیازی درباره اشتغال‌زایی بنیاد برکت برای کولبران در استان کردستان نیز توضیح داد: در دو سال گذشته ۲ هزار و ۶۵۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در قالب دستورالعمل «راه» (رشد اشتغال هدفمند کولبران) برای کولبران روستاهای استان کردستان ایجاد شده است.
معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این ۲ هزار و ۶۵۰ طرح اشتغال‌زایی فراهم آمدن فرصت‌های کسب و کار را برای ۸ هزار کولبر و غیر‌کولبر به شکل مستقیم و غیرمستقیم به دنبال داشته است.
وی افزود: ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال حجم کل سرمایه‌گذاری جهت راه‌اندازی این تعداد فرصت شغلی برای کولبران استان کردستان است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر اشتغالزایی کولبران کردستان بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام مذاکرات وین راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر استان کردستان برای کولبران اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: تاکنون تعداد ۳۴۱ نفر از جامعه هدف سازمان به تفکیک به تعداد ۲۷۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۱۲ نفر زنان سرپرست خانوار و ۵۴ نفر از ببهبودیافتگان در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور مشغول به کار شدند.
علی صدر  افزود: فرایند معرفی، مشاوره شغلی و حمایت مستمر توان‌یابان از این پس از طریق مرکز پشتیبانی شغلی بهیاب تحت نظارت این شهرستان و تسهیلگران شغلی پیگیری خواهد شد. 
 وی گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق اداره بهزیستی جذب و برای اشتغالزایی تعداد ۳۵۲ نفر از جامعه هدف سازمان پرداخت شد.
صدر افزود: تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، برای هر مددجو ۱۵۰ میلیون تومان وام و تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که در سال ۱۴۰۲ برای ایجاد اشتغال به تعداد ۱۷ نفر به ۳ کارفرما به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است. 
وی گفت: به منظور فراهم اوردن انگیزه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای افراد تحت پوشش و ترغیب کارفرمایان برای جذب این افراد و نیز فراهم سازی اشتغال پایدار، فرایند هزینه کرد اعتبارات بیمه سهم کارفرما تاسقف ۲۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می‌شود، که در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۴۱ نفر طی سه مرحله به مبلغ ۳ میلیارد تومان پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید