Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۲بهمن ماه امسال را می توانیم یکی از زیباترین شکوه حضور مردم در سطح کشور بنامیم، چرا که با جلوه های خاص و متنوع حضور خودرویی و موتوری همراه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شامگاه پنجشنبه و شکوه بانگ الله اکبر نوید بخش یک روز خوب پیش روست، این بانگ از اسم زیبای جلاله خداوند متعال در ایران اسلامی حاوی یک نکته است و آن هم پیروزی شکوهمندی که هر ساله در شامگاه 21  بهمن ماه تکرار می شود که نوید بخش صور بیداری مردم برای حضور در یک راهپیمایی عظیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آری آن شب تصاویر خوبی از سوی مردم با آن صدای دلنشین بر فراز آسمان ایران طنین انداز شد.

صبح شده است، ساعت حدود 7 است، قرار را بر این گذاشته ایم که با همان تیم رسانه ای دوستانه مان که در سیل میناب و رودان حضور موثری داشتند، این بار با حضور در یک راهپیمایی با شکوه، تصاویر غرورآفرینی را به ثبت برسانیم.
ساعت  8 صبح است، در محل کار به همدیگر می پیوندیم تا بتوانیم به محل شروع برگزاری مراسم راهپیمایی برویم، علی با خودرو آمده و من نیز با موتورسیکلت آمده ام، عباس هم دروبین های عکاسی اش را آماده کرده که به اتفاق همدیگر در مراسم باشکوه 22 بهمن حضور پیدا کنیم.

تقسیم بندی را انجام می دهیم، من و عباس با موتورسیکلت و علی نیز با خودرو به سمت مقصد حرکت می کنیم، بخشی از تجهیزات را نیز در درون خودروی علی گذاشته ایم، در بخشی از مسیر به مانع های انسداد جاده می رسیم، عوامل خدوم نیروی انتظامی می گویند مسیر راهپیمایی است و نمی توانید تردد داشته باشید اما کاورهای خبرنگاری مان را که می بینند می گویند خبرنگارید؟ در جواب می گوییم آری و با همین جمله کوتاه  شرایط را برای ادامه مسیر فراهم می کنند.

علی سوار بر خودور است، شیشه را پایین داده و می گوید چه کیفی می دهد که اختصاصی در این مسیر در حال حرکت هستیم و عباس هم از روی موتورسیکلت با صدای بلند می گوید خبرنگاری هم عالمی دارد.

به محل آغازین مراسم می رسیم، گویا شور و شوق راهپیمایی امسال برای مردم فراتر از سال های دیگر است، مردم سحرخیزتر از آن چیزی بودند که فکرش را می کردیم، انتظارمان این بود که این آیین ملی با تاخیر شروع شود، تا سایر همشهریان هم بیایند، اما مشاهده نمودن این همه از خیل جمعیت، فرضیه هایان را نقش برآب کرد.
 


کرونا و سویه‌های جدیدش هم مانع حضور مردم نشده ، پیر و جوان، کودک و نوجوان، از همه اقشار جامعه را شاهد هستیم، امسال راهپیمایی به صورت خودرویی و موتوری برگزار شده اما با نکته جالبی همراه است، گستردگی جمعیت مردمی آن هم با پای پیاده را شاهد بوده ایم اما اینبار گستردگی تجمع خودروها و موتورسیکلت ها و نحوه برگزاری راهپیمایی امسال از اشتیاق ویژه ای برخودار است.

عباس، عکاس خوش ذوق ما نیز از این حجم حضور خودرویی و موتوری نیز غافل گیر شده است.

به درون جمعیت می رویم، صدای چلیک چلیک های دوربین عباس به گوش می رسد، سرعت عکس گرفتن هایش نسبت به قبل افزایش یافته و انگار او هم همانند مردم به وجد آمده است.

عباس را صدا می زنم و از او می خواهم میکروفون را بدهد تا چند پلاتو اولیه از این حضور حماسی مردم ثبت و ضبط نماییم، در حین ثبت پلاتو هستیم که همکار دیگر رسانه ای مان البته در حوزه رادیو را شاهد هستیم که رو به ما می گوید در همین حالت پلاتو بایستید تا بتوانم یک عکس از شما داشته باشم و این هم می شود یکی از حاشیه های این روز تاریخی برای ما.


پس از ثبت پلاتو، متوجه حضور خانواده پنج نفره‌ای می شویم که با موتورسیکلت در این راهپیمایی حاضر شده اند، به سمت آنها می رویم و از این حضور خانوادگی شان مصاحبه می کنیم، مرد خانواده دلیل حضورشان را در یک جمله خلاصه می کند" به عشق رهبرم و میهنم آمده ام" و این جمله کوتاه قوت قلبی برای ادامه مصاحبه هایمان می شود.


خوش رقصی پرچم زیبای سه رنگ کشورمان در دستان دو خواهر و برادر بندرعباسی که بر لبه درب ماشین نشسته اند توجه ما را جلب می کند،به سوی پسر نوجوان می رویم و از دلایل این حضور می پرسیم، از او می پرسیم برای چه امروز به این محل آمده است و او نیز می گوید برای پیشرفت کشور و دین اسلام آمده ام، سوال بعدی را می پرسیم، ایران اسلامی با وجود شماها پیشرفت می کند؟ با قاطعیت تمام می گوید بله، سوال آخر را می پرسیم، پیام شما به دشمنان این مرز و بوم چیست؟ اما این جواب دندان شکن در قد و قواره این نوجوان در مخیله ما نمی گنجد، او می گوید دوران بزن و در رو تمام شده، اگر بزنند می خورند و دشمنان، ما را نمی توانند شکست دهند. گفتن این جمله هوش از سرمان می برد و با گفتن ماشاالله به ادامه روز کاری مان می پردازیم.


فعال شدن بلندگوها نشان از آغاز مراسم و حرکت وسائل نقلیه دارد، به گوشه خیابان می آییم و مشغول ثبت تصاویر می شویم، انعکاس در لحظه را در برنامه قرار داده ایم، امروز قرار است فضای مجازی را از تصاویر این حرکت خودجوش مردمی پر کنیم.

عباس از من می خواهد او را به نزدیک ترین پل هوایی مسیر برسانم، تا بتواند تصاویر خوبی از بالای این پل بگیرد، کمی گاز موتورسیکلت را بیشتر می کنم تا زودتر از جمعیت، به این محل برسیم و تصاویر نابی توسط عباس خوش ذوق ثبت شود.
این عکاس توانمند اشاره ای به نظم تردد در این راهپیمایی پر شور ساحل نشینان خلیج فارس می کند، هم راستایی موتورسیکلت ها و خودروها تمام فضای لازم را برای یک عکاسی خوب فراهم کرده است، چند دقیقه ای بعد باری دیگر به محل تجمع خودرویی می رویم و با پیاده روی در بین خودروها از مردم درخواست مصاحبه می کنیم، شهروند بندرعباسی شیشه خودرو را بیشتر پایین می دهد تا بتوانیم میکروفون را در مقابل وی قرار دهیم، او نیز از حضور باشکوه مردم بندرعباس سخن می گوید و اینکه کرونا نیز با جولانی که می دهد، مانع این حضور نشده است، وی به کودک چند ماهه اش اشاره می کند که نسل جدید انقلاب نیز در این آیین حضور پیدا کرده، که  از همین سن طفولیت با اقتدار مردمی ایران اسلامی آشنا شود.


پس از این مصاحبه، متوجه حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان می شویم، به سمت خودروی وی نیز حرکت می کنیم و پس از کمی احوال پرسی از ایشان نیز مصاحبه ای می گیریم، مختار سلحشور نیز از این حضور تماشایی تمجید می کند و قدردان همت مردم است.


کم کم به انتهای مسیر راهپیمایی نزدیک می شویم، جایگاه زیبایی را برای سخنرانی ایجاد کرده اند، پرواز پاراگلایدرها و هلی کوپتر بر فراز آسمان بندر بر شکوه بهمن تماشایی امسال افزوده است.

کودکان بندرعباسی را شاهد هستیم که به همراه پدر و مادر حضور پیدا کرده اند و نقش زیایی از پرچم سه رنگ کشورمان نیز بر صورت و لباسشان طراحی شده است.


شوق مردمی را شاهد هستیم، این شوق نیز به برکت برگزاری یک آیین باشکوه ایجاد شده است تا کمی از آلام مردم در سختی های مبارزه با ویروس منحوس کرونا در پس خنده های امروز به فراموشی سپرده شود و این بهمن تماشایی به زیبایی تمام به تاریخ می پیوندد.

نویسنده: محمدامین عالی پور


 

منبع: دانا

کلیدواژه: شاهد هستیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۸۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر

ایسنا/بوشهر ۱۹ شبکه رسانه  بین‌المللی در گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در بوشهر حضور خواهند داشت.

اسماعیل سجادی‌منش مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر افزود: رسانه‌های مهم  کشورهای ترکیه، افغانستان، روسیه، ایتالیا، لبنان، چین، عراق، امارات متحده عربی، قطر،انگلیس و آمریکا در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج‌فارس در روز یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در بوشهر حضور خواهند داشت.
وی همچنین از حضور مدیران فرهنگی، نویسندگان و شاعران مطرح ایرانی و مدیران شبکه‌ها و خبرگزاری  داخلی و نیز چهره‌های رسانه‌ای و فرهنگی کشور از جمله العالم، پرس‌تی وی، خبرگزاری‌های ایسنا، مهر، دانشجو در این برنامه‌ها خبرداد.
وی اضافه کرد: روز یکشنبه بازدید از مکان‌های رویدادهای تاریخ مقاومت از کنسولگری سابق انگلیس در بوشهر آغاز و سپس عمارت امیریه، مجلسی ومسجدآل عصفور، قبرژنرال انگلیسی، گورستان انگلیسی‌ها در بوشهر، ساحل ریشهر(محل نبرداحمد خان تنگستانی با انگلیسی‌ها) و همچنین موزه ملی خلیج‌فارس (دوره عیلامیان پیش از اسلام در بوشهر) خاتمه پیدا می‌کند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر، برنامه روز دوشنبه را شامل حضور در عرشه شناور نظامی با حضور معاون رئیس جمهور، دو تن از وزیران و دو نفر از وزارت امورخارجه عنوان کرد.
وی تصریح کرد: برنامه‌های دیگر  شامل شرح دفاع مقدس در خلیج‌فارس، نقش مقاومت شهید نادرمهدوی، تاریخ مقاومت و موزه تاریخ اسلام  در این دو روزه توسط چهره‌های مطرح کشور اجرا می‌شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجلاسیه سرداران و شهدای کهگیلویه به جهان مخابره می شود
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر