Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: افرادی که در تالار آینه اقدام به برگزاری مراسم با ظرفیت ۱۰۰ درصدی کردند باید در این زمینه پاسخگو باشند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، بهروز اکرمی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی با اشاره به آخرین تصمیمات ستاد اظهار داشت: بازگشایی مدارس شهر و روستا در وضعیت قرمز با نظر رئیس شبکه بهداشت، فرمانداران و رئیس آموزش و پرورش انجام می‌شود و با توجه به اینکه در این سویه کودکان حساس هستند انتظار می‌رود خانواده‌ها نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند و با تعطیلی‌ها فرزندان خود را در خارج از خانه و محیط شلوغ قرار ندهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اتاق اصناف و صمت باید بر واحدهای ذیربط نظارت جدی داشته باشند تا همه واحدهای صنفی سه دوز واکسن را دریافت کنند و با توجه به اینکه به دنبال تعطیلی واحدهای صنفی نیستیم اما این قشر هم باید در اجرای مصوبات همکاری لازم داشته باشند تا ناچار به مهر و موم واحد صنفی آنها نباشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: باید با تالارها، رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد شود و بر دفاتر خدمات مسافربری نظارت جدی شود تا به بیماران مثبت کرونایی بلیط نفروشند.

اکرمی عنوان کرد: تاکنون در زمینه برگزاری مراسم اعتکاف از سوی ستاد ملی مجوزی داده نشده، نظارت بر وضعیت تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی یکی دیگر از اقدامات مهمی است که باید مورد توجه باشد و دستگاه‌های اجرایی استان باید با همکاران دارای برگ استعلاجی همکاری کنند.

وی بیان کرد: در حسینیه آرامستان اراک در روزهای اخیر مراسم ختم و عزا برگزار می‌شود درحالی که در مساجد مجلس ختم و ترحیم برگزار نمی‌شود و اگر این موضوع ادامه داشته باشد باید این مکان مهر و موم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: برگزاری اجتماعات در دستگاه‌های اجرایی مصوبه داشته و افرادی که در تالار آینه اقدام به برگزاری مراسم با ظرفیت 100 درصدی کردند باید در این زمینه پاسخگو باشند بنابراین هر دستگاه اجرایی باید نشست و مراسم خود را با ظرفیت کمتر از 30 نفر و مدت زمان حداکثر 90 دقیقه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کند.

اکرمی بیان کرد: انتظار نمی‌رفت که استان در کوتاه‌ترین زمان وارد پیک مرگ و میر شود و افزایش بیش از 2 برابری فوت‌شدگان ناشی از کرونا در استان در هفته اخیر زنگ خطر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، امیکرون نیز مانند سایر سویه‌ها خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد: در این سویه بخش‌ مراقبت‌های ویژه کودکان در استان تکمیل شده و دانشگاه علوم پزشکی اراک به دنبال افزایش ظرفیت این بخش است به همین سبب باید برای حفظ سلامتی فرزندان و کودکان توجه ویژه داشته باشیم.

افزایش شهرستان‌های قرمز چهارمحال و بختیاری/ 7 شهرستان در وضعیت پرخطر کرونایی قرار دارندپیشتازی کرونا در ترکیه با فوت 253 بیمار دیگرآمار کرونا در ایران| فوت 133 نفر در شبانه‌روز گذشته

مدارس شهری استان مرکزی غیرحضور و مدارس روستایی حضوری هستند 

بهرام حسین‌آبادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به وضعیت فعالیت مدارس استان گفت: بر اساس مصوبه در شرایط کنونی تنها مدارس روستایی و هنرستان‌ها برای دروس کارگاهی حضوری هستند البته با توجه به شرایط به این مدارس هم اعلام شده که در صورت شیوع بیماری، بلافاصله آموزش‌ها را به صورت مجازی برگزار کنند.

وی افزود: مدارس شهری استان تعطیل است و آموزش‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شوند و حضور در هنرستان‌ها الزام 100 درصد ندارد و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید شده است.

انتهای پیام/713/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته زمین پاک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این هفته ویژه برنامه‌های متعددی برای کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی این ویژه برنامه‌ها به ارتقای سواد محیط زیستی کودکان و نوجوانان کشورمان کمک می کند. 

دیگر خبرها

  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • هفته زمین پاک