Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:24:11 GMT

کرونا 6 نفر را در خراسان‌جنوبی به کام مرگ کشاند

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۸۳۶۷

کرونا 6 نفر را در خراسان‌جنوبی به کام مرگ کشاند

«غلامرضا شریف‌زاده» دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهارداشت: براساس آخرین وضعیت نقشه کرونایی کشور هشت شهرستان خراسان‌جنوبی به رنگ قرمز و تنها شهرستان خوسف به رنگ زرد و مابقی شهرستان‌ها نارنجی هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، سرایان، فردوس، طبس، قاین، بشرویه و نهبندان در وضعیت قرمز کرونایی، شهرستان‌های درمیان و زیرکوه در وضعیت نارنجی و شهرستان خوسف در وضعیت زرد قرار داشته و هیچ کدام از مناطق استان در وضعیت آبی قرار ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناسایی ۵۷۹ بیمار کرونا مثبت در استان

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در طی شبانه روز گذشته یک‌هزار و ۳۹ تست سریع و ملوکولی برای تشخیص کرونا در استان انجام شده است، یادآور شد: در پی این آزمایشات ۵۷۹ بیمار کرونا مثبت در سطح استان شناسایی شد.

شریف‌زاده با اشاره به روند افزایشی این بیماری در استان همانند سایر نقاط کشور گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، جلوگیری از حضور در تجمعات و همچنین تزریق واکسن و کامل کردن مراحل واکسیناسیون از مهم‌ترین عواملی بوده که باید توسط مردم جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱۷ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۲۳ نفر بیماران کرونا مثبت بوده که ۱۸ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده که متأسفانه حال شش تن از این بیماران نامساعد است.

تزریق ۱۲۶۲۲۴۵ دز واکسن در استان

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی یادآور شد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته شش نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان فوت کردند بنابراین مجموع فوتی‌های استان بر اثر این بیماری از ابتدای همه‌گیری آن تاکنون به عدد یک‌هزار و ۳۰۹ نفر رسید.

شریف‌زاده از تزریق ۵ هزار و ۷۴۰ دُز واکسن کرونا به واجدان شرایط در استان در طی 24 ساعت گذشته خبر داد و افزود: تاکنون ۵۶۷ هزار و ۸۲۵ نفر در استان دُز اول، ۵۱۳ هزار و ۱۷ نفر دُز دوم و ۱۸۱ هزار و ۴۰۳ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مجموع واکسن کرونای تزریق شده در استان از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون یک‌میلیون و ۲۶۲ هزار و ۲۴۵ دُز بوده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی شریف زاده وضعیت قرمز مرگ خراسان جنوبی استان د

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۸۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال