Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، عصر امروز جمعی از فعالان و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد و اعضای انجمن های دانشجویی لبنان، فلسطین و سوریه، باحضور در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، با عباس خامه یار رایزن فرهنگی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا، رایزنی فرهنگی ایران در بیروت در اطلاعیه ای ارسالی اعلام کرد: در ابتدای این دیدار، عباس خامه یار، رایزن فرهنگی ایران ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، به شرایط حاکم بر ایران و جهان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: پیش از پیروزی انقلاب، در خارج از ایران، جهان به دو قسمت؛ یک قطب طرفداران نظام کاپیتالیسم و در طرف دیگر طرفداران نظام کمونیستی تقسیم می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در منطقه خاورمیانه، شکست ارتش های عربی در جنگ ۱۹۶۷ سایه سنگین خود را بر منطقه افکنده بود و باعث سرافکندگی ملت های آن شده بود. در داخل ایران، رژیم پهلوی با نهایت خشونت و وحشی‌گری با ملت ایران برخورد می کرد و عقب ماندگی صنعتی، عمرانی و علمی کشور را رقم زده بود. از سوی دیگر، این رژیم به دلیل وابستگی به قدرت های استعمارگر، نمی توانست مبانی استقلال کشور را پایه‌ریزی کند.

خامه یار افزود: انقلاب اسلامی معجزه قرن معاصر بود، معجزه ای که زمینه‌ساز تحولات در منطقه و جهان بود.

وی در ادامه به نقش تأثیرگذار رهبری امام خمینی در پیشبرد انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام خمینی با درایت و زیرکی توانست قدرتمندترین رژیم منطقه را ساقط کند.

خامه یار در ادامه به بازخوانی سخنرانی تاریخی امام در عصر عاشورای ۱۳۴۲ در مدرسه فیضیه پرداخت و ابعاد آن را تبیین کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه مروری بر مهم‌ترین دستاوردها و پیشرفت‌های فناوری جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه اخیر داشت.

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران به حمایت های خود از ملت های منطقه در جهت خنثی سازی توطئه های استعماگران ادامه خواهد داد.

در ادامه شماری از نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مردم نهاد پس از تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن تمجید از دستاوردهای بزرگ ایران پس از انقلاب تاکید کردند پیروزی انقلاب اسلامی روحی تازه در ملت های منطقه دمید و روحیه مقاومت و مبارزه علیه پروژه های آمریکایی و همچنین دفاع از مسأله فلسطین را در ملت‌های منطقه ایجاد کرد.

آنها مواضع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از ملت های منطقه از جمله مردم فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن را ستوده و از آحاد ملت شریف ایران، رهبران و دولتمردان کشورمان قدردانی کردند.

فعالان نهادهای مدنی همچنین جمهوری اسلامی ایران را الگوهای موفق توسعه اقتصادی وعلمی قلمداد کرده و تاکید کردند ایران اسلامی با هدایت و رهبری حکیمانه آیت الله خامنه ای، و همت و تلاش جوانان ایرانی توانست در جایگاه بالایی قرار گرفته است، و با رویکرد مقاومتی توانست دیوار تحریم ها را شکسته و بر تمام چالش ها فائق آید.

در این نشست نمایندگانی از کمیته تربیتی فرهنگی حزب الله، جنبش امل، جوانان حزب ملی گرای سوریه، انجمن جوانان اهل‌سنت المشاریع، شاخه جوانان جنبش توحید اسلامی، شاخه جوانان جنبش الشعب، شاخه جوانان حزب دموکرات لبنان، انجمن دانشجویی بیت المقدس (وابسته به جنبش جهاد اسلامی)، انجمن اسلامی دانشجوایان وابسته به جنبش حماس، انجمن جوانان پیشرو(جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل)، انجمن جوانان پیشرو (وابسته به جبهه دمکرات برای آزدی فلسطین)، و همچنین هیئتی از اتحادیه ملی دانشجویان سوری مقیم لبنان در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب ملت های منطقه رایزن فرهنگی خامه یار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان

انجمن سینمای جوانان سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی افزایش داد.

انجمن سینمای جوانان ایران به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعداد‌های سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال ۱۴۰۳، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار ۲۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف ۱۲۵ میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف ۷۵ میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالا بودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به نشانی مورد نظر اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آئین نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتما پیش از اقدام به ارائه درخواست، آیین نامه تولید ۱۴۰۳ انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • یکی از ثمرات طوفان‌الاقصی بیداری وجدان‌های دانشجویان است
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • شهرداری گرگان فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا را به بازی سوم کشاند
  • صبح امروز؛ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان