Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@12:47:46 GMT

محمد بن‌سلمان به تونس می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۸۶۸۷

سفیر عربستان در تونس از موافقت ولی‌عهد سعودی با دعوت رییس‌جمهور تونس برای سفر به این کشور خبر داد. ناطقان: «عبد العزیز بن علی الصقر» سفیر عربستان در تونس اعلام کرد که «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس از «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی برای سفر به این کشور دعوت کرده است.

طبق گزارش پایگاه خبری «نسمه» تونس، سفیر عربستان در تونس ضمن اشاره به پذیرش دعوت قیس سعید از سوی محمد بن سلمان، گفت: «زمان دقیق این سفر بزودی از طریق کانال‌های دیپلماتیک مشخص خواهد شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سفیر سعودی با حضور در رادیوی ملی تونس ضمن اشاره به طرح‌های عمرانی ریاض در این کشور [نظیر بیمارستان ملک سلمان در استان قیروان] اظهار داشت که همکاری‌های سعودی-تونسی در قالب صندوق مالی عربستان برای توسعه پیش می‌رود و قرار است که سی و دو طرح در تونس اجرا شود.

عبد العزیز بن علی الصقر در ادامه افزود که کمک‌های بلاعوض و وام‌های اعطایی صندون توسعه عربستان به تونس مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار را شامل می‌شود؛ که از مجموع آن، بیست و هشت پروژه به اتمام رسیده است.

سفیر سعودی در تونس ضمن اشاره به برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت ریاض در این کشور، فاش کرد که وزارت سرمایه‌گذاری عربستان با دولت تونس در صدد است تا در زمینه‌های مخابرات و آهن‌آلات این کشور سرمایه‌گذاری کند.

وی درخصوص برنامه‌های مربوط به موسم حج و بررسی اعطای قراردادهای حج عمره بیشتر به آژانس‌های تونس اظهار داشت که عربستان به دنبال افزایش تعداد زائران تونسی است و طی روزهای آینده مشکل آژانس‌های مسافرتی این کشور را حل خواهد کرد.

روابط بین ریاض و دولت تونس در حالی گسترده‌تر می‌شود که تصمیمات یک‌جانبه قیس سعید و اعتراضات مردمی در تونس نسبت به دولتش، این کشور را در وضعیت بحران سیاسی قرار داده است. تصمیم اخیر سعید مبنی بر انحلال شورای عالی قضایی، نه تنها موجب اعتراضات مردمی شده بلکه محکومیت حزب النهضه در این کشور را نیز به همراه داشته است. منبع: فارس برچسب ها: محمد بن سلمان ، تونس ، سفر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: محمد بن سلمان تونس سفر محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد

آفتاب‌‌نیوز :

دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره‌ای به مدت چند ساعت بوده است.

به گزارش «عربی ۲۱»، ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند