Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر نفت گفت: در زمستان امسال، یک میلیارد سوخت بیش از سال گذشته به نیروگاه‌ها تحویل شد و مشکل و چالشی در حوزه نیروگاهی وجود نداشت.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا، جلیل سالاری امروز (شنبه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه نوسازی و تقویت ناوگان سوخت‌رسانی جاده‌ای مابین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، بانک ملت، شرکت ماموت و رخش خودرو، افزود: با تلاشی که در شرکت‌های حمل و نقل انجام شد و تلاش و همدلی یکپارچه انجام شد توانستیم از زمستان عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یک میلیارد سوخت بیش از سال گذشته به نیروگاه‌ها تحویل شد و مشکل و چالشی در حوزه نیروگاهی وجود نداشت.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه در حوزه سیاست گذاری در بهینه سازی مصرف انرژی در حمل و نقل دو مبحث مهم وجود دارد، گفت: یکی از این بخش‌ها بهینه سازی سبد سوخت در حوزه حمل و نقل است.

وی تاکید کرد: سیاست‌ها در حوزه ال پی جی را مشخص کردیم تا با توجه به قیمت‌های بازارهای جهانی، این محصول به سمت خوراک پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش هدایت شود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: در نوسازی ناوگان نیز از اعطای تسهیلات استفاده کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل در بخش سوخت‌بری جوان تر هستیم، گفت: باید تلاش کنیم میانگین سنی ناوگان حمل و نقل به کمتر از ۱۵ سال برسد.

تأمین اعتبارات برای نوسازی ۴ هزار نفتکش ناوگان حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی 

 بر اساس این تفاهم نامه، نوسازی ۴ هزار نفتکش ناوگان حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی در کشور تأمین مالی می‌شود.

با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه که طی آن، بانک ملت متعهد می‌شود برای نوسازی هر دستگاه کشنده تا ۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کند، حدود ۴ هزار دستگاه نفتکش حمل فرآورده در کشور نوسازی و تحویل شرکت‌های پیمانکار خواهد شد. در مرحله اول اجرای این تفاهم نامه ۳ جانبه، با سرمایه گذاری ۱.۷ هزار میلیارد تومان، ۵۰۰ دستگاه نفتکش در ۲ ماه نوسازی و تقویت خواهد شد.

روزآمد کردن ناوگان انتقال فرآورده در زنجیره تأمین و توزیع فرآورده کشور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در دستور کار قرار گرفته است.

هم‌اکنون حدود ۶۵ درصد فرآورده موردنیاز بخش نیروگاهی با نفتکش ارسال و حمل می‌شود و حدود ۱۲ هزار نفتکش در زنجیره توزیع فرآورده فعالیت می‌کنند که نوسازی این ناوگان، نقش مهمی در تسهیل و به‌روزرسانی فرآیندهای این عملیات، افزایش ضریب ایمنی و استانداردهای زیست‌محیطی ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فرآورده های نفتی تفاهم نامه حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اقداماتی برای افزایش راندمان نیروگاهی صورت گرفته است ، گفت: نیروگاه‌هایی که در کشور ساخته می‌شوند نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و از کلاسf هستند که راندمان بیش از ۵۵ درصد دارند.

وی ادامه داد: در دنیا نیز همین راندمان و بازدهی نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی طراحی و ساخته می‌شوند راندمان ۵۵ درصد دارند.

به گفته مدیر عامل توانیر نیروگاه‌هایی که راندمان پایین دارند در حال ارتقا هستند.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات این است که برای کاهش مصرف سوخت در نیروگاه‌های حرارتی توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر است

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر هدف‌گذاری شده است، خاطر نشان کرد: از این میزان ۴ هزار و۵۰۰ مگاوات مربوط می‌شود به چهار سرمایه گذار که اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داده‌اند و نتیجه آن طی دو سال اخیر مشخص می‌شود.

به گفته این مقام مسئول فعالیت‌های خوبی در حوزه تخصیص زمین صورت گرفته است که امیدواریم در بخش تأمین ارز و تسهیلات مربوطه کمک می‌کند که این ۱۰ هزار مگاوات تجدید پذیر ها اتفاق بیفتد.

وی در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر ۱۲۵۰ مگاوات است که پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده سه تا چهار برابر شود.

کد خبر 6089418 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • کشف ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در خاتم
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان