Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@06:18:02 GMT

افتتاح طرح های حوزه سلامت در فارس

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۸۸۷۰

افتتاح طرح های حوزه سلامت در فارس

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - به مناسبت دهه فجر طرح های حوزه سلامت با حضور مسئولانی استانی در فارس به بهره برداری رسید.

راه اندازی واحد نمونه گیری مغز استخوان در بیمارستان نمازی شیراز

به منظور ارائه خدمات به مراجعان واحد نمونه گیری مغز و استخوان در بیمارستان نمازی شیراز راه اندازی شد.

مهدی خان سالار مدیر بیمارستان در مراسم بهره برداری از واحد نمونه گیری مغز و استخوان  بیمارستان نمازی گفت: واحد نمونه گیری مغز استخوان کاهش عفونت‌های بیمارستانی، رضایت مراجعان و فضای مناسب برای ارائه خدمات از سوی پزشک با همکاری واحد‌های مختلف بیمارستان با آماده سازی فضای فیزیکی، تجهیزات و نیروی انسانی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷۰ میلیون تومان به چرخه خدمات این مرکز پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی زمانی مسئول آزمایشگاه بیمارستان نمازی نیز راه اندازی واحد نمونه گیری مغز استخوان را بر اساس استاندارد‌های روز دانست و گفت: نمونه گیری مغز استخوان برای تشخیص قطعی بیماران مشکوک به سرطان‌های خون، غدد لنفاوی و عفونت‌هایی با منشا نامشخص انجام می‌شود و در تشخیص قطعی این بیماران نقش قابل توجهی دارد.

این مراسم با حضور محمدحسین انباردار معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار شد. 

رونمایی از دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس در بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) اقلید

از دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس در بیمارستان حضرت ولی عصر (عج)  شهرستان اقلید رونمایی شد.

سعید حاجی پور سرپرست بیمارستان حضرت ولی عصر(عج)  شهرستان اقلید گفت: این بیمارستان تاکنون با وجود دستگاه سی تی اسکن ۲ اسلایس، ارائه دهنده خدمات تشخیصی در این زمینه به مردم اقلید بوده است که به منظور ارتقای سطح خدمات تشخیصی پیشرفته در موارد تروما و آسیب‌های عروقی، خرید دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس در دستور کار قرار گرفت.

مسلم صالحی نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اقلید در ده اولویت نخست برای واگذاری این دستگاه تشخیصی بود که با پیگیری‌های مسئولان این دستگاه با صرف هزینه ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این مبلغ از سوی یک بنیاد خیریه و بقیه مبلغ آن از سوی هیات امنای ارزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین اعتبار  به شهرستان اقلید اختصاص داده شد.

همچنین شهرام منصوری فرماندار شهرستان اقلید نیز گفت: با راه اندازی این دستگاه و تامین نیاز‌های تشخیصی و درمانی مردم اقلید میزان مراجعه مردم به دیگر شهر‌ها و استان‌ها برای دریافت این خدمت کاهش می یابد.

در این مراسم از مرکز دیس پج که با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان راه اندازی شده بود، بازدید شد.

این مراسم همزمان با یوم الله ۲۲ بهمن با حضور مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق طالبی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اقلید، شهرام منصوری فرماندار اقلید، حسین مصطفوی عضو بنیاد خیریه و محمدنبی شریفی دبیر مجمع خیران اقلید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) اقلید  برگزار شد. 

آغاز به کار خانه بهداشت روستای مرغ شهرستان ممسنی به مناسبت دهه فجر

همزمان با دهه مبارک فجر، خانه بهداشت روستای مرغ از بخش ماهور و میلاتی شهرستان ممسنی، آغاز به کار کرد.

ایوبی فرماندار ممسنی گفت: خانه بهداشت روستای مرغ با زیربنای ۱۱۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۳۴۰۰ میلیون ریال از سال ۹۸ کلنگ زنی و در دهه فجر ۱۴۰۰ افتتاح شد.

داو گفت: این خانه بهداشت، ۴۱۹ نفر از ساکنان روستاه‌های مرغ بزرگ، مرغ کوچک، هزار بلوط و تلخاب را زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار می‌دهد.

ایوبی گفت: استقرار خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی و عشایری شهرستان، از بهترین هدیه‌های خدمت به مردم است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات سلامت و پیشگیرانه برای مردم انجام می‌ دهند.

این مراسم با حضور لقمانی معاون گردشگری، هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری فارس، آیت الله شاکری فر امام جمعه و ایوبی فرماندار و سایر مسوولان شهرستان ممسنی برگزار شد.

بهره برداری از ۲ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در کوه چنار

دو مرکز خدمات جامع سلامت در کوه چنار، با حضور امام جمعه، فرماندار،  رئیس شبکه بهداشت و درمان، بخشدار، شورا‌ها و دهیاران این شهرستان به چرخه ارائه خدمات سلامت پیوست.

خسرو شریف رئیس شبکه  هداشت و درمان شهرستان کوه چنار گفت: هدف از راه اندازی و بهره برداری این مراکز، خدمت رسانی به مردم در زمینه بهداشت و درمان، ارتقای سطح سلامت مردم و افزایش عدالت بهداشتی درمانی به مردم منطقه است.

او گفت: این دو مرکز توانایی ارایه خدمت تخصصی در زمینه‌های سلامت خانواده، بهداشت روان، سلامت محیط، بیماری‌های واگیر، مامایی و پزشک خانواده را دارند و جمعیت ۵ هزار و  ۵۰۰ نفری در مرکز تل کوشک و ۷  هزار و  ۵۰۰ نفری را در مرکز  ملاانبار و ۶ خانه بهداشت زیر پوشش قرار می‌دهند.

او با تقدیر از کمک‌های خیران کوه چنار با حوزه سلامت گفت: انتظار می رود بتوانیم در توسعه و رشد حوزه سلامت شهرستان کوه چنار طرح‌های بیشتری را به بهره برداری برسانیم.

افتتاح آزمایشگاه مرکز جامع خدمات شهری روستایی در سروستان 

آزمایشگاه مرکز جامع خدمات شهری روستایی شهرستان سروستان با حضور مسئولان در سروستان افتتاح شد.

فاطمه عزیزی سرپرست شبکه شبکه بهداشت و درمان  شهرستان سروستان گفت: افتتاح آزمایشگاه مجهز مرکز بهداشت شهرستان سروستان با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز انجام شده است.

او گفت: این آزمایشگاه همه روزه در ساعت‌های اداری آماده خدمت رسانی به شهروندان سروستانی است و بخش زیادی از شلوغی و ازدحام آزمایشگاه بیمارستان سروستان را کاهش می‌دهد.

راه اندازی مرکز مشاوره بهار نکو در شهرستان سروستان

همزمان با دهه فجر مرکز مشاوره بهار نکو سروستان در طبقه دوم درمانگاه تخصصی بیمارستان شهدای این شهرستان راه اندازی شد.

عزیزی گفت: مرکز مشاوره بهار نکو با پیگیری‌های واحد‌های بهداشت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و همکاری دفتر نهاد رهبری و خیران شهرستان سروستان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان راه اندازی شده است.

سرپرست شبکه شبکه بهداشت و درمان  شهرستان سروستان گفت: هدف کلی از راه اندازی مرکز مشاوره بهار نکو تحکیم بنیاد خانواده، کاهش آمار طلاق، آموزش، پژوهش و مشاوره در زمینه خانواده با هدف تسهیل و ترویج ازدواج آسان، حل اختلافات خانوادگی، تقویت مولفه‌های هویت بخش اسلامی ایرانی را شامل می‌شود.

بهره برداری از  طرح بازسازی خانه بهداشت کته گنبد  در سروستان

همزمان با دهه فجر  از طرح باسازی خانه بهداشت کته گنبد شهرستان سروستان، بهره برداری شد.

او  گفت: خانه بهداشت کته گنبد در سال ۱۳۷۵ ساخته شده و مساحت آن ۴۰۰ مترمربع است و بهسازی و تعمیر این خانه بهداشت با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و پیگیری مسئولان شهرستان سروستان انجام شد.

 عزیزی گفت: بهسازی و تعمیر این خانه بهداشت که در مهر ۱۴۰۰ آغاز شده و اقدامانی شامل نوسازی سرامیک آشپزخانه، سرویس بهداشتی و کف سالن خانه بهداشت، رنگ آمیزی ساختمان شامل در، پنجره و دیواره‌ها و محوطه سازی فضای بیرونی در این مکان انجام شده است.

سرپرست شبکه شبکه بهداشت و درمان  شهرستان سروستان گفت: بهسازی این خانه بهداشت از طرح‌های محرومیت زدایی و در راستای رفاه مردم روستای کته گنبد انجام شد.

روستای کته گنبد در ۵ کیلومتری شهرستان سروستان واقع شده و هزار و ۱۸۹ نفر جمعیت دارد.

راه اندازی بخش رادیولوژی در مرکز خدمات جامع سلامت نوجین  در فراشبند

همزمان با دهه فجر بخش رادیولوژی  مرکز خدمات جامع سلامت نوجین شهرستان فراشبند راه اندازی شد.

حسن کرمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند گفت: با پیگیری‌های انجام شده دستگاه رادیولوژی آنالوگ مرکز خدمات جامع سلامت نوجین با اعتباری بالغ بر یازده میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال راه اندازی و به چرخه خدمت رسانی این مرکز افزوده شد.

او گفت: با راه اندازی این دستگاه و اضافه شدن خدمت رادیولوژی به مجموعه خدمات سلامت در این مرکز خدمات درمانی و تشخیصی با کیفیت بهتری انجام می‌شود.

کرمی گفت: مردم نوجین تاکنون به خدمات رادیولوژی دسترسی نداشتند که با بهره برداری از این خدمت گام مهمی در افزایش خدمات تشخیصی و درمانی و پیشگیری از سفر‌های درمانی مردم این شهر به مرکز شهرستان و یا شهرستان‌های همجوار برای دریافت خدمات رادیولوژی برداشته شد.

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار، امام جمعه، بخشدار مرکزی، رئیس شبکه بهداشت و درمان و تعدادی از روسای ادارات شهرستان فراشبند از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید شد.

افتتاح سه طرح سلامت در  لامرد

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی سه طرح سلامت با اعتباری بیش از پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حوزه سلامت شهرستان لامرد افتتاح شد.

علیرضا دشت پیما سرپرست شبکه گفت: سه طرح سلامت محور مرکز خدمات جامع سلامت روستایی حضرت علی اصغر (ع) ترمان، مرکز خدمات جامع سلامت خیرساز حضرت امام حسین (ع) شیخ عامر و آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ده شیخ، با اعتباری بیش از پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آغاز به کار کرد.

او گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان از اعتبارات شبکه بهداشت و درمان و کمک نیک اندیشان عرصه سلامت به بهره برداری رسیده که آزمایش‌های سطح یک روستایی را به جمعیت زیر پوشش خود ارائه می‌دهد.

دشت پیما گفت: بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت خیرساز امام حسین (ع) شیخ عامر را از دیگر  طرح هایی بود که به مناسبت دهه مبارک فجر در شهرستان لامرد به بهره برداری رسید.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد گفت: مرکز خدمات جامع سلامت نیز با اعتبار دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات نیک اندیشان عرصه سلامت راه اندازی شده است.

او گفت: در این مرکز خدمات پزشک عمومی، مراقبت‌های بهداشتی مادر و کودک، تزریقات و پانسمان انجام می‌شود و ۷۴۱ خانوار روستایی با جمعیتی بیش از ۲۴۰۰ نفر را زیر پوشش خدمات بهداشتی درمانی قرار می‌دهد.

 دشت پیما گفت: مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ترمان نیز در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع، با زیربنای ۴۴۵ متر مربع و اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و کمک‌های نیک اندیشان عرصه سلامت همزمان با دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد گفت: در این مرکز خدمات جامع سلامت واقع در مرکز دهستان ترمان، یک پزشک خانواده به سه هزار و ۷۰۰ نفر از جمعیت این منطقه ارائه خدمت می‌کند.

او گفت: حضور مراقبان سلامت، بهداشت مادر و کودک، داروخانه و تزریقات و پانسمان، از دیگر بخش‌هایی بود که در این مرکز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهه فجر حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز مرکز خدمات جامع سلامت روستایی شبکه بهداشت و درمان اعتباری بالغ دستگاه سی تی اسکن همزمان با دهه فجر بیمارستان نمازی شهرستان سروستان میلیون تومان درمان شهرستان خانه بهداشت بیمارستان حضرت بهره برداری بهره برداری شهرستان اقلید شهرستان لامرد راه اندازی شد راه اندازی سرپرست شبکه حوزه سلامت رئیس شبکه امام جمعه انجام شد زیر پوشش کوه چنار ولی عصر او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد

صابر جباری فاروجی از سوی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت در حکمی، دکتر صابر جباری فاروجی را به‌ عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب کرد.

متن حکم معاون بهداشت به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جباری

با سلام

با توجه به ضرورت اتخاذ تصمیمات یکپارچه در حوزه تعیین سیاست‌ها، تکالیف و خط مشی‌ها برای دانش آموزان و ایجاد و تداوم هم‌افزایی مراکز/ دفاتر مرتبط معاونت بهداشت در تعامل با حوزه‌­های درون بخشی و برون بخشی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و با هدف سامان بخشی به فعالیت‌های مطلوب سلامت کودکان، نونهالان و نوجوانان در مدارس، نظر به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین وسیله به موجب این ابلاغ  جنابعالی به سمت "دبیر کارگروه سلامت مدارس"  منصوب می‌­شوید.

اجرای نهضت ملی سواد سلامت‌آموزی در مدارس 10 استان کشور

امید است با یاری خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی­‌عصر(عج) در اجرای مأموریت­‌های این کارگروه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش‌­آموزان موفق و منصور باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد