Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا،  ابوالفضل باقری‌فرد روز شنبه در حاشیه اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بیان اینکه آموزش، مهمترین رکن وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور است، اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر کیفیت آموزش علوم پزشکی در کشور ما بسیار بالاست و مورد تایید سازمان‌های بین‌المللی قرار دارد، ما در حوزه علوم پزشکی، چه در آموزش و چه درمان، بر روی مرزهای دانش حرکت می‌کنیم؛ هیچ کار تشخیصی و درمانی نیست که در حوزه علوم پزشکی دنیا انجام شود و در ایران انجام نشود و همه اینها از برکات انقلاب اسلامی و ادغام  آموزش پزشکی در وزارت بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش پزشکی به هیچ عنوان از نظام سلامت جدایی پذیر نیست

وی ادامه داد: امروز عمدتاً بر همین بحث تاکید شد که آموزش پزشکی به هیچ عنوان جدایی پذیر از نظام سلامت نیست، درست است که مشکلات آموزشی در زمان کرونا داشتیم؛ اما راهکارهایی مانند استفاده از تکنولوژی‌ های جدید آموزشی و شبیه سازها وجود دارد که می‌ تواند به کسب مهارت دانشجویان کمک کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: اسناد بالادستی از جمله سیاست‌ های ابلاغی سلامت مقام معظم رهبری هم تاکید بر ادغام آموزش پزشکی در نظام سلامت دارد و ما معتقدیم که انتزاع آموزش پزشکی از وزارت بهداشت برخلاف اسناد بالادستی است و اگر این جدایی صورت بگیرد یک قدم برگشت به عقب است.

باقری فرد در خصوص طرح وزارت بهداشت به عنوان طرح عدالت و تعالی در نظام سلامت گفت: در این دوره وظایف معاونین آموزشی در دانشگاه‌ ها تبیین شده است و در این زمینه بحث‌ هایی درباره بهره‌ وری در پزشکی و بهره وری در آموزش نکات مختلف و حوزه‌ های دیگر آموزش صورت گرفت و تاکید شد که هدف ما در وزارت بهداشت و دانشگاه‌ های علوم پزشکی تربیت فراگیرانی متخصص، متعهد و پاسخگو به نیاز جامعه است، تا فراگیران از دو بال علم و اخلاق برخوردار باشند و بتوانند نیاز جامعه را از نظر کمی و هم کیفی برطرف کنند.
 

جزییات انتقال دانشجویان ایرانی محصل در دانشگاه ‌های خارج از کشور

معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره انتقال دانشجویان ایرانی محصل در دانشگاه ‌های خارج از کشور نیز گفت: اگر فرد فارغ‌التحصیل شده باشد مشکلی برای فعالیت در داخل کشور ندارد و پس از ارزشیابی می‌ تواند در داخل کشور فعالیت کند و باید توجه داشت بازگشت دانشجویان به داخل خلاف عدالت و به نحوی دور زدن کنکور است که در این راستا ضوابطی از قبل در وزارت بهداشت تعیین شده است.

وی تصریح کرد: دانشجویانی که از سال ۲۰۱۹ به بعد در خارج کشور تحصیل کنند نمی ‌توانند برای ادامه و تکمیل دوران تحصیل خود به کشور بازگردند، البته به زودی ضوابط جدیدی در این خصوص تدوین خواهد شد.
 

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری ابوالفضل باقری فرد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت آموزش پزشکی علوم پزشکی نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دومین روز سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک با راه‌اندازی دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی، دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.

در ادامه این ملاقات، دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار کرد: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.

سید حسن سراج افزود: با توجه به روابط گسترده علمی و آموزشی دانشگاه با جمهوری تاجیکستان، پیشنهاد تاسیس این دفتر همکاری از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طرف تاجیک ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

او، راه‌اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.

در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان