Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- باغبانان کره‌ای به دلیل‌عدم موفقیت در زمان‌بندی شکوفه دادن گیاه بگونیایی که به نام «کیم جونگ ایل» رهبر پیشین و فوت کرده آن کشور نامگذاری شده بود برای مجازات به اردوگاه کار اجباری اعزام شده‌اند.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، این باغبانان به شش ماه کار در اردوگاه کار مجبور شده‌اند. آنان متهم شده‌اند که نتوانسته‌اند زمان دقیق شکوفه دادن بگونیا‌های کیم جونگیلیا را تشخیص دهند و برای آن برنامه ریزی درستی نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بود شکوفه دادن آن گیاه در تاریخ ۱۶ فوریه به مناسبت تولد رهبر سابق کره شمالی صورت گیرد.

در آن تاریخ خیابان‌های شهر‌های کره شمالی به طور سنتی با گل‌ها تزئین می‌شوند. آن روز به نام روز «ستاره درخشان» در کره شمالی معروف است.

کیم جونگ ایل از سال ۱۹۹۴ میلادی تا زمان فوت‌اش در سن ۶۹ سالگی در سال ۲۰۱۱ میلادی بر کره شمالی حکمرانی کرد.

امسال برخلاف سال‌های گذشته باغبانان به سختی برای تهیه هیزم به منظور تامین دمای و رطوبت بخشیدن مناسب در گلخانه‌هایی که «کیم جونگیلیا» در آنجا رشد می‌کنند تلاش کردند.

با این وجود، مدیر یک مرزعه پرورش این نوع از گیاه بگونیا در سامسو در استان ریانگ گانگ به دلیل‌عدم مراقبت کافی از گیاهان‌اش بازداشت شد. این مرد ۵۰ساله بود و تنها با نام خانوادگی خود «هان» شناخته شده و نتوانسته بود هیزم ثابتی تهیه کند تا مطمئن شود گلخانه در ماه‌های سرد زمستان به اندازه کافی گرم است و در نتیجه رشد گیاهان‌اش متوقف شده بود.

زمانی که او سعی کرد به مقام‌ها توضیح دهد که مطمئن شدن از شکوفه دادن به موقع گل‌ها برای این رویداد دشوار است از سمت خود در مزرعه برکنار شد و به شش ماه کار در اردوگاه محکوم شد.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، منبعی آگاه می‌گوید: «فعالیت اقتصادی به دلیل تقویت اقدامات اضطراری صورت گرفته به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در کره شمالی به شدت کاهش یافته و باعث شده بسیاری از گلخانه‌های پرورش دهنده» کیم جونگیلیا «نادیده گرفته شوند».

این منبع می‌افزاید: «با این وجود، اکنون ناگهان می‌گویند که گل‌های «کیم جونگیلیا» باید به موقع برای این رویداد رشد کنند «هان» چگونه باید آن را پرورش دهد؟» یکی از کارکنان فعال در مزرعه، مردی حدودا ۴۰ساله است که تنها با نام خانوادگی‌اش «چوی» شناخته می‌شود. او نیز به سه ماه کار اجباری در اردوگاه محکوم شد، زیرا «دما» مناسب در گلخانه را به درستی تنظیم نکرده بود. سایر کارکنان گلخانه نیز مجازات شده‌اند».

این منبع افزوده است: «یک پرورش دهنده ۴۰ساله گل هر روز به کمیته حزبی شهرستان فراخوانده می‌شد تا در مورد وضعیت گل‌ها گزارش دهد و گزارش‌های خود انتقادی بنویسد».

سالروز تولد «کیم جونگ ایل» یکی از مهم‌ترین تعطیلات در کره شمالی است و این کشور اعلام نکرده که قصد دارد برای این سالگرد چه مراسمی برگزار کند. با این وجود، در سالگرد‌های تولد سال‌های گذشته و دیگر سالگرد‌های کلیدی در کره شمالی اغلب سربازان سیستم‌های تسلیحاتی جدید را در میدان اصلی پیونگ یانگ به نمایش گذاشته‌اند تا با نمایش اتحادشان دشمنان را مرعوب کنند. در دسامبر سال گذشته، ده سال پس از مرگ کیم جونگ ایل، مردم کره شمالی مجبور شدند یک دوره ۱۱ روزه عزاداری برگزار کنند که در آن اجازه خندیدن یا نوشیدن مشروبات الکلی را نداشتند.

مقام‌های دولتی به مردم دستور دادند تا زمانی که کره شمالی درگذشت رهبر سابق را گرامی می‌دارد هیچ نشانه‌ای از خوشحالی از خود بروز ندهند. کیم جونگ ایل پس از ۱۷ سال حکومت بر کشور در جریان ایجاد یک دیکتاتوری وحشیانه و سرکوبگر در نهایت در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۱ در سن ۶۹ سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت.

از زمانی که «کیم ایل سونگ» این کشور را در سال ۱۹۴۸ میلادی تاسیس کرد سه نسل از خانواده کیم بر کره شمالی حکومت کرده اند. زمانی که کیم ایل سونگ در سال ۱۹۹۴ درگذشت کیم جونگ ایل پسر ارشد او قدرت را به ارث برد.

کیم جونگ اون سومین و کوچک‌ترین پسر کیم جونگ ایل است و پس از مرگ پدرش در سال ۲۰۱۱ میلادی قدرت را به دست گرفت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کیم جونگ اون کره شمالی کیم جونگ ایل کره شمالی شکوفه دادن شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد.

ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آنها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.  

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد : نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهجزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • شمار شهدای خبرنگار غزه به 142 شهید رسید
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد