Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@22:33:06 GMT

پیشنهاد عجیب پرداخت حقوق به زنان خانه دار + جزییات

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۹۰۸۲

‍‍‍‍‍‍

​به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی  طی نامه‌ای به محمدباقر قالیباف  رییس مجلس شورای اسلامی، کلیات طرح کرامت همسران خانه‌دار و حمایت از ازدواج و فرزندآوری را با استفاده از پیشنهادات صاحبنظران این امر ارایه کرد.

در نامه رییس ستاد امر به معروف آمده است: از آنجا که مهمترین نقش‌های جامعه، شغل ارزشمند و بی‌بدیل همسرداری و مادری است و این دو جایگاه معروف و شناخته شده نزد عقل و شرع در سال‌های اخیر به دلیل بی‌توجهی و اخذ سیاست‌های ناصواب و عدم اهتمام در قانون‌گذاری، تضعیف شده است و از طرفی کشور در آستانه گرفتار شدن در منکر تله جمعیتی می‌باشد، پیشنهاد طرح کرامت همسران خانه‌دار و حمایت از ازدواج و فرزندآوری ارایه می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- در حال حاضر حقوق یک کارمند با سه فرزند فقط چند صد هزارتومان بالاتر از یک کارمند هم رتبه مجرد است که این مبلغ هیچ تناسبی با هزینه‌های فرزند و همسر ندارد بلکه خود، فرهنگسازی و توجیهی برای جواز عدم ازدواج و فرزند آوری است.

۲- ضروری است برای بها دادن به شغل تربیتی بانوان خانه دار که بهترین شغل یعنی همسرداری و تربیت کودک است، تمهیداتی اندیشیده شود تا برای اجرت‌المثل کار در منزل و پرورش نسل، حقوقی با عنوان شغل تربیتی همسر در حقوق سرپرست خانواده در نظر گرفته شود.

۳- هزینه فرزندآوری و نگه‌داری از فرزند نیز در حال حاضر هیچ تناسبی با اختصاص مبلغ حق اولاد در فیش حقوقی ندارد که ضروری است به ازای هزینه‌های واقعی فرزندان، حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران افزایش یابد.

۴- اگر اجرت‌المثل برای یک خانم خانه دار با کمترین حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود، باید مبلغی حدود پنج میلیون تومان باشد که به تناسب تعداد فرزندان نیز مستحق افزایش است.

۵-برای هر فرزند نیز به عنوان حق اولاد رقم واقعی‌تر به نسبت هزینه‌ها (فرضاً ماهانه حدود یک میلیون تومان) محاسبه شود.

هاشمی گلپایگانی در ادامه سه پیشنهاد به شرح زیر ارایه کرده است: 

۱- در بودجه کشور و برنامه پنج ساله، افزایش حقوق کارمندان و کارگران فقط برای متاهلین و به نسبت تعداد فرزندان افزایش یابد تا طی چند سال اجرت المثل بانوان خانه دار واقعی شود.

۲- برای کارمندان و کارگران مجرد به جای افزایش حقوق، وام ازدواج در نظر گرفته شود.

۳- به تعداد فرزندان، ماهانه حق اولاد متناسب با وضعیت اقتصادی روز جامعه در نظر گرفته شود.

۴- افراد سرپرست خانوار در اولویت استخدام و ارتقاء شغلی قرار گیرند.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد ازدواج مجلس شورای اسلامی پرداخت حقوق فرزندآوری طرح کرامت حقوق متاهل ها اخبار مرتبط وام ازدواج۵۰۰ میلیونی؛ از شایعه تا واقعیت پیشنهاد وام ازدواج ۱۵۰میلیونی داده شد / تسهیلات فرزندآوری باید افزایش پیدا کند وام ازدواج ۱۰۰میلیونی شد؟ تعیین تکلیف استخدام ۳۰۰هزار پرسنل شهرداری‌ها/ مدل جدید پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان… رای نمایندگان برای حمایت از خانواده ایرانی در تسریع فرزندآوری چه تغییراتی در آیین‌نامه اعطای تابعیت ایران اعمال شد؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها مجیدی: هیچ بازیکنی را به زور در استقلال نگه نمی دارم بنز سواری چقدر هزینه دارد؟ + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) آشنایی با خواص برگ سوسنبر! پیشنهاد عجیب پرداخت حقوق به زنان خانه دار + جزییات فیله سینه مرغ چند؟ (جدول) راز زیبایی پوست بازیگران ترکیه ای چیست؟ چگونه کارتخوان خود را غیرفعال کنیم؟ + فیلم نوسانات نرخ ارز باز هم دردسرساز خواهد شد؟ پیش بینی قیمت دلار برای ۲۴بهمن / دلار به کانال ۲۷هزارتومان باز می گردد؟ با کمتر از ۱ میلیارد می توان هیوندای سوار شد؟ + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) چه کسانی نباید نان سبوس دار بخورند؟ ​چالش جدی بنگاه های اقتصادی با اومیکرون اولین نشانه دیابت در بدن چیست؟ آکادمی ایرانسل «انقلاب متاورس» را بررسی می کند هزینه اقامت در هتل آپارتمان های مشهد چقدر تمام می شود؟ + جدول دلیل سرماخوردگی بیشتر در زمستان چیست؟ افزایش کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال به مناسبت روز ولنتاین وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به چه کسانی تعلق می گیرد؟ نخستین شواهد از ابتلای دایناسور‌ها به عفونت تنفسی! شاسی بلندی ارزان تر از دنا پلاس! + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) ارتباط خود را با سفارت حفظ کنید خرید تتر بهتر است یا دلار؟ سامانه پُل در بانک دی راه‌ اندازی شد تشخیص مشکل قلبی از روی گوش! ۳ میلیارد برای خرید خودروی مینی! + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) بورس امروز ۲۳ بهمن / فضای ترس بر بازار حاکم است میانگین قیمت گوشی های هوآوی (جدول) کدام کشورها بیشترین معتادان به گوشی‌ را دارند؟ فروش بزرگترین الماس جهان به ارزش ۴ میلیون دلار رمزارز آلمان از شهروندانش خواست از اوکراین خارج شوند ابلاغ پنج مصوبه دولت توسط معاون اول رییس‌جمهور نشانه های ترس از تورم در اقتصاد جهانی اگر کرونا دارید، بخوانید! بانک صادرات با هلدینگ آزادگان تفاهم نامه امضا کرد اختلافات داخلی آمریکا نشان از بی اختیاری بایدن دارد قیمت خودروی تارا نیم میلیاردی شد! + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) قیمت سیب زمینی در میادین میوه و تره بار کاهش یافت بهترین واکسن کرونا چیست؟ بازگشایی مدارس و دانشگاه ها موجب پیک ششم شد؟ آیا روسیه حمله خواهد کرد؟ هم اکنون دیدار باقری با مورا ارزان ترین خودروی برلیانس چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) تعداد فوتی های کرونایی تهران به ۳۰ نفر رسید منظور اژه ای از «اخلالگران بورسی» چه کسانی بود؟ کدام داروها در کشور کمیاب است؟ معماری بی نظیر در محله های تهران هوای تهران دوباره آلوده شد قیمت خودروهای وانت + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) جدیدترین تلویزیون‌ های ۵۰ اینچ چند؟ (جدول) دیدار اولیانوف و مالی در خصوص مباحث بحث برانگیز بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ازدواج مجلس شورای اسلامی پرداخت حقوق فرزندآوری طرح کرامت حقوق متاهل ها نظر گرفته شود جدول قیمت کامل پرداخت حقوق وام ازدواج خانه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان

دیگر خبرها

  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • ماجرای عجیب گم شدن یک حلقه ازدواج
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟