Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون داوری فدراسیون کشتی قضاوت داوران در مسابقات لیگ برتر آزاد و فرنگی و قهرمانی کشور را خوب عنوان کرد و نمره ۹۰ از ۱۰۰ را به قضاوت آنها داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد مصلایی‌پور که به تازگی به عضویت کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی درآمده، مهمان برنامه امروز (23 بهمن) دایره طلایی بود و درمورد چگونگی ورودش به عرصه داوری کشتی گفت: پدرم از مربیان و داوران ملی استان یزد بودند و از 5-6 سالگی زیر نظر پدرم کشتی را شروع کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نوجوانی و جوانی در این رشته در استان یزد فعالیت داشتم اما به خاطر ادامه تحصیل فعالیتم قطع شد . زمانی که وارد دانشگاه شدم بار دیگر با دوستان دانشگاهی‌ام تمرین کشتی را شروع کردم تا اینکه اعلام شد در بافق یزد، کلاس استاژ داوری ملی برگزار می‌شود و من با پیشنهاد پدرم در این کلاس شرکت کرده و داور ملی شدم.

وی ادامه داد: ابتدا موضوع داوری برایم خیلی جدی نبود اما حمایت و پشتیبانی پدرم باعث شد که وارد عرصه بین‌المللی کشتی شوم.  

مصلایی‌پور سال 2007 را زمان بین‌المللی شدنش در داوری کشتی عنوان کرد و گفت: در جام سرکسیان ارمنستان درجه سه بین‌المللی شدم. در المپیک نوجوانان سنگاپور که اولین دوره برگزاری المپیک این رده سنی بود، به درجه دو رسیدم و سال 2011 بعد از قضاوت در جهانی نوجوانان به درجه یک بین‌المللی رسیدم. سال 2019 هم داور المپیکی شدم.

این داور ‌S1 کشتی ایران داشتن آرامش را یکی از آیتم‌های مهم در داوری کشتی دانست و تاکید کرد: من مدرس فدراسیون کشتی هم هستم، اولین چیزی که در کلاس استاژ به داورانی که متقاضی ورود به این عرصه هستند، می‌گویم، داشتن سعه صدر و آرامش روی تشک است. این چیزی است که مدرسان اتحادیه جهانی هم روی آن تاکید  داشته و امتیاز ویژه‌ای برای آن قائلند. یکی از آیتم‌های موثر که باعث ارتقا و تنزل درجه سالیانه می‌شود، همین مسئله است.

وی اشتباه را جزء لاینفک داوری عنوان کرد و افزود: من همیشه در کلینیک‌های داوری این را می‌گویم که وقتی قضاوت می‌کنید نگاه‌تان صرفا برای تایم کشتی، به اسکوربورد باشد. هرگز برای اینکه بفهمم امتیازی که دادم مورد تایید قرار گرفته یا نه، به اسکوربورد نگاه نمی‌کنم و برایم این اهمیتی ندارد. داور باید رأیش را با قطعیت بدهد. این وسط ممکن است اشتباهاتی را هم شاهد باشیم، یا فنون پیچیده اجرا شود، خود من دعا می‌کنم در این مواقع مربی درخواست چلنج کند. چون وقتی چلنج می‌شود فیلم را هیات ژوری نگاه می‌کنند و اگر اشتباهی باشد، تصحیح می‌شود. به این ترتیب اشتباه داوری باعث نمی‌شود جای برنده و بازنده در مسابقه عوض شود.

رئیس کمیسیون داوری فدراسیون کشتی در مورد عضویتش در کمیسیون داوران اتحادیه جهانی نیز گفت: سال 2020 اتحادیه جهانی نام 13 نفر را برای کرسی کمیسیون داوران اتحادیه اعلام کرد که در این خصوص جلسه آنلاینی با حضور لالوویچ برگزار خواهد شد تا مشخص شود هر یک از این افراد در کدام سمت مشغول به فعالیت خواهند شد.

مصلایی‌پور داشتن کرسی بین‌المللی داوری را به سود مجموعه کشتی دانست و اضافه کرد: اگر صاحب کرسی قوی باشیم، همانطور که کشتی‌های 50-50 را به کشور میزبان می‌دهند، در کشتی‌های مساوی نتیجه را به کسی می‌دهند که صاحب کرسی قوی باشد.

مصلایی پور با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر کمیسیون داوران گفت: مهدی بشیرزاده به عنوان داور درجه المپیکی، مزدک گیتی به عنوان داور درجه یک بین‌المللی و مسعود امجدی در این انتخابات صاحب رای شدند و سه عضو دیگر نیز انتصابی خواهند بود که ظرف روزهای آینده معرفی می‌شوند.

این داور که در بازی‌های المپیک 2020 توکیو نیز قضاوت کرد در مورد نمره‌ای که به داوران کشورمان می‌دهد، تصریح کرد: عملکرد داوران ما خیلی خوب است. کاری به صفحات مجازی ندارم، از دید یک داور به موضوعات نگاه می‌کنم. شاید کسانی که دور از داوری باشند با سروصدای تماشاگر یا مربی فکر می‌کنند عیب از داوری بوده ولی ما در فینال لیگ برتر آزاد و فرنگی و مسابقات قهرمان کشوری گلستان شاهد قضاوت‌های خوبی بودیم و نمره ارزیابی من به داوری بالای 90 از 100 نمره است. خودم این انتظار را نداشتم ول داوری‌ها عالی بود.

مصلایی‌پور همچنین با اشاره به حضورش در کمیسیون داوران اتحادیه جهانی گفت: الان سال اولی است که ما این کرسی را به دست آوردیم، نباید توقع زیادی در ابتدای کار داشته باشیم باید آنقدر خودمان و کارآمدی‌مان را نشان دهیم که آقای آنتونیو متوجه جایگاه داوری ایران شوند. اکنون رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی وقتی یک کشتی‌گیر آلمانی وسط تشک می‌رود سالن مسابقه را ترک می‌کند ولی داور وسط می‌داند آنتونیو چقدر قدرت دارد و عدم حضورش در مسابقه و سالن تاثیری در نگاهی که به کشتی‌گیر هموطن آقای آنتونیو وجود دارد، ندارد. ما هم باید به چنین جایگاهی برسیم.

وی در مورد دستمزد داوران تاکید کرد: در شورای قبلی مصوبه‌ای داشتیم که به تصویب مجمع فدراسیون هم رسید تا هر سال 25 درصد دستمزد داوران اضافه شود اما نرخ تورم آنقدر زیاد است که این افزایش 25 درصدی هم ما را به نقطه‌ای که می‌خواهیم نمی‌رساند.

رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی در خاتمه نیز در مورد عدم تنزل درجه داوران ایران در دو سال اخیر گفت: این اتفاق صرفا با نامه‌نگاری روابط بین‌الملل فدراسیون و شخص رئیس فدراسیون اتفاق افتاد و از ابتدای سال 2021 چندین ایمیل به اتحادیه جهانی ارسال شد که به خاطر شرایط کرونا درجه‌ها تنزل نداشته باشد. بانی این اقدام ایران بود و امسال به داوران بین‌المللی فرجه داده شد.

حسن یزدانی در یاشاردوغو کشتی نمی‌گیردبرادر محسن قاسمی خبر داد: دستگیری یکی از ضاربان یک ماه بعد از درگذشت موطلایی

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشتی کشتی کمیسیون داوران اتحادیه جهانی فدراسیون کشتی رئیس کمیسیون بین المللی مصلایی پور داوری کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

در پی اتفاقات رخ داده در مسابقات کشتی نونهالان مازندران و مجروح شدن داور، جلسه‌ای در هیئت کشتی استان برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در هفته‌های گذشته رقابت‌های کشتی نونهالان استان مازندران به جنجال کشیده شد و داور یکی از مبارزه‌ها مورد ضرب‌وشتم عده‌ای قرار گرفت.

فیلم منتشرشده در فضای مجازی از استفاده برخی افراد از چاقو، در حین درگیری داشت و با اتفاقاتی که در سالن رخ داد، داور که به شدت مجروح شده بود، در بیمارستان بستری شد.

در همین رابطه باتوجه به اینکه رئیس هیئت کشتی مازندران سرپرست تیم ملی فرنگی است و همراه با نیما صادقی داور S1 ایران که ریاست کمیته داوران هیئت مازندران را برعهده دارد، درگیر مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک بودند، روز گذشته (پنجشنبه) برای بررسی ابعاد ماجرا جلسه‌ای تشکیل شد.

این وضعیت مورد اعتراض داوران استان قرار گرفته و اینطور که پیداست در صورت عدم برخورد جدی و قاطع با چنین اتفاقاتی، اینگونه درگیری‌ها و ضرب‌وشتم‌ها رفته رفته در کشتی استان همه‌گیر می‌شود.

نیما صادقی رئیس کمیته داوران هیئت کشتی مازندران در همین رابطه به تسنیم گفت: در این جلسه تعدادی از داوران بین‌المللی استان حضور داشتند، رئیس هیئت قول پیگیری داد و مسائل دادگاهی داوری که مورد ضرب‎وشتم قرار گرفته بود نیز در حال انجام است. قول داده شد که در بحث امنیت داوران و سالن، کارگروهی پیش از مسابقات تشکیل شود که همه مسائل مد نظر قرار داده و تا جایی که امکان دارد در این خصوص جلوی اتفاقات بد گرفته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی چهره مطرح ایرانی را از المپیک کنار گذاشت؟
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی