Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:39:01 GMT

دشتستان نیازمند محرومیت‌زدایی است

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۹۲۶۹

دشتستان نیازمند محرومیت‌زدایی است

به گزارش خبرنگار مهر، صادق بوستانی عصر شنبه در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر اظهار داشت: به منظور ایجاد جهاد دانشگاهی در شهرستان دشتستان باید اقدامات لازم در سریع‌ترین زمان انجام شود.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نقش و مسئولیت مهمی را در زمینه رفع فقر و محرومیت بر عهده دارد افزود: فقر فرهنگی و فقر آموزش و علمی بخشی از محرومیت است که جهاد دانشگاهی در رفع آن نقش‌آفرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار دشتستان با اشاره به استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در این شهرستان تصریح کرد: دشتستان از لحاظ وسعت و ظرفیت‌هایی چون آثار باستانی، صنایع دستی، اشتغال بانوان، گردشگری، کشاورزی، صنعت و… سرآمد و نیازمند محرومیت‌زدایی است.

وی ادامه داد: تشکیل جهاد دانشگاهی در شهرستان دشتستان با مأموریتی کاربردی و مسئله محور و با لحاظ وسعت، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان دشتستان، دستاوردهای عظیمی را به دنبال خواهد داشت.

بوستانی افزود: جهاد دانشگاهی در هر منطقه با شروع فعالیت خود، در رشد توسعه آن منطقه نقش مؤثری داشته است همانطور که از سال ۹۶ تاکنون شاهد تحول و دستاوردهای عظیم ناشی از فعالیت این نهاد در استان بوشهر هستیم.

فرماندار دشتستان مساعدت برای راه‌اندازی و فراهم آوری زیرساخت‌های تشکیل جهاد دانشگاهی در شهرستان دشتستان را برای تسریع در ساخت این نهاد اقدامی ضروری دانست.

این مقام مسئول با بیان مسئولیت جهاد دانشگاهی در قبال محرومیت‌زدایی، عنوان کرد: قسمتی از محرومیت، است که باید در دشتستان با همکاری جهاد دانشگاهی جبران و مرتفع شود.

استقرار جهاد دانشگاهی در دشتستان

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: اعتماد به جوانان همواره موفق بوده است و با نیروی جوان و اعتماد به جهاد دانشگاهی در شهرستان دشتستان برای اصلاح نژاد درخت خرما در بحث کشاورزی و با علم و بومی سازی منطقه‌ای پیش خواهیم رفت.

علی احمدی‌زاده اضافه کرد: سد رئیس‌علی دلواری و سد در دست احداث دالکی یک فضای بسیار مناسب برای کسب و کار، خصوصاً در حوزه پرورش آبزیان با وجود عدم وصل بودن شهرستان به دریا است که سد بهترین مکان برای پرورش ماهیان در قفس است.

وی ادامه داد: همچنان که همکاری‌های مفیدی با شرکت موجود در پشت سد در حال انجام است، با استقرار جهاد دانشگاهی در شهرستان دشتستان اتفاقات امیدوارکننده‌تری را شاهد خواهیم بود.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به حوزه معدنی در کنار حوزه کشاورزی دشتستان، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه ارزش افزوده اقتصادی خرما ورود کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تشکیل یک مرکز تخصصیِ کشاورزی، هم تولید فناوری محصول و آفت‌ها و هم تجاری‌سازی در شهرستان دشتستان همکاری کنند.

کد خبر 5423535

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دشتستان بوشهر جهاد دانشگاهی علی احمدی زاده دهه فجر راهپیمایی 22 بهمن ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا جشنواره فیلم فجر خطبه های نماز جمعه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گرگان شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سید اسماعیل علوی در جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی شهرستان ساری گفت: برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به برخی اراضی، با حضور مسوولین ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و آبخیزداری و اعضای کارگروه تاکنون ۲۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان رفع تداخلات شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری به رفع تداخلات ۱۰۳ هزارمتر مربع اراضی کشاورزی این شهرستان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: پرونده‌های مورد پیگیری سال گذشته برای ۷۲ روستای این شهرستان است.

علوی با بیان اینکه این کارگروه برای رفع همپوشانی قوانین و مقررات موازی و اصلاح سوابق، نقشه ها، تمامی دفاتر و اسناد از جمله اسناد مالکیت در عرصه‌های مورد تداخل برگزار می‌شود، افزود: این جلسه برای رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی جدید جهت پلاک‌های ثبتی ۶ پلاک در یک بلوک برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: تعیین حقوق متقابل دولت و مردم، تثبیت مالکیت اشخاص بر مستثنیات، تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی، کاهش پرونده‌های قضایی حوزه زمین، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی و کاهش دغدغه کشاورزان و بهبود تولید کشاورزی از جمله دستاورد‌های مورد انتظار برای نظام رفع تداخلات اراضی است.

علوی افزود: با ابلاغ شیوه نامه اجرای آیین نامه ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور برای رفع موانع تولید و اجرای سیاست‌های جهاد کشاورزی، رفع تداخلات ارضی اجرا میشود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری