Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین تفاهم همکاری بین مرکز تحقیق و توسعه شرکت ارتباطات سیار ایران و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف صبح امروز با حضور روسای دو مجموعه در مرکز نوآوری همراه اول (MCI Lab) برگزار شد.

این تفاهم نامه با توجه به اهمیت ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه و در راستای رفع نیازهای فناورانه همراه اول، جهت دهی فعالیت‌ مجموعه های پژوهشی و فناوری دانشگاه به رفع نیازهای اساسی صنعت و بهره مندی از توان تخصصی دانشگاه صنعتی شریف منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای پیاده سازی اقدامات نوآورانه و فناورانه مرتبط با این تفاهم نامه، پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف متعهد به فراهم سازی شرایط لازم برای جذب استعدادها، کارآموزان و تیم های مستعد در مرکز نوآوری و مرکز تحقیق و توسعه اپراتور اول تلفن همراه شده است.

همکاری با مرکز نوآوری در زمینه فعال کردن میزهای تخصصی فناوری نظیر راهکارهای دیجیتال، هوشمندسازی و شبکه های نوین از جمله بخش های دیگر این تفاهم نامه است.

اعطای گرنت فناوری به اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در راستای حل نیازهای فناورانه همراه اول و فعالسازی مرکز نوآوری از طریق فعالیت های مختلف از قبیل ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان و تیم های استارتاپی نیز بخشی از تعهدات مرکز تحقیق و توسعه همراه اول است.

وحید شاه منصوری، رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در این نشست با بیان اینکه طی دو سال گذشته فعالیت های مشترک با دانشگاه شریف، بیشتر متمرکز بر استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجویان این دانشگاه بود، اظهار کرد: افق نگاه مان در همکاری های پیش رو، به سمت بهره برداری از ظرفیت های نوآوری موجود در پارک و شرکت های مستقر در آن است.

مجید دهبیدی پور، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف نیز ضمن تقدیر از حضور همراه اول به عنوان پیشران نوآوری کشور در این مرکز نوآوری، اظهار کرد: خود ما نیز بسیار راغب و متقاضی حضور رهبران و پیشرانان فناوری در این مراکز هستیم زیرا در تدوین طرح های دانشجویان و اساتید دانشگاهی و جهت دهی به شرکت های دانش بنیان و نوپا بسیار کمک کننده است.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

برچسب‌ها همراه اول همراه اول ناحیه نوآوری دانشگاه شریف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همراه اول همراه اول ناحیه نوآوری دانشگاه شریف همراه اول همراه اول ناحیه نوآوری دانشگاه شریف دانشگاه صنعتی شریف مرکز تحقیق و توسعه فناوری دانشگاه مرکز نوآوری همراه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با اعلام سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، تعدادی از فعالان و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی ایران در کشورهای گرجستان، ایتالیا، عراق، قطر و ارمنستان و اتاق بازرگانی تهران برای ایجاد اتاق مشترک بازرگانی فناوری بین‌المللی در کشور در سازمان حضور یافتند.

معاون وزیر علوم و رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ضمن اشاره به اهمیت جایگاه اتاق‌های مشترک بازرگانی اقتصادی بیان کرد: اتاق‌ها در عرصه تولید، خدمات، خصوصا صادرات همچنین جهت کمک به فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصادی کشور نقشی اثرگذار دارند.

حسن زمانیان گفت: علاوه بر شرکت‌های مستقر در این پارک، قطب فناوری پارک نیز در شهر آفتاب تاسیس شده است. در راستای علمی و تخصصی کردن محصولات شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی و با تفاهم و همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت و با امضای دو معاونت در وزارتخانه علوم و صنعت گواهی‌نامه‌های رتبه بندی تحقیق و توسعه صادر می شود. معتقد هستیم نهادها و شرکت‌های اقتصادی در صورت نبود بخش تحقیق و توسعه از عرضه و تقاضای بازارهای جهانی عقب می مانند و وجود این بخش در شرکت‌ها کاملا ضروری است.

معاون وزیر علوم گفت: یکی دیگر از گواهینامه‌ها که تعیین کننده درصد داخلی یا خارجی بودن محصولات شرکت‌ها را تعیین می‌کند، گواهی عمق ساخت داخل است که توسط سازمان پژوهش های علمی وصنعتی ایران صادر می شود و در صورتی که درصد امتیاز گواهی بالا باشد آن محصول از معافیت گمرکی برخوردار شده و چنانچه بتواند نیاز آن محصول را در کشور فراهم کند از واردات آن جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: رتبه کشور ما در جهان از نظر علمی پانزده است ولی در نوآوری و دانش فنی رتبه ۶۳ را داریم. فاصله به این دلیل است که نمی توانیم به خوبی از پژوهش و تحقیقات خود دانش فنی تولید کنیم و در نهایت این دانش فنی را نیز به تجاری سازی نرسانده ایم که به تولید محصولات تجاری و بازار محور منجر شود. بنابراین باید به دنبال تولید محصولاتی باشیم که پیچیدگی اقتصادی مثبت داشته باشند.

زمانیان افزود: تحقیقاتی مهم است که تبدیل به دانش فنی و پس از آن منجر به تولید محصولی شود که در سطح بین‌المللی رقابت‌پذیر باشد. همچنین محصولات تولید شده باید به خوبی در بازار ارائه و در معرض دید قرار گیرد که این بازاریابی و تجارت را اتاق‌های بازرگانی می توانند در سطحی وسیع انجام دهند و در تجاری سازی و فروش محصولات نقش کلیدی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد