Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ائتلاف سعودی بامداد امروز غرب پایتخت یمن را هدف حملات خود قرار داده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه سحرگاهی خود به مناطق مختلف صنعاء، بامداد امروز (شنبه) هم به غرب صنعاء حمله کرده است.
رسانه‌های یمن گزارش دادند که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز منطقه «الصباحه» شهرستان «بنی مطر» در غرب صنعاء را بمباران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به این گزارش، در حملات متجاوزان به صنعاء، خیابان فرودگاه در شمال صنعاء دو بار هدف قرار گرفته است.

نیروهای یمنی متجاوزان را از شهر "حرض" بیرون راندند
سخنگوی منطقه پنجم نظامی دولت مستعفی یمن به شکست نیروهای ائتلاف متجاوز در شهر «حرض» در شمال غرب یمن اعتراف کرد.
«راشد مبخوت معروف» سخنگوی رسانه‌ای منطقه پنجم نظامی دولت مستعفی یمن اعلام کرد، نیروهای ائتلاف متجاوز و متحدان آن از شهر «حرض» در استان «حجه» در شمال غرب یمن خارج شده‌اند.
شهر حرض از مهم‌ترین شهرهای یمن و دارای گذرگاهی حیاتی است که آن را به عربستان سعودی مرتبط می‌کند.
وی در توجیه این شکست گفته که خروج این نیروها تحت فشارهای بین‌المللی صورت گرفته است.
بنابر گزارش «صحافه الجدیده»، نیروهای ائتلاف سعودی و متحدان آن متحمل خسارات شدید جانی و تجهیزاتی در شهر حرض شده‌اند.
آخرین گزارش‌ها حاکی است که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن طی ساعات اخیر با پیشروی‌هایی که انجام داده اند توانسته‌اند بر بسیاری از مناطقی که از ژوئن 2018 تحت کنترل نیروهای ائتلاف متجاوز بوده، مسلط شوند.

صنعا: مذاکرات تبادل اسرا با نظارت سازمان ملل در جریان است
رئیس کمیته اسرا در دولت نجات ملی یمن اعلام کرد مذاکراتی تحت نظارت سازمان ملل، برای اجرای قرارداد مبادله اسرا با نیروهای ائتلاف متجاوز در حال انجام است.
"عبدالقادر مرتضی" در گفت‌وگو با تلویزیون "المسیره" اعلام کرد: در حال حاضر مذاکراتی با طرف مقابل از طریق سازمان ملل با هدف دستیابی به توافقی بزرگتر از قراردادهای قبلی انجام می‌شود.
المرتضی خاطرنشان کرد: آخرین جلسه با سازمان ملل سه هفته پیش بود که طی آن توافقی برای مبادله هزاران اسرای هر دو طرف، انجام شد.
این مسئول یمنی از سازمان ملل خواست تا طرف اماراتی را در دوره بعدی وارد مذاکرات کند. وی گفت: امارات مسئول ناپدید شدن هزاران اسیر در جبهه‌های استان‌های جنوبی و سواحل است.
رئیس کمیته اسرا در ادامه گفت: ده‌ها توافق با وساطت طرف‌های محلی برای تبادل اسرا انجام شده که اجرای آنها توسط ائتلاف سعودی به حال تعلیق درآمده است که جنایتی علیه زندانیان طرفین است.

ژانویه خونین در یمن؛ هر یک ساعت یک کشته یا زخمی
یک سازمان بین‌المللی ضمن اعلام اینکه در ماه ژانویه گذشته هر یک ساعت یک یمنی کشته یا زخمی شده، ژانویه را خونین‌ترین ماه‌ها از سال 2018 تا کنون دانست.
سازمان بین‌المللی « Save the Children» (إنقاذ الطفولة) که در راستای دفاع از حقوق کودکان کار می‌کند، اعلام کرد، ماه گذشته میلادی (ژانویه) از خونین‌ترین ماه‌ها در یمن از سال 2018 تا کنون بوده است.
در بیانیه این سازمان آمده است، از ششم ژانویه تا دوم فوریه بیش از 220 بزرگسال و 15 کودک کشته و بیش از 354 بزرگسال و 30 کودک مجروح شده‌اند و بیم آن می‌رود که تعداد واقعی بیشتر از اینها باشد.
در ادامه این گزارش آمده، در ماه گذشته میلادی هر یک ساعت یک غیرنظامی در یمن کشته یا زخمی شده است. تعداد تلفات غیرنظامیان در ماه ژانویه تقریبا سه برابر میانگین ماهیانه قربانیان (کشته یا زخمی) در سال 2021 یعنی 209 نفر بوده است.
بر اساس این گزارش، از زمانی که شورای حقوق بشر سازمان ملل در اکتبر گذشته به پایان مأموریت کمیسیون ویژه تحقیق جنایات جنگی در یمن رأی داد، تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها بسیار بیشتر شده است.

انصارالله: متجاوزان از پیامد‌ جنگ افروزی در امان نخواهند ماند
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: باید تعداد قربانیان غیرنظامی در یمن و عربستان را با یکدیگر مقایسه کنیم تا مشخص شود کدام طرف به اهداف غیرنظامی حمله می‌کند.
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، تاکید کرد کشور‌های متجاوز نخواهند توانست از پیامد‌های جنگ افروزی علیه یمن در امان بمانند.
محمد البخیتی در مصاحبه با الجزیره، گفت: همه می‌دانند که هفت سال از این جنگ منطقه‌ای سپری شده است و کشور‌های متجاوز نتوانستند به اهداف خودشان برسند. آن‌ها ابتدا می‌توانستند از جایگاه امن، به یمن آسیب برسانند و امروز آسیب‌های جنگ، مانند یمن برای کشور‌های متجاوز هم فراگیر شده است. ادامه این جنگ به نفع هیچ کدام از کشور‌های یمن، عربستان و امارات نیست؛ بنابراین توقف این جنگ، سود مشترک همه کشور‌های منطقه است.
ما پیش از این تاکید کردیم که برای صلح عادلانه و فراگیر در منطقه آمادگی داریم، به گونه‌ای که حاکمیت ملی و استقلال یمن را تضمین کند و توپ در زمین متجاوزان است. ما برای گفتگو با کشور‌های متجاوز به منظور رسیدن به صلح منطقه‌ای مبتنی بر موازنه داخلی، آماده هستیم. باید مسیر موازی برای گفتگو‌های یمنی-یمنی به منظور رسیدن به فرآیند سیاسی وجود داشته باشد. در این گفتگو‌ها باید همه طرف‌های یمنی مشارکت داشته باشند.
البخیتی افزود: ما تاکید می‌کنیم که در حمله به امارات و عربستان، فقط تاسیسات نظامی را هدف قرار می‌دهیم. عربستان و امارات از فرودگاه‌ها و بنادر غیرنظامی با اهداف نظامی استفاده می‌کنند. آن‌ها از کشتی‌های تجاری برای انتقال تجهیزات نظامی استفاده می‌کنند که چنین اقدامی بر اساس قوانین بین المللی، غیرقانونی است، اما آن‌ها به این قوانین پایبند نیستند.
ما به اهدافی حمله می‌کنیم که فقط نظامی است، باید تعداد قربانیان غیرنظامی در یمن و عربستان را با یکدیگر مقایسه کنیم تا مشخص شود کدام طرف به اهداف غیرنظامی حمله می‌کند. آن‌ها بازارها، سالن‌های عروسی و عزاداری در یمن را بمباران کردند. آن‌ها به عمد به غیرنظامیان در یمن حمله می‌کنند. با گذشت هفت سال، آن‌ها همچنان به پیروزی نظامی در یمن امیدوارند. مشکل آن است که تصمیم گیرنده اصلی امارات و عربستان نیستند و آن‌ها به نفع آمریکا و انگلیس و اسرائیل، جنگ علیه یمن به راه انداخته اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن نیروهای ائتلاف متجاوز ائتلاف متجاوز کشور های متجاوز ائتلاف سعودی کشته یا زخمی نظامی در یمن بین المللی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج

اندیشکده شورای آتلانتیک معتقد است حمله بی‌سابقه 14 آوریل ایران به خاک اسرائیل یک تیر هشدار بود و نشان می‌دهد که تهران به رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن توانایی ضربه زدن به اسرائیل را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اندیشکده شورای آتلانتیک در یکی از تازه‌ترین تحلیل‌های خود در مورد واکنش نظامی هفته گذشته تهران با بیان اینکه روزگاری ایران در عرصه صنعت نظامی هوایی ضعیف بود اما اکنون پیشرفت چشمگیری داشته و در اوج به سر می‌برد نوشت: حمله بی‌سابقه ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل یک تیر اخطار بود. این واکنش نشان می‌دهد که تهران به‌رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن ظرفیت بالقوه‌ای برای ضربه زدن به اسرائیل و مقابله با برتری هوایی آن را دارد.

این اتاق فکر آمریکایی در ادامه آورده است حمله مستقیم هوایی ایران به خاک اسرائیل نقطه عطفی در شرایط امنیتی رو به وخامت منطقه بود. اگرچه حمله اخیر نکته جدیدی را در مورد توانایی‌های نظامی ایران فاش نکرد اما ظرفیت‌های خطرناک ایران در بهره برداری از فقدان عمق استراتژیک اسرائیل را نشان داد.

این گزارش با بیان اینکه حمله ایران، اسرائیل را به تجدیدنظر در محاسباتش در مورد ایران وادار می‌کند، افزود: برخی تحلیلگران سیاست خارجی، نوع واکنش ایران در پاسخ دادن به حمله اسرائیل به کنسولگری در دمشق را دارای بازخوردهای منفی برای تهران توصیف می‌کردند اما جمهوری اسلامی و رهبر آن آیت الله علی خامنه‌ای این امر را از دیدگاهی متفاوت مشاهده و ارزیابی می‌کردند.

نویسنده گزارش با تکرار ادعاهای رسانه‌های صهیونیست در مورد مقابله و همکاری غرب در کنار اسرائیل با موشک‌ها و پهپادهای ایرانی مدعی شد که حمله ایران آسیب زیرساختی قابل توجهی را به دنبال نداشت. با این حال شورای آتلانتیک با بیان اینکه ممکن است همه این اقدامات از روی برنامه‌ریزی انجام شده باشد، اذعان کرد اگر سه هزار یا ۳۰ هزار موشک و پهپاد بدون اخطار قبلی به سمت اسرائیل پرتاب شوند، مقابله با آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

این در حالی است که بر اساس برخی اطلاعات، گفته می‌شود حزب الله لبنان که اصلی‌ترین متحد ایران است، زرادخانه‌ای متشکل از ۱۵۰ هزار راکت و موشک در اختیار دارد.

این مرکز پژوهشی آمریکا، نیروی هوایی را پاشنه آشیل امنیتی ایران از زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق (۱۹۸۰-۱۹۸۸) دانست و اعلام کرد که پس از آن جنگ، ایران برای تقویت توان هوایی خود تلاش کرد و در کنار آن بخش عمده‌ای از منابع خود را در زمینه توسعه برنامه موشکی بالستیک و پهپاد رزمی سرمایه گذاری کرد. ایران به دلیل آنکه سال‌ها با محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل درگیر بود، پیوسته سعی کرد تا برد و دقت موشک و پهپادهای خود را افزایش دهد و در این مسیر موفق شد قابلیت موشکی و پهپادی خود را به این سطح بالا ارتقا دهد.

کد خبر 748161

دیگر خبرها

  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • فیلم/ بمباران خونین شب گذشته در رفح
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج