Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@17:58:53 GMT

آیا احتمال ابتلای دوباره به سویه اومیکرون وجود دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۹۶۰۶

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا ناجی در پاسخ به این سوال که آیا آلوده شدن مجدد به ویروس کرونا بستگی به مقدار آنتی بادی های خنثی کننده در فرد دارد یا خیر؟ اظهار داشت: اگر مقدار این آنتی بادی ها کم باشد، احتمال عفونت مجدد بسیار است، اما در کل اومیکرون به دلیل سرایت پذیری بالا اکثریت افراد را آلوده می کند؛ زیرا می تواند از مصونیتی که ممکن است داشته باشیم چه از طریق واکسیناسیون یا عفونت قبلی با واریانت های قبلی فرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: همچنان اطلاعات زیادی درباره اومیکرون وجود ندارد، اما دانش ما در مورد واریانت غالب دلتا می تواند به درک واریانت های جدید کمک کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: تنها گزینه برای دانستن این که آیا یک فرد در معرض خطر عفونت مجدد است یا خیر، تنها به میزان آنتی بادی وابسته است، اما باید توجه داشته باشیم که این روش اندازه گیری با آزمایش های متداول انجام نمی شود و فقط در چارچوب پروژه های تحقیقاتی می گنجد.

به گفته ناجی با گذشت زمان پس از عفونت و کاهش فعالیت پاسخ ایمنی، خطر ابتلا به عفونت های مجدد افزایش می یابد؛ زیرا مقدار آنتی بادی های خنثی کننده نیز در بدن کاهش پیدا می کند، به همین دلیل است که افراد مبتلا به عفونت نیز باید مدتی پس از ابتلا به کرونا واکسینه شوند.

وی افزود: اطلاعاتی بر این مبنا وجود دارد که از میان مبتلایان به کرونا، واکسیناسیون محافظت بیشتری در برابر عفونت مجدد ایجاد می کند، همین موضوع در مورد افراد واکسینه شده که آلوده نشده اند نیز اتفاق می افتد، زیرا با گذشت زمان آنتی بادی های خنثی کننده آنها نیز از بین می رود. به همین دلیل است که برای افزایش میزان آنتی بادی ها و کاهش خطر عفونت، از دز بوستر یا یادآور استفاده می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی عنوان کرد: اگر واریانت جدیدی از ویروس ظاهر شود که بتواند از مصونیت ایجاد شده توسط اومیکرون یا واکسن های موجود فرار کند، احتمال عفونت مجدد هم می تواند افزایش یابد، همانطور که در هفته های اخیر مشاهده کردیم؛ سویه اومیکرون خطر عفونت مجدد را افزایش داده است.

ناجی تاکید کرد: مطالعات علمی نشان می دهد با افزایش خطر عفونت مجدد بین پنج تا ۶ برابر بیشتر از نوع دلتا مواجه هستیم. به همین دلیل پایش واریانت های جدید کرونا ضروری است و برای پیشگیری از ورود اومیکرون به سلول ها، می دانیم مقادیر بیشتری از آنتی بادی های خنثی کننده مورد نیاز است. این موضوع یکی از دلایلی است که چرا مطالعات بالینی با واکسن هایی که به طور خاص برای اومیکرون طراحی شده اند، آغاز شده است.

وی با تاکید بر اهمیت پایش واریانت های جدید خاطرنشان کرد:‌ در آینده نمی توان احتمال بروز واریانت های دیگر کرونا را که بیشتر از اومیکرون قابل انتقال هستند و از ایمنی فرار می کنند رد کرد. 

ناجی با بیان این که احتمال عفونت های مجدد به سویه های مختلف کرونا واقعی و دور از تصور نیست، افزود: باید توجه داشته باشیم که خطر بستری شدن در بیمارستان یا ابتلا به بیماری شدید از لحظه ای که بر یک عفونت طبیعی کرونایی غلبه می کنیم یا به طور کامل واکسینه می شویم، به شدت کاهش می یابد.

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: ایمنی سلولی و هومورال در برابر ویروس کرونا برای جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر، مساله کلیدی است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، ناجی تاکید کرد: با آنکه واکسیناسیون نمی تواند به طور کامل از عفونت های مجدد سویه های مختلف کرونا پیشگیری کند، اما می تواند از مرگ افراد آلوده در مقیاس جهانی جلوگیری کند.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد واکسیناسیون ویروس کرونا واکسن کرونا سویه اومیکرون احتمال ابتلا اخبار مرتبط آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۱۱/۱۹) شتاب افزایش بستری در موج ششم کرونا رکورد شکست ۱۵ شهر ایران در وضعیت قرمز کرونا موج ششم کرونا آغاز شد روزانه بیش از ۴ هزار نفر بر اثر کرونا در کشور بستری می شوند مجوز واکسیناسیون مادران باردار صادر شد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها آیا احتمال ابتلای دوباره به سویه اومیکرون وجود دارد؟ صرافی های رمزارز مجوز ندارند / در صورت بروز مشکل، پول مردم چه می شود؟ ​مرکز تجارت ایران در اقلیم کردستان عراق راه‌اندازی می شود متهم پرونده شهرداری شهریار: به شهردار رشوه ندادم کمک به بی بضاعتان بود! مسکن حمایتی با مسکن مهر چه تفاوتی دارد؟/ تحرکات دلالان چین در مسکن حمایتی ابعاد پنهان زیان اقتصادی جنگ احتمالی اوکراین حرکت لکسوس پا به پای بنز + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) تارتار: می خواهیم استقلال را به دردسر بیاندازیم ​مذاکره کننده ارشد چین: ایران بسته پیشنهادی نهایی خود را ارائه داد قیمت انواع ماکارونی در بازار (جدول) پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۲۴بهمن/ هیجان کاذب در بازار طلا امسال هم یارانه رمضان داریم؟ با ۷۲۵ میلیون شاسی بلند بخرید + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) تبلیغات عجیب همسریابی در سطح شهر تهران! کدام دستگاه ها برای اتصال به سامانه ملی تمکین نمی کنند؟ قیمت خودروهای ولوو + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) کدام سپرده های بانکی مشمول مالیات می شود؟ برنامه جدید برای تهاتر نفت به منظور تامین زیر ساختهای مناطق آزاد معرفی ۱۰۰ برند برتر ایرانی به امارات استفاده از ماسک خاک رس چه فوایدی دارد؟ رییسی: مردم مقاوم ایلام دِین خود را به انقلاب ادا کرده اند بعد از غذا خوردن این کارها را انجام ندهید! مجیدی: هیچ بازیکنی را به زور در استقلال نگه نمی دارم بنز سواری چقدر هزینه دارد؟ + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) آشنایی با خواص برگ سوسنبر! پیشنهاد عجیب پرداخت حقوق به زنان خانه دار + جزییات فیله سینه مرغ چند؟ (جدول) راز زیبایی پوست بازیگران ترکیه ای چیست؟ چگونه کارتخوان خود را غیرفعال کنیم؟ + فیلم نوسانات نرخ ارز باز هم دردسرساز خواهد شد؟ پیش بینی قیمت دلار برای ۲۴بهمن / دلار به کانال ۲۷هزارتومان باز می گردد؟ با کمتر از ۱ میلیارد می توان هیوندای سوار شد؟ + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) چه کسانی نباید نان سبوس دار بخورند؟ ​چالش جدی بنگاه های اقتصادی با اومیکرون اولین نشانه دیابت در بدن چیست؟ آکادمی ایرانسل «انقلاب متاورس» را بررسی می کند هزینه اقامت در هتل آپارتمان های مشهد چقدر تمام می شود؟ + جدول دلیل سرماخوردگی بیشتر در زمستان چیست؟ افزایش کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال به مناسبت روز ولنتاین وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به چه کسانی تعلق می گیرد؟ نخستین شواهد از ابتلای دایناسور‌ها به عفونت تنفسی! شاسی بلندی ارزان تر از دنا پلاس! + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) ارتباط خود را با سفارت حفظ کنید خرید تتر بهتر است یا دلار؟ سامانه پُل در بانک دی راه‌ اندازی شد تشخیص مشکل قلبی از روی گوش! ۳ میلیارد برای خرید خودروی مینی! + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) بورس امروز ۲۳ بهمن / فضای ترس بر بازار حاکم است میانگین قیمت گوشی های هوآوی (جدول) کدام کشورها بیشترین معتادان به گوشی‌ را دارند؟ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسیناسیون ویروس کرونا واکسن کرونا سویه اومیکرون احتمال ابتلا دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی آنتی بادی های خنثی کننده جدول قیمت کامل سویه اومیکرون آنتی بادی ها عفونت مجدد خطر عفونت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه کاهشی شد؛ سکه چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت انواع سکه و طلای ۱۸ عیار را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۴۱۳ هزار، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۸ میلیون تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار ثابت ماند

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک‌ گرمی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

اعلام زمان حراج جدید سکه
محصول نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار
سکه تمام طرح قدیم ۳۸ میلیون
نیم سکه بهار آزادی ۲۴میلیون
ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار
سکه یک گرمی ۷میلیون و ۲۰۰ هزار
طلای ۱۸ عیار ۳میلیون و ۴۱۳ هزار

کد خبر 848664 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • سکه و طلا چند شد؟ +جدول
  • قیمت طلا و سکه کاهشی شد؛ سکه چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت انواع سکه و طلای ۱۸ عیار را ببینید
  • قیمت انواع لپ تاپ ایسر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • قیمت شاهین به ۷۰۰ میلیون تومان رسید + جدول قیمت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • قیمت نیسان آبی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد (+جدول)
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟