Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@02:59:18 GMT

توضیحات عضو کمیته استیناف درباره رأی کمیته اخلاق

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۵۹۷۸۱

توضیحات عضو کمیته استیناف درباره رأی کمیته اخلاق

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال فوتبال با انتقاد از اتفاقات اخیر در این فدراسیون گفت: رکن قضایی نباید رأیی صادر کند که موجب وهن نهاد دادرسی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد سراجی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با حکم کمیته اخلاق به مدت شش ماه از تمام فعالیت‌های فوتبال محروم شده که این حکم از زمان ابلاغ به مدت یک هفته قابل اعتراض در کمیته استیناف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباس موسوی، نایب رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد که به شرح زیر است:

«پیرامون حکم کمیته محترم اخلاق فدراسیون فوتبال علیه آقای سراجی عضو‌ هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال لازم به توضیح است که تاکنون این پرونده حاوی اعتراض نامبرده در کمیته استیناف واصل نشده است. بدیهی است به جهت اهمیت موضوع و مخاطرات مرتبط در صورت وصول در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهد شد، اما پیرامون این رأی چند نکته کوتاه لازم به یادآوری است.

1- اینطور مطرح شد که مبنای حکم محرومیت ایشان تعرض به رأی کمیته استیناف مربوط به بازی مناقشه برانگیز پیکان و سایپا در فصل گذشته و اهانت به اعضای این‌ کمیته بوده است. اولاً به شخصه شکایتی از ایشان نداشته و ندارم و گمان نمی‌کنم سایر اعضای محترم هم از ایشان شکایتی داشته باشند. ثانیاً اگر اینطور هست، چرا بعد پنج ماه چنین تصمیمی اتخاذ می‌شود؟ آیا تخلف توهین مستلزم پنج ماه تحقیقات مقدماتی و جمع‌آوری دلیل هست؟

2- چنین تصمیمی منجر به سلب حق مدنی یک عضو هیئت رئیسه در آستانه اتخاذ موضع نسبت به یک موضوع بسیار با اهمیت شده است. لازمه منطق دادرسی و مصالح قضایی التفات به این واقعیت مهم و تالی سوء نادیده انگاشتن آن است.

3- رکن قضایی فدراسیون در رویارویی مدیران فوتبال و‌ همه کنشگران این رشته، فارغ از موقعیت نابرابر ایشان، باید قاطع، مستقل و بی طرف بوده و تکلیف دارد نمایشی ابراز کند که انصاف، عدالت و برابری در پرتو‌ آن هویدا باشد و خدای ناکرده تصمیمی صادر نکند که موجب وهن نهاد دادرسی شود. امید که رأی کمیته اخلاق در ارزیابی ناظران بینا و مخاطبان آگاه چنین سنجیده شود.
انتهای پیام/
 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال کمیته استیناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۹۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دعوت شد

عبدالله ویسی سرمربی تیم فولادخوزستان به دلیل نقض ماده ۷۱ مقررات انضباطی پس از بازی با تیم آلومینیوم اراک به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دعوت شد.

ویسی پس از دیدار مقابل آلومینیوم گفت: آدم حرص می‌خورد از اینکه برخی مواقع می‌گوییم ورزش سلامت و سالم است و پاکی دارد. اگر کمیته انضباطی، کمیته اخلاق، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نمی‌توانند دخالت کنند و ببینند که بازی‌ها چگونه رقم می‌خورند و اگر عرضه ندارند، من می‌گویم که شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند. حفاظت اطلاعات کشور ما بسیار قوی است. بیایند و بازی‌ها را رصد کنند و اجازه ندهند حق کسی خورده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • اعلام رای کمیته استیناف درباره پرسپولیس
  • رای کمیته استیناف در مورد پرسپولیس: رد اعتراض و تایید حکم قبلی!
  • کمیته استیناف هم شکایت پرسپولیس از آلومینیوم را رد کرد
  • شکایت پرسپولیس علیه آلومینیوم اراک رد شد
  • فراخوان ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دعوت شد
  • ویسی به کمیته انضباطی احضار شد
  • توضیحات اصولی درباره انتخاب سرمربیان، VAR و جانشین مطهری
  • تراکتور 200 میلیون جریمه و تهدید شد
  • جریمه ۲۰۰ میلیونی و یک اخطار برای تراکتور