Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز شنبه دوازدهم فوریه ۲۰۲۲ (۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰)

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به بالا رفتن قیمت برخی از مدل خودروهای استفاده شده در داخل آمریکا نسبت به قیمت اصلی که خریدار برای آن پرداخت کرده خبر می دهد. اتفاقی که در این کشور برای اولین بار رخ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه همچنین به درخواست وزارت بهداشت ایالات متحده برای تحقیق بیشتر در خصوص واکسن های فایزر برای اینکه آیا مناسب تزریق به کودکان زیر ۵ سال است یا خیر می پردازد. وال استریت ژورنال همچنین می گوید مسابقات المپیک زمستانی پکن به خاطر سخت گیری ها در مورد پروتکل های بهداشتی، تست های کرونا و اتاق های ایزوله، برای ورزشکاران شرکت کننده در آن جذابیتش را تا حدود زیادی از دست داده است.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی چاپ چین، به تغییر رویه جالب در سنت نماد سال نوی چینی ها می پردازد. در حالی که چینی ها حساسیت زیادی بر روی حیواناتی که سال ها بر روی آن ها نامگذاری شده اند دارند، و به عنوان مثال نماد ببر که نماد سال جدید چینی نیز هست، همیشه شبیه به یک ببر خشن و درنده در نظر گرفته می شده است، اما یک طراح چینی با تلطیف این باور و طراحی ببرهای بامزه، تغییر رویه جالبی را در سنت های قدیمی چینی ها داده است.

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به ادامه تظاهرات مخالفان واکسن اجباری در اوتاوا پایتخت کانادا اختصاص داده است. تظاهراتی که شرکت کنندگان آن با استفاده از کامیون ها و ون هایی که از سراسر کانادا به پایتخت آورده اند به مدت دو هفته، خیابان های اصلی این شهر را بسته اند. اتفاقی که باعث لبریز شدن صبر مسئولان این شهر شده و به تظاهرکنندگان اخطار داده اند که اگر به مسدود کردن مسیرها خاتمه ندهند با زندان و جریمه نقدی مواجه خواهند شد.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به تاریخ سازی شرکت کننده ژاپنی در مسابقات المپیک زمستانی پکن اختصاص داده که برای اولین بار در تاریخ ورزش ژاپن این کشور را در رشته اسنوبرد صاحب مدال طلای المپیک کرده است. این روزنامه همچنین در گزارشی به صدماتی که بسته بودن مرزهای ژاپن، به سیستم تحصیلات عالی این کشور زده است می پردازد.

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست عکس اصلی صفحه نخست خود را به ادامه فعالیت های آمریکا برای ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین اختصاص داده است. این روزنامه از قول مقامات آمریکایی می نویسد که حمله روسیه به اوکراین در روزهای آینده اتفاق خواهد افتاد و به همین دلیل به تمامی شهروندان خود در اوکراین هشدار جدی داده که این کشور را ترک کنند. واشنگتن پست همچنین تصمیم جو بایدن برای برداشتن نیمی از پول بلوکه شده افغانستان در آمریکا و اختصاص آن به صدمه دیدگان حملات تروریستی یازدهم سپتامبر خبر می دهد.

گلوب اَند میل

روزنامه گلوب اند میل چاپ کانادا، به لزوم نگاه و برداشت جدیدی از مفاهیم نمادین در این کشور پرداخته است. این روزنامه می گوید تظاهرات اخیر در اوتاوا پایتخت کانادا و بستن راه ها توسط تظاهرکنندگان نشان می دهد که می توان تصور کرد که برگ درخت افرا می تواند دیگر تنها نماد اصلی پرچم کشور کانادا نباشد و همانطور که در طراحی روی جلد خود نشان می دهد می تواند نماد یک شعله آتش نیز در نظر گرفته شود که منظور گسست های شدید عقیده در لایه های جامعه این کشور می باشد.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز در پرونده ای ویژه به بررسی مناسبات کشور چین با جهان در طول چند دهه گذشته پرداخته است. این روزنامه در پرونده خود ابتدا نگاهی می اندازد به داخل سیستم مدیریت کرونای چین موسوم به کووید صفر و در بخش های دیگر وضعیت این کشور در همکاری با جهان و آمریکا از ۵۰ سال پیش از زمان ریاست جمهوری نیکسون در ایالت متحده تا به امروز را به زیر ذره بین برده است.

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس در گزارشی بر گرفته از اظهار نظرهای اخیر کاخ سفید از حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین خبر می دهد. این روزنامه اعلام می کند که مقامات بریتانیا به اتباع خود در اوکراین هشدار داده اند که هر چه سریعتر اوکراین را ترک کرده چون در صورت شروع حمله نظامی، پرواز هواپیما برای خروج آن ها بسیار سخت و تقریبا غیرممکن خواهد بود. ایندیپندنت همچنین در مقاله ای تاثیر واقعی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را بر اقتصاد این کشور بررسی کرده است.

لیبراسیون

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه در پرونده ای اختصاصی و همینطور جالب توجه، به صنعت سوزادن اجساد در این کشور پرداخته است. این روزنامه می گوید به خاطر خاص بودن این کار و همینطور سختی تحمل شرایط برای افرادی که عزیزان خود را از دست داده اند، این صنعت در فرانسه به حال خود رها شده و هیچ سازمان و نهادی بر کار بخش های خصوصی سوزاندن اجساد نظارت ندارند. لیبراسیون می گوید با توجه به اینکه میانگین سن فرانسوی ها به پیری نزدیک می شود باید بازنگری کلی دراین تجارت تقریبا مخفی اتخاذ شود.

تلگراف

روزنامه تلگراف نیز مانند بسیاری از روزنامه های غربی، مطلب و عکس اصلی صفحه نخست خود را به بیانیه کاخ سفید در مورد وقوع حمله روسیه در هر لحظه در آینده اختصاص پیدا داده است. این روزنامه همچنین در گزارشی به اظهار نظر بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در مورد اینکه در برگزاری مهمانی های خود در زمان قرنطینه عمومی در انگلیس، هیچ قانونی را نقض نکرده است پرداخته است. تلگراف همچنین به تصمیم کانادا برای برداشتن ممنوعیت واردات و استفاده از گوشت های هورمونی اشاره کرده و آن را تاثیرگذار در صنعت گوشت جهان می داند.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روزنامه های جهان تیترروزنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیام ۲۰۰ دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل، بیداری دانشجویی رسوایی آمریکایی، غرب بدون روتوش، دانشگاه پادگان نیست، ۳ سال انتظار برای ارشاد مدیران و ... تیتر برخی از روزنامه‌های شنبه ۸ اردیبهشت است.

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی شنبه ۸ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌های قم شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه‌های استانی- شنبه ۱۳ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه - شنبه ۱۳ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه استانی - شنبه ۱۳ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی شنبه ۸ اردیبهشت
  • صفحه اول روزنامه‌های شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه‌ها - شنبه ۸ اردیبهشت