Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بعد از این اتفاق وی درخواست آزمایش نمونه B را داد که امروز این نمونه هم مثبت شد تا ساوه شمشکی بازی‌های المپیک را از دست بدهد.

ساوه‌شمشکی در ویدئویی که در پیج شخصی خود منتشر کرده، درباره اتفاقات اخیر و مثبت شدن تست دوپینگش، عنوان کرد: ابتدا بابت اتفاقی که افتاد و باعث ناراحتی همه شد، عذرخواهی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۴ دی ماه در حالی که ۸۰، ۹۰ درصد مسابقات انتخابی را پشت سر گذاشته بودیم، تست دوپینگ دادیم که منفی بود. بعد از آن هم دلیل و انگیزه‌ای وجود نداشت که دست به چنین کاری بزنم.

این اسکی‌باز با بیان اینکه عامدانه دوپینگ نکرده، تصریح کرد: از آنجایی که هر ورزشکاری در مورد موادی که به صورت غذا، مکمل یا هر شکلی دیگری وارد بدنش می‌شود، مسئولیت دارد، من هم این مسئولیت را قبول دارم و بابت این سهل‌انگاری از تمام مردم ایران عذرخواهی می‌کنم، چرا که باعث ناراحتی و رنجش آن‌ها شدم.

وی یادآور شد: از ما این توقع وجود نداشت که در المپیک مدال بگیریم و همه می‌دانند که در اسکی حتی با دوپینگ نهایتا یک ثانیه می‌توان عملکرد بهتری داشت، ما هم در جایگاهی نیستیم که با این کار بخواهم به مدال نزدیک شوم. البته مسئولان و خودمان هم چنین توقعی نداشتیم. من فقط می‌خواستم بهترین عملکردم را داشته باشم و برای آن هم چند سال ورزش کردم و زحمت کشیدم.

ساوه‌شمشکی گفت: الان نتیجه تمام زحماتم به باد رفته است. از این موضوع ناراحتم و بیشترین ناراحتی من از این است که رنجش خاطر ۸۰ میلیون ایرانی شدم و شرمنده‌ام. من به عنوان نماینده‌ای از جامعه اسکی اینجا هستم و با سهمیه به اینجا آمده‌ام، باید نماینده خوبی می‌شدم، اما این سهل‌انگاری باعث شد نتوانم نماینده خوبی برای ورزش ایران باشم. تمام سعی خود را کردم که بهترین باشم، اما واقعا بحث دوپینگ عامدانه نبوده و کسانی که من را می‌شناسند، می‌دانند هیچ وقت چنین کاری نکرده‌ام.

این اسکی‌باز کشورمان خاطرنشان کرد: از مسابقات و نمونه‌گیری شناخت داشتم و در تمام سال‌هایی که عضو تیم ملی بودم، در مسابقات بین‌المللی و معتبر از ما تست گرفته شد. در آلماتی قزاقستان هم تیمی من سوم شد و من چهارم، اما از من تست دوپینگ گرفتند. در ژاپن پنجم شدم، از سه نفر اول تست نگرفتند و از من و نقر چهارم تست گرفتند؛ بنابراین می‌دانستم که در المپیک هم قطعا تست می‌گیرند. نمی‌توانستم با توجه به تجربه سال‌های قبل و جایگاه‌مان در اسکی عمدا چنین خطایی را انجام دهم. قطعا این اتفاق سهوی بوده است و امیدوارم که ابتدا من را ببخشید. من شدمنده هستم و دیگر اینکه به شدت پیگیر این موضوع هستم، چون حتما باید مطلع شوم، به همین دلیل از تمام کسانی که می‌توانستم کمک گرفتم تا در چارچوب اختیاراتی که برای بررسی این موضوع داریم، استفاده کنم و بدانم از کجا و چگونه ماده نیروزا وارد بدن من شده است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اسکی المپیک زمستانی حسین ساوه شمشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۵۹۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناراحتی مربی سابق رئال از میلان: امیدوار به یونایتد

به گزارش "ورزش سه"، نتایج نه چندان خوب میلان در این فصل باعث شده که مدیران این باشگاه به صورت جدی به فکر قطع همکاری با استفانو پیولی باشند و شایعاتی درباره مذاکره جدی آنها با لوپتگی در چند هفته اخیر به گوش رسیده بود.

اما هواداران این تیم به هیچ وجه از انتخاب این مربی اسپانیایی راضی نبودند و طوماری را به راه انداختند تا علیه انتخاب او به عنوان سرمربی جدید تیم محبوب‌شان امضا جمع کند و همین موضوع باعث شد که مدیران این باشگاه مذاکرات با او را متوقف کنند.

روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت مدعی شده است که این تصمیم مدیران میلان برای این سرمربی سابق رئال مادرید بسیار گران تمام شده و او از اینکه نمی‌تواند در فصل آینده روی نیمکت این تیم بنشیند بسیار ناراحت و ناامید شده است.

با این حال، لوپتگی مصمم است که در فصل آینده بار دیگر به عرصه مربیگری برگردد و با توجه به اینکه نمایندگان او چند ماه قبل مذاکراتی را با مدیران منچستر یونایتد انجام داده بودند، امیدوار است که بتواند جانشین اریک تن‌هاخ روی نیمکت این تیم شود. احتمال قطع همکاری شیاطین سرخ با این مربی هلندی با توجه به نتایج نه چندان خوب یونایتد در این فصل بسیار زیاد است.

دیگر خبرها

  • سیمونه اینزاگی: به باشگاه گفتم نمی خواهم هیچ بازیکنی از جمع ما خارج شود؛ به همه آنها نیاز دارم
  • رکوردشکنی تاریخی در المپیک پاریس با دوپینگ‌های مجاز «ناسا»
  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است
  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • ناراحتی مربی سابق رئال از میلان: امیدوار به یونایتد
  • تا رسیدن مترو به حرم شاهچراغ از مسئولان مطالبه خواهم کرد
  • روایت رستمی از مبارزه با فرنگی‌کار ژاپنی با وجود مصدومیت
  • لیگ یک/ پنالتی جنجالی و ناراحتی پیروز قربانی!
  • عکس| ناراحتی یک پرسپولیسی؛ جدایی نزدیک است!
  • واکنش مدیر رسانه سپاهان پس از ناراحتی مورایس