Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@00:37:18 GMT

روسیه زیردریایی آمریکایی را از آبهایش بیرون کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۰۰۱۵

روسیه زیردریایی آمریکایی را از آبهایش بیرون کرد

آفتاب‌‌نیوز :

روسیه اعلام کرد، یکی از کشتی‌های جنگی‌اش به "شیوه مناسب" زیردریایی آمریکایی را وادار کرده آب‌های منطقه‌ای این کشور در اقیانوس آرام را ترک کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: زیردریایی آمریکایی از نوع ویرجینیا، صبح امروز، شنبه در نزدیکی جزیره‌ای واقع در جزایر کوریل مشاهده شد؛ منطقه‌ای در حال حاضر ناوگان اقیانوس آرام روسیه در آنجا در حال برگزاری تمرین نظامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه اشاره کرد: نظامیان روس به کادر زیردریایی پیامی را به دو زبان انگلیسی و روسی مخابره کرده و به آنها اطلاع دادند که زیردریایی وارد آب‌های منطقه‌ای روسیه شده است. این نظامیان از کادر زیردریایی خواستند فورا روی سطح آب بیاید.

دریاداران آمریکایی این هشدار را نادیده گرفتند، ناو روسی شاپوشنیکوف ناگزیر شد از ابزارهای ویژه برای بیرون راندن زیردریایی استفاده کند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، زیردریایی آمریکایی از سیستمی برای گمراه کردن سیستم‌های رصد و کنترل روسیه استفاده کرده بود و به سرعت منطقه را ترک کرد.

در این بیانیه اشاره نشده منظور از ابزارهای ویژه برای واداشتن زیردریایی جهت ترک این آب‌ها چه بوده است.

به گفته وزارت دفاع روسیه، وابسته نظامی آمریکا در این خصوص احضار شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روسیه زیردریایی آمریکا تنش میان آمریکا و روسیه زیردریایی آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی در راستای تحریم بانک‌های چینی که با روسیه همکاری می‌کنند، هستند.

این اقدام با هدف جلوگیری از مراودات روز افزون بین چین و روسیه در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفته و آنها می‌خواهند دسترسی بانک‌های چینی که در تعاملات تجاری مسکو و پکن نقش دارند را به نظام مالی بین الملل قطع کنند.

نکته قابل تأمل اینکه ممکن است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به پکن که قرار است این هفته انجام شود از ابزار تحریم به عنوان اهرمی برای فشار به مقامات چینی استفاده کند.

منابع آگاه می‌گویند که وی می‌خواهد در صورتی که گفتگوها برای مجاب کردن مقامات چینی به کاهش تعاملات خود با روسیه به‌نتیجه نرسند، به عنوان آخرین حربه، از اهرم تحریم بانکی استفاده کند.

بلینکن چند روز پیش در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود: ما شاهد تأمین ابزار آلات ماشینی، تراشه‌های الکترونیکی و برخی دیگر از اقلام با کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی از سوی چین به روسیه هستیم که می‌توان به این کشور در بازسازی صنعت دفاعیش کمک کند.

کد خبر 6089584 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند