Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@06:40:08 GMT

اولین سلفی جیمز وب برای زمین

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۰۳۶۷

‍‍‍‍‍‍

به گزارش دیلی میل، این رصدخانه ۱۰ میلیارد دلاری (۷.۴ میلیارد پوند) ماه گذشته در مدار خود در فاصله یک میلیون مایلی از سیاره زمین مستقر شد. انتظار می‌رفت که این تلسکوپ اولین عکس‌های ستاره‌ای خود را در ماه مه بگیرد و تا ماه ژوئن برای عموم منتشر شود، اما ناسا اولین تصاویر ثبت‌شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزراش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این تصاویر که مربوط به اولین مراحل ترازشدن ۱۸ آینه‌ این تلسکوپ بوده، کمی تار و کدر است اما این نکته برای شروع کاملاً قابل درک است.

تمام ۱۸ نقطه‌ نوری که در تصویر مشاهده می‌شود، متعلق به ستاره‌ی دورافتاده‌ای با نام HD۸۴۴۰۶ بوده که توسط یکی از آینه‌های اصلی جیمز وب دریافت شده‌اند. آینه‌های اصلی تلسکوپ پس از دریافت نور، آن را به آینه‌ های جانبی انتقال می‌دهند و این نور توسط یکی از ابزارهای کلیدی تلسکوپ جیمز وب یعنی دوربین مادون قرمز نزدیک (NRE) آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. این حسگر در تمام مراحل ترازشدن آینه‌های تلسکوپ برای شناسایی و رفع خطاهای بصری مورد استفاده قرار می گیرد.

فرآیند جمع‌آوری نور برای تولید این تصویر حدود ۲۵ ساعت به‌طول انجامید و ۱۸ تصویر منتشرشده از ستاره‌ی HD۸۴۴۰۶ از بین بیش از ۱۵۰۰ تصویر ثبت‌شده توسط جیمز وب به‌دست آمده است. قرار است که آینه‌های این تلسکوپ در چند ماه آینده به‌طور کامل تراز شده و سطحی یکدست را ایجاد کنند. به‌گفته‌ی ناسا، اولین تصاویر واضح ارسالی توسط این تلسکوپ در تابستان در دسترس قرار می گیرند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب در روز کریسمس سال جاری میلادی سرانجام به فضا پرتاب شد. این تلسکوپ به مدت ۲ هفته و طی فرآیند پیچیده به‌طور کامل باز شد و مدتی بعد نیز سپر خورشیدی غول‌آسای خود را باز کرد. همچنین آینه‌ اصلی جیمز وب نیز مدتی بعد به حالت آماده به کار درآمد و این تلسکوپ پس از ۲۰ روز به مدار مورد نظر در فضا رسید.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد تلسکوپ فضایی ناسا عکس سلفی سازمان فضایی آمریکا تلسکوپ جیمز وب جیمز وب تلسکوپ فضایی جیمز وب اخبار مرتبط جیمز وب را در آسمان شب تماشا کنید جیمز وب در مدار اصلی / ماموریت کشف اسرار خلقت آغاز شد جیمز وب در مدار اصلی / ماموریت کشف اسرار خلقت آغاز شد جیمز وب به مدارش رسید + فیلم ماموریت بعدی جیمز وب چه خواهد بود؟ تلکسوپ جیمز وب آینه دوم خود را گشود + فیلم ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها اولین سلفی جیمز وب برای زمین عزل عزیزی؛ چرا رییس فدراسیون فوتبال، استیضاح می‌ شود؟ تسلا خودروی پرنده ساخت قیمت خودروهای فوتون + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) تخریب ۴ویلای دولتی در جاده چالوس آمریکا در مذاکرات به بلاتکلیفی خود پایان دهد قیمت های جدید ساخت و ساز واردات خودرو منتفی شد؟ قیمت خودروهای دانگ فنگ + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) میانگین قیمت انواع اتوهای بخار + جدول مذاکره هیات ایرانی و چینی در وین تمدید مهلت پرداخت وام نیم بهای مسکن نگران از آینده؛ دلار، مالیات و دولت بلیت سفر دریایی به عمان چقدر است؟ تصمیم جدید برای خودروهای فرسوده برای خرید این خودرو باید خانه بفروشید! + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) تخفیف بلیت قطار شامل چه کسانی می شود؟ میتسوبیشی در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) جزییات وام نوسازی مسکن اعلام شد بارش باران در جنوب شرق و شرق کشور پولدارها چقدر برای لاکچری سواری هزینه می کنند؟ + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) پیش بینی تداوم رایزنی ایران و روسیه بر سر بازار نفت توضیح صندوق بازنشستگی فولاد در خصوص همسان سازی حقوق قیمت انواع آبگرمکن در بازار چند؟ + جدول بانک رفاه کارگران موفق به دریافت جایزه تعالی منابع انسانی شد مهمترین دلیل افت سهام عدالت و صندوق پالایش یکم مشخص شد خرید خودروی تصادفی به صرفه است؟ خودروی ۷ نفره چند؟ + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) بازنشستگان برای دریافت وام بدون ضامن به این چهار بانک مراجعه کنند عیار استقلال و پرسپولیس در بازار مشخص شد نا امیدی گل محمدی نسبت به جذب بازیکن جدید توافق حداقلی راه حل مذاکرات وین قیمت باور نکردی فولکس! + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) آیا احتمال ابتلای دوباره به سویه اومیکرون وجود دارد؟ صرافی های رمزارز مجوز ندارند / در صورت بروز مشکل، پول مردم چه می شود؟ ​مرکز تجارت ایران در اقلیم کردستان عراق راه‌اندازی می شود متهم پرونده شهرداری شهریار: به شهردار رشوه ندادم کمک به بی بضاعتان بود! مسکن حمایتی با مسکن مهر چه تفاوتی دارد؟/ تحرکات دلالان چین در مسکن حمایتی ابعاد پنهان زیان اقتصادی جنگ احتمالی اوکراین حرکت لکسوس پا به پای بنز + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) تارتار: می خواهیم استقلال را به دردسر بیاندازیم ​مذاکره کننده ارشد چین: ایران بسته پیشنهادی نهایی خود را ارائه داد قیمت انواع ماکارونی در بازار (جدول) پیش بینی قیمت طلا و سکه برای ۲۴بهمن/ هیجان کاذب در بازار طلا امسال هم یارانه رمضان داریم؟ با ۷۲۵ میلیون شاسی بلند بخرید + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) تبلیغات عجیب همسریابی در سطح شهر تهران! کدام دستگاه ها برای اتصال به سامانه ملی تمکین نمی کنند؟ قیمت خودروهای ولوو + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) کدام سپرده های بانکی مشمول مالیات می شود؟ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تلسکوپ فضایی ناسا عکس سلفی سازمان فضایی آمریکا تلسکوپ جیمز وب جیمز وب تلسکوپ فضایی جیمز وب جدول قیمت کامل تلسکوپ فضایی جیمز وب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۰۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا

حوزه‌های علمیه کشور برای دهه کرامت تدارک ویژه دیده و در هزار نقطه کشور و ۴۰۰ نقطه جهان برنامه‌ خواهند داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محسن اراکی در دیدار اعضای ستاد ملی دهه کرامت، گفت: پیش از امام رضا(ع) مذهب تشیع در انزوا قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه در آثار شعرا و هنرمندان می‌توان به این موضوع یقین پیدا کرد، افزود: این موارد موضوعاتی است که هنوز به درستی در تاریخ تحقیق نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تبیین این نکات موجب می‌شود مردم قدر وضعیت امروز تشیع را بدانند، گفت: عجیب‌ترین پدیده اجتماعی عشق مردم به اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه نقش اولاد امام کاظم(ع) در انتشار این عشق و جوشش بی‌نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: اقداماتی که دهه کرامت انجام می‌شود نیز به معنای ترویج و تقویت این عشق و جوشش است.

آیت الله اراکی با بیان اینکه این عشق و شور باید به جریان اجتماعی تبدیل شود، تصریح کرد: در دوران صفویه برخی مداحان با حضور در بازارها به نوحه خوانی می‌پرداختند که یک اقدام بسیار موثر در تربیت مردم بود.

وی با اشاره به اینکه ارزش دهه کرامت باید حفظ شده و به یک اقدام روتین تبدیل نشود، گفت: مراسم دهه کرامت باید زنده، با روح و پویا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اولاد امام کاظم(ع) در کشور کانون‌های جریان فرهنگی هستند، افزود: اولاد امام کاظم(ع) محبت اهل بیت(ع) و اسلام را در نقاط مختلف به صورت یک جریان اجتماعی ترویج دادند.

وی با اشاره به اینکه مسئله حب اهل بیت(ع) در تمام جریانات اسلامی وجود دارد، بیان کرد: هیچ جریان اجتماعی به قدرت و گستردگی جریان محبت اهل بیت(ع) وجود ندارد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه تمام کار اهل بیت(ع) معجزه و فرابشری است، افزود: باید این معجزات را تبدیل به داستان و فیلم کرده و به مردم معرفی کرد.

نماینده حوزه‌های علمیه کشور در ستاد بزرگداشت دهه کرامت نیز در دیدار با آیت الله اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: به عنوان حوزه علمیه اعتقاد داریم که دهه کرامت باید طراوت بخش باشد.

حجت الاسلام سید حسن طیب حسینی با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت باید امید افزا، نشاط آفرین و مروج شادی حلال باشد، افزود: شعار جهاد تبیین باید یکی از برنامه‌های محوری در دهه کرامت باشد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تلاش داریم از ترویج برنامه‌های بدون وجاهت شرعی جلوگیری شود، عنوان کرد: به عنوان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در طول دهه کرامت در هزار نقطه کشور و 400 نقطه جهان برنامه‌هایی خواهیم داشت.

وی از تولید محتوای فاخر، به روز و مورد نیاز اقشار مختلف در قالب‌های مختلف یاد کرد و گفت: حدود 5 هزار مورد از این محتواها از هم‌اکنون قابل استفاده است.

 طیب حسینی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های علمی و همایش‌های ملی و بین المللی در دستورکار حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • ببینید | سلفی هنگام سقوط وحشتناک با پاراموتور!
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • تصاویر نجومی نهم اردیبهشت (۲۸ آوریل)
  • نیو انگلند 1-4 اینتر میامی؛ هیچ‌وقت مسی را عصبانی نکنید!
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان