Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در کارگروه ویژه مرز سیستان و بلوچستان گفت: کسب و کار مردم سیستان به دلیل خشکسالی نابود شده و اشتغال این منطقه که بر پایه کشاورزی و شیلات بوده از بین رفته؛ بنابراین باید به نقطه‌ای برسیم که کسب و کار مردم این منطقه بدون وابستگی به آب تعریف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان می گوید:   باید طرحی برای اجرای اقتصاد بدون آب در منطقه سیستان طراحی کنیم  مرز با افغانستان در این منطقه به عنوان بزرگترین مزیت برای راه‌اندازی کسب و کار و تجارت است که باید با مانع‌زدایی و تسهیل از فرصت مرز بیشتر از این استفاده شود و مرز را جایگزین اقتصاد مبتنی بر آب کنیم.

او می گوید: باید بر تبادل کالا متمرکز شویم و تسهیل و ساده‌سازی در این امر را برای تبادل در مرز‌های "میلک و گمشاد" ایجاد کنیم. روزانه باید ۸۰۰ کامیون بین مرز میلک جا به جا شود، اما هم‌اینک این تعداد میانگین ۱۱۰ تا ۱۲۰ کامیون است که نشان می‌دهد تبادلات در پایین‌ترین حد ممکن انجام می‌شود.

به گفته مدرس‌خیابانی باید نمایندگانی از ادارات صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اداره استاندارد و غذا و دارو در پایانه‌های مرزی مستقر شوند تا تسهیلگری بیشتری در امور اداری انجام شود. امنیت را نیز باید در دو طرف مرز تامین کنیم چرا که هر کاری بخواهیم انجام دهیم باید پیوست امنیتی داشته باشد؛ حتی ساخت مسکن در وسط شهر نیز باید پیوست امنیتی داشته باشد و از سویی نیز نباید فضای امنیتی ایجاد کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان یکی دیگر از راه‌های رونق اشتغال در منطقه را راه‌اندازی کسب و کار‌های محلی از جمله صنایع دستی، قالیبافی، مرغداری‌ها و دامپروری‌های محلی عنوان کرد .

او گفت: باید کار جهادی و ضربتی در سیستان اجرا شود چرا که این منطقه با بحران روبه‌روست و این حجم بیکاری موجب گرایش به مهاجرت یا پیوستن به مشاغل کاذب و قاچاق مواد مخدر خواهد شد.

او می گوید: کارگروه ویژه مرز سیستان باید راه‌اندازی شود و به طور خاص هر هفته برای بررسی و پیشبرد وضعیت مرز و کسب و کار مرزی با حضور تعاونی مرزنشینان و معتمدین تشکیل جلسه دهد و انتظارات مردم نیز مد نظر قرار گیرد.

مدرس خیابانی  گفت: باید طرحی اجرا شود که تجارت رسمی سوخت در حوزه مرزی ایجاد شود چرا که هم عرضه سوخت انجام می‌شود و هم تقاضا از سوی کشور افغانستان وجود دارد، اما هم‌اکنون این تبادل نفعی برای دولت هم ندارد و تنها عده‌ای خاص از آن منتفع می‌شوند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان اشتغال زایی سیستان و بلوچستان کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رشته‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا افراد پس از فراغت از تحصیل بتوانند صدها شغل ایجاد کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست با جمعی از مدیران استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: صف و ستاد باید دو مجموعه هماهنگ باشد و تمام تلاش ستاد باید برای پویایی صف به‌کارگیری شود.

وی افزود: اگر ستاد اهل پویایی و نوآوری بود؛ قطعاً این ویژگی متوجه صف نیز می‌شود اگر این پویایی و نوآوری در مجموعه‌ای وجود نداشته باشد قطعاً آن مجموعه محکوم به روزمرگی است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش مردم در تکمیل عملیات آبرسانی به روستاها خاطرنشان کرد: باید با راهبری درست از توان مردم استفاده کرد چرا که مردم خواهان پیشرفت و توسعه منطقه هستند.

کرمی با اشاره به اینکه اختیار مولدسازی با مجموعه استان است، ادامه داد: مولدسازی دارایی‌ها می‌تواند باعث افزایش درآمد یک دستگاه شود همچنین خدمات بهتری به مردم ارائه دهد. یکی از تاکیدات هیئت دولت این است که با استفاده از مولدسازی دارایی‌ها پروژه‌های نیمه تمام موجود استان را به اتمام برسانیم. مطالعات باید در کف میدان اجرایی شود و پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال استان و مردم ندارد.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا فرد پس از فراغت از تحصیل بتواند صدها شغل ایجاد کند. در اسلام بازنشستگی وجود ندارد و انسان تا هنگامی که زنده است، باید کار کند چرا که این تلاش و کوشش عین عبادت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • آموزش ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد دیجیتال
  • شهرداری‌ها مردم را در پروژه‌های مربوط به شهر مشارکت دهند
  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است
  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است