Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری همدان از راه اندازی کمیته مصلحین رسانه در استان خبر داد و گفت: انتظار داریم این کمیته علاوه بر تلاش در رفع اختلافات رسانه‌ای پیش روی، به مسئله رفع اختلافات مالی و خانوادگی اهالی مطبوعات هم توجه داشته باشد.

خبرگزاری میزان-  محمدرضا عدالتخواه، ظهر امروز در مراسم آغاز به کار کمیته مصلحین رسانه، گفت: این کمیته یکی از شاخه‌های زیرمجموعه ستاد تألیف قلوب است، همچنان که سابق بر این ۶ کمیته تخصصی مصلحین از جمله نظام مهندسی و مساجد هم راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: تشکیل این کمیته یک ماه پیش پیشنهاد شده بود و هدف آن رفع اختلافات احتمالی فعالان حوزه رسانه و مطبوعات است، چه برای رسانه‌های دارای مجوز از هیأت نظارت مرکزی و چه برای رسانه‌های بدون مجوز که در عرصه رسانه فعالیت دارند.

رئیس کل دادگستری استان همدان افزود: انتظار داریم کمیته مصلحین رسانه علاوه بر تلاش در رفع اختلافات رسانه‌ای پیش روی، به مسئله رفع اختلافات مالی و خانوادگی اهالی مطبوعات هم توجه داشته باشد.

عدالتخواه همچنین عنوان کرد: رسانه‌ها در مسیر حق، روایتگری روشن و صریح و در یک کلام "جهاد تبین" که مورد تأکید رهبر انقلاب است گام بردارند و فعالیت‌های خود را انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به تدوین و استمرار سند تحول و تعالی دستگاه قضا، یادآور شد: اتقان و استحکام آراء در محاکم قضایی با رویکرد توجه ویژه و کامل به تمام ابعاد پرونده‌ها و رفتن به سمت مردمی کردن رسیدگی به اختلافات از مهمترین اولویت‌های این سند تحول است.

رئیس کل دادگستری استان همدان تصریح کرد: ستاد تألیف قلوب و کمیته‌های معین آن یعنی کمیته مصلحین و معتذرین، طرح‌های مبتکرانه دستگاه قضایی همدان در راستای تحقق همین سند تحول است.

عدالتخواه به راه اندازی سامانه بومی ـ استانی "وکلای مصلح" هم اشاره کرد و گفت: در کمتر از یک ماه نزدیک به ۳۰۰ وکیل از یک هزار و ۵۰۰ وکیل استان، در این سامانه نام نویسی و میثاق نامه امضاء کرده اند و تاکنون با فعالیت آن ۱۴ پرونده ختم به مصالحه شده و ۶۰۰ پرونده نیز در دست مذاکره اصلاحی است.

وی از اجرای طرح شمیم رضوی با هدف رفع اختلافات خانوادگی در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر در ۴۰۰ مسجد و امامزاده نیز کمیته مصلحین فعال هستند.

رئیس کل دادگستری استان همدان همچنین با اشاره به فعالیت کمیته معتذرین در سه سطح زندان ها، پاسگاه‌های انتظامی و دادسرا و دادگاه ها، گفت: از مهرماه سال گذشته تا پایان دی‌ماه سال جاری ۶ هزار و ۸۹۴ تن از متشاکیان در دادگستری عذرخواهی کرده‌اند که در نهایت با سه هزار و ۹۲۳ پرونده به مصالحه ختم شده است.

عدالتخواه تصریح کرد: در مجموع با گذشت شاکیان در این پرونده‌ها ۵۶ میلیارد و ۲۴۲ میلیون تومان از نظر جنبه خصوصی و ۲۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان از نظر جنبه عمومی بخشوده شد.

بیشتر بخوانید: کارگروه ویژه بررسی تخلفات واگذاری زمین‌های شهرک بنکداران در دادگستری همدان تشکیل شد

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری استان همدان کمیته تخصصی مصلحین رسانه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری استان همدان دادگستری استان همدان رئیس کل دادگستری کمیته مصلحین رفع اختلافات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان

سیدمسعود حسینی در آغاز عملیات ساخت پیاده‌راه باباطاهر همدان گفت: بر اساس بازخورد‌هایی که از انجام طرح هاب پیاده‌راه‌سازی قبلی داشتیم ارزیابی تاثیرات اجتماعی آن را در اجرای طرح پیاده‌راه باباطاهر آغاز کردیم.

او با اشاره به اینکه پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است، گفت: نظرات کسبه، ساکنان و بهره‌برداران این خیابان مورد توجه قرار می‌گیرد و سایر طرح‌ها نیز پس از انجام این طرح با این روند اجرا می‌شود.

شهردار همدان با بیان اینکه شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند، گفت: امسال با اقداماتی که شهرداری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و بودجه عمرانی که در این حوزه مصوب شده، شهر برای حضور گردشگران زیبا می‌شود.

حسینی با اشاره به آغاز جداره‌سازی در میدان امام خمینی (ره)، خیابان بوعلی و اکباتان گفت: هدف ما توسعه گردشگری در شهر همدان است و امیدواریم آنچه نیاز شهر همدان بوده در این زمینه اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود
  • استاپ‌موشن عرصه نوظهور در بازاریابی است/ نقش موشن‌گرافی در رونق تجارت
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد