Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:12:48 GMT

۶۰ نفر از کودکان ساوجی به کرونا مبتلا شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۰۵۴۰

۶۰ نفر از کودکان ساوجی به کرونا مبتلا شدند

«محمود کریمی» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در شهرستان ساوه در نوبت اول ۹۲ درصد و نوبت دوم ۸۵ درصد بوده است و شهروندان باید نسبت به امر واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به شرایط قرمز کرونایی اهتمام جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه از مجموع ۶۵ دانشگاه در سطح کشور رتبه ۱۷ در تزریق دُز سوم واکسن را به خود اختصاص داده و تاکنون ۳۸ درصد ساوجی ها نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه ادامه داد: براساس آمارها در مدت یک ماه گذشته ۶۰ نفر از کودکان صفر تا ۱۲ سال در شهرستان ساوه به کرونا مبتلا شدند که ۴۴ نفر به صورت سرپایی درمان و ۱۶ نفر نیز کمتر از ۲۴ ساعت در مراکز درمانی تحت نظر بودند.

کریمی افزود: آمار ابتلای کودکان به کرونا در شهرستان ساوه در حالی که است که تاکنون تنها ۳.۴ درصد از کودکان ۵ تا ۱۲ ساله واکسن کرونا تزریق کردند.

وی بیان کرد: خانواده‌ها باید نسبت به ضرورت دریافت واکسن کرونا توجه جدی باشند و این واکسن را مانند سایر واکسن‌های دوران نوزادی برای فرزندان خود تزریق کنند، زیرا که تاثیر مثبت واکسیناسیون بر جلوگیری از تشدید بیماری کاملا مشهود است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه عنوان کرد: در پیک ششم کرونا ۱۰ نفر از شهروندان ساوجی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۶ نفر و به عبارتی ۶۰ درصد از متوفیان واکسن نزده و مابقی نیز سه دُز واکسن را تزریق نکرده بودند.

کریمی گفت: میانگین سنی افراد فوت شده ۷۸ سال بوده است و بیشترین گروه سنی بستری در بیمارستان‌های شهرستان ۳۰ تا ۳۹ ساله هستند در حالی که برخی بیماران بدحال نیز به علت کمبود تجهیزات پزشکی از شهرستان زرندیه به بیمارستان ساوه منتقل می‌شوند. 

وی تصریح کرد: کاهش ۹ درصد میزان بستری و همچنین کاهش ۲۱ درصدی موارد سرپایی نسبت به هفته گذشته در سطح شهرستان ساوه امیدبخش است که امیدواریم مردم نیز با تزریق هر چه سریعتر دُز سوم واکسن، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری لازم را با کادر درمان داشته باشند.

برچسب‌ها ساوه ویروس کرونا استان مرکزی واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه ویروس کرونا استان مرکزی ساوه ویروس کرونا استان مرکزی واکسن کرونا شهرستان ساوه واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خارج کردن ابزار ۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه

محمد رضا روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص خارج کردن این وسیله گفت: دختر خانم ۲۰ ساله به دندانپزشکی یکی از بیمارستان‌های خصوصی ساوه مراجعه کرده که پس از درد شدید در ناحیه شکم، به سرعت به بیمارستان مدرس منتقل می‌شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه زمان در انجام چنین حوادثی برای پزشک بسیار مهم است، افزود: ابزار دندانپزشکی داخل شکم این خانم تیز و برنده بود و چنانچه با سرعت در این خصوص اقدام نمی‌شد ممکن بود وارد رود کوچک شود.

وی گفت: با توجه به اینکه قطر روده کم است احتمال سوراخ شدن آن بسیار زیاد بود و حتی ممکن بود به بخش ای سی یو منتقل و منجر به مرگ این خانم شود.

روحانی ادامه داد: از سوی دیگر، دقت در خارج کردن این شیء بسیار مهم بود به طور حتم اگر در حین خارج کردن این شیء، حتی چند میلی متر جابه جا می‌شد احتمال پارگی مری، معده و روده وجود داشت.

وی افزود: به دلیل محدودیت زمان و از دیگر سو جلوگیری از عوارض بعد از خارج کردن شیء، سعی کردیم یک عمل غیر تهاجمی به روش آندوسکوپی و over tube بدون باز کردن شکم کار انجام شود.

وی گفت: اگر چه ابزاری که نیاز بود به دستگاه آندوسکوپی برای خارج کردن این فلز وصل شود، در دسترس نبود اما با ابتکار تیم اتاق عمل این اقدام انجام شد، چرا که خارج کردن آن از طریق باز کردن شکم عوارض بسیار ساخت و جبران ناپذیری برای بیمار به همراه داشت.

روحانی گفت: خوشبختانه حال عمومی بیمار خوب است و قرار است امروز مرخص شود.

وی خواستار هوشیاری و دقت کادر پزشکی در حین درمان شد.

کد خبر 6094929

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • خارج کردن ابزار ۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود