Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@20:31:09 GMT

رفع مشکل تنش آبی لرستان در گِرو تکمیل سدها

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۱۱۶۶

رفع مشکل تنش آبی لرستان در گِرو تکمیل سدها

احمد رضا دالوند در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ۱۳ ایستگاه پمپاژ آب سطح استان اظهار داشت: این تعداد پروژه در میان مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفته‌اند.

طرح‌های آبرسانی شهری و روستایی در میان مصوبات سفر دولت به لرستان

وی با اشاره به طرح‌های تأمین آب کشاورزی در میان مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان بیان داشت: همچنین چند طرح احداث فاضلاب در شهرستان‌های مختلف را در میان این مصوبات داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به طرح‌های آبرسانی شهری و روستایی در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان گفت: اجرای طرح آبخیزداری نیز در میان مصوبات سفر رئیس جمهور قرار دارند.

در صورت تکمیل سدها ۱۳ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی می‌شود

دالوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بارش‌های امسال عنوان کرد: لرستان در این رابطه نسبت به سایر استان‌ها شرایط بهتری پیدا کرده است، پروژه‌های سدسازی تکمیل نشده‌اند که تکمیل آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سدهای در حال بهره برداری لرستان حدود هفت مورد است افزود: ۱۳ هزار هکتار زمین کشاورزی تحت پوشش این سدها در استان است.

معاون عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه البته مخزن و بدنه سدها ساخته شده اما شبکه‌های آب رسانی آنها هنوز تکمیل نشده است و بهره برداری لازم را همچنان در این زمینه نداریم ادامه داد: اگر شبکه‌های پایین دست هفت سد یاد شده تکمیل شود، ۱۳ هزار هکتار زمین را تحت پوشش قرار خواهند داد.

۳۵ سد را در دست مطالعه داریم

دالوند با اشاره به اینکه ۹ سد به همراه «معشوره» و «بختیاری» در سطح استان در دست احداث هستند افزود: هفت سد قبلاً شروع شده و الان نیز دو سد به آنها اضافه خواهد شد و این سدها ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار خواهند داد.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن پنج شبکه آبیاری و زهکشی در سطح استان گفت: ۴۵ ایستگاه پمپاژ آب را در استان در دست اجرا داریم که ۱۹ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دیم را به آبی تبدیل خواهند کرد.

معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه همچنین ۳۵ سد را در استان در دست مطالعه داریم عنوان کرد: چهار سد را در استان در حال اجرا داریم که خرم آباد، بروجرد، ازنا و الیگودرز را تحت پوشش قرار می‌دهند.

رفع مشکل تنش آبی لرستان در صورت تکمیل پروژه‌های این حوزه

دالوند با اشاره به تنش‌های آبی در استان عنوان کرد: اگر این سدها به همراه تصفیه خانه‌ها و شبکه‌های آنها احداث شوند، در تأمین آب شرب شهرستان‌های یاد شده مشکلی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تقریباً ۷۸۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان داریم گفت: تنها ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آبی است و این عدد بسیار پایینی است.

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: اگر پروژه‌های این حوزه اجرا شوند تقریباً ۴۵ هزار هکتار از اراضی استان آبی خواهند شد.

کد خبر 5423690

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت عمرانی استانداری لرستان احمدرضا دالوند سدسازی راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا جشنواره فیلم فجر خطبه های نماز جمعه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گرگان شیوع کرونا معاون عمرانی استانداری لرستان مصوبات سفر رئیس جمهور هزار هکتار تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۱۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی در حاشیه نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین اظهار کرد: دو هزار و ۱۹۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب سه پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های امیران در شهرستان قزوین و حصار نو و کبریت میان در شهرستان البرز پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین اضافه کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۲۱ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6099888

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان با فاضلاب آبیاری می‌شود!
  • صادرات ۱۷ میلیون شاخه‌ گل نرگس از لرستان
  • برداشت بیش از ۱۴۰ تن گل محمدی در گناباد
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید گل محمدی در گناباد
  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • پیش بینی برداشت بیش از ۱۴۰ تن گل محمدی در گناباد
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین