Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه اوکراین مملو از سلاح‌های ناتو شده است، گفت داستان‌سرایی‌ها درباره حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین، در واشنگتن هماهنگ می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، داستان‌سرایی درباره تهاجم قریب الوقوع روسیه به اوکراین که بسیاری از رسانه‌ها در حال انتشار آن هستند، از سوی واشنگتن هماهنگ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زاخارووا شامگاه شنبه طی مصاحبه‌ای اینترنتی توضیح داد: «من می‌توانم بگویم که حمایت رسانه‌ای بی‌سابقه است، زیرا همه منابع غربی سعی می‌کنند که خود را مستقل نشان دهند، اما اکنون منحصراً در خدمت این داستان سفارش‌شده از واشنگتن هستند».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی تصریح کرد که هدف از این هماهنگی هراس‌آمیز غرب در مورد حمله ادعایی روسیه به اوکراین در ۱۶ فوریه، تشدید اوضاع و البته فعالیت‌های تحریک آمیز است.

به گفته این مقام روس، این فتنه‌انگیزی‌ها از دو ماه پیش آغاز نشد، بلکه در عرصه میدانی برای درگیری اوکراین از بلندمدت آماده شده که به طور فعال توسط آمریکا اداره می‌شود.

زاخارووا در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه اوکراین مملو از تسلیحات ناتو است، گفت حضور مستشاران غربی در این کشور چندین برابر افزایش یافته است.

به نوشته ریانووستی، وی در این‌باره اظهار داشت: «اوکراین مملو از سلاح است، این سلاح‌هایی است که توسط کشور‌های ناتو به رهبری ایالات متحده، بریتانیا و ... تامین می‌شود. در دو ماه گذشته، مربیان غربی آن‌ها در آنجا زیاد شده‌اند».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین به برداشتن پرچم انگلیس از سفارتخانه این کشور در کی‌یف واکنش نشان داد.

زاخارووا گفت که داستان برداشته شدن پرچم انگلیس از سفارتش در کی‌یف بخشی از یک حمله اطلاعاتی درباره تهاجم ادعایی روسیه به اوکراین است.

بر این اساس، وی اضافه کرد: «این امر (برداشتن پرچم) زمانی اتفاق می‌افتد که سفارتخانه‌ای رسما کار خود را متوقف می‌کند. این اتفاق به روش‌های مختلف رخ می‌دهد».

ز حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه، اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرز‌های این کشور و خروج نیرو‌های ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

پیش از این نیز «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا با نادرست خواندن ادعا‌های مقامات و رسانه‌های غربی درباره حمله این کشور به اوکراین، تاکید کرد که روسیه نه امروز، نه فردا و نه هیچوقتی به اوکراین حمله نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روسیه سوریه آمریکا روسیه به اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است

وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت: مسکو هرگز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تهدید نکرده و از نظر نظامی و ژئوپلتیکی (جغرافیای سیاسی) علاقه‌ای به حمله به کشورهای این ائتلاف ندارد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شویگو در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) در آستانه، افزود، ما فقط از مردم خود در سرزمین های تاریخی خود محافظت می کنیم.

شویگو گفت: روسیه همواره نهایت تلاش خود را بکار بسته تا توازن قوا و ثبات راهبردی در جهان را حفظ کند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، قصد آمریکا برای استقرار زیرساخت های نظامی خود در آسیای جنوبی و شرقی، تهدیدی مستقیم علیه ثبات کشورهای سازمان همکاری شانگهای است.

وی در اظهارنظر درباره اوضاع در منطقه آسیا-اقیانوسیه گفت، ساختارهای نظامی و سیاسی دارای گرایش به آمریکا تلاش می کنند سیستم امنیتی منطقه را بازسازی کنند تا بر این بخش از کره زمین سلطه یابند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، بازداشت تروریست های افراطی از خاورمیانه و شمال آفریقا به جنوب شرق آسیا زمینه را برای تنش جدید در منطقه ایجاد کرده است.

این مقام روسیه گفت: آمریکا از تاکتیک های دامن زدن به کانون های بی ثباتی در جهان، ایجاد تهدیدهای امنیتی استفاده و در عین حال، کمک های نظامی را به طور همزمان ارائه می دهد.

شویگو همچنین به پیامدهای فاجعه بار احتمالی ناشی از حملات مداوم اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا اشاره کرد و گفت حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا که می تواند به عواقب فاجعه بار منجر شود، نگران کننده است.

سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد. هند، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان اعضای کامل آن هستند. افغانستان، بلاروس و مغولستان کشورهای ناظر آن را تشکیل می‌دهند. آذربایجان، ارمنستان، مصر، کامبوج، نپال، قطر، امارات، عربستان سعودی، ترکیه، سریلانکا، مالدیو، میانمار، بحرین و کویت شرکای گفت‌وگو هستند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد