Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@05:20:50 GMT

روش‌هایی برای استعلام شماره گواهینامه

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۱۴۵۴

روش‌هایی برای استعلام شماره گواهینامه

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، از قدیم الایام گواهینامه به عنوان یک اجازه نامه شناخته شده است که به رانندگان فرصت رانندگی در سطح شهر را ارائه می دهد. به عبارتی دیگر گواهینامه یک مدرک هویتی است که به وسیله پلیس راهنمایی و رانندگی نیرو انتظامی در اختیار رانندگان مجرب قرار می گیرد. 

بیشتر بخوانید:

چگونه عکس شناسنامه و کارت ملی را تغییر دهیم؟

حداقل سن قانونی دریافت گواهینامه ۱۸ سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خصوص اخذ گواهینامه ضرورت دارد به آموزشگاه های رانندگی مراجعه نمایید و پس از گذراندن کلاس های تئوری و عملی، توسط نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی مورد سنجش قرار بگیرید.  در صورتی که بتوانید پس از آزمون اصلی آئین نامه و آزمون شهری از جانب پلیس راهنمایی و رانندگی نمره قبولی را اتخاذ کنید، گواهینامه به شما ارائه می گردد. 

گواهینامه به مدت ۱۰ سال اعتبار دارد. جالب است بدانید برای تمدید گواهینامه فرد از منظر سلامت روحی و روانی مورد بررسی قرار می گیرد. علاوه بر این، مدت اعتبار گواهی نامه برای بزرگسالان در رده سنی بالای ۷۰ سال، ۵ سال می باشد.  شماره گواهی نامه مشمول یک عدد ۱۰ رقمی ویژه است که بر روی کارت گواهی نامه تعبیه شده است. این شماره بیانگر صلاحیت فرد برای رانندگی است. 

استعلام شماره گواهی نامه در مواقعی که دسترسی به آن میسر نیست، کاربرد دارد. در برخی موارد احتمال مفقود شدن گواهی نامه وجود دارد. علاوه بر این، گواهینامه حدود ۳۰ الی ۴۰ روز پس از قبولی در آزمون های رانندگی صدور می گردد. در صورتی که قصد دارید در بازه زمانی صدور گواهی نامه از شماره آن بهره مند باشید، می توانید به روش های ذیل برای دریافت استعلام اقدام نمایید. 

روش های استعلام شماره گواهینامه  

به طور کلی بهره گیری از روش های مختلف برای استعلام گواهینامه نیازمند کدملی است. 

استعلام شماره گواهی نامه با ارسال پیامک 

سایت پست یک سامانه برای پیگیری شماره گواهینامه دارد. یکی از روش های استعلام شماره گواهی نامه، ارسال پیامک است. در روش ارسال پیامک ضرورت دارد عدد ۱ را به سامانه ۱۱۰۰ ارسال نمایید. 

بهتر است بدانید سامانه ۱۱۰۰ ویژه ارائه خدمات پلیس +۱۰ به صورت غیرحضوری طراحی شده است. علاوه بر این، پلیس +۱۰ به منظور تسریع روند برقراری ارتباط با سامانه یک شماره را برای خطوط همراه اول و ایرانسل درنظر گرفته است. 

استعلام شماره گواهی نامه به صورت تلفنی 

در خصوص پیگیری از وضعیت و شماره گواهی نامه می توان با مرکز صدور گواهینامه تماس حاصل کرد. بهتر است بدانید روش برقراری تماس با مراکز صدور گواهینامه زمانی کاربرد دارد که پس از گذشت ۴۰ روز از قبولی در آزمون، گواهینامه درب منزل شما پست نشده باشد. 

شماره های مرکز صدور گواهینامه شامل ۸۱۲۵۳۵۷۳ و ۸۱۲۵۳۵۶۱ می شوند. 

استعلام شماره گواهی نامه با مراجعه به وب سایت 

مراجعه به دفاتر راهور ناجا متداول ترین راه های پیدا کردن شماره گواهینامه است. اگر قصد دارید قبل از صدور گواهی نامه از شماره گواهینامه و وضعیت ارسال آن مطلع شوید، به سایت پست با نشانی " najatracking.post.ir" مراجعه نمایید. در وبگاه مذکور وارد بخش نوع سند شوید و گزینه " گواهینامه" را انتخاب نمایید. زین پس ضرورت دارد کد ملی ۱۰ رقمی را در کادر درج کنید. 

در صورتی که گواهینامه شما صادر شده باشد، اطلاعات آن اعم از نوع پایه، نام و نام خانوادگی، شماره ملی، شماره گواهی نامه و محدودیت های رانندگی نمایش داده می شود. سایت پست یک سامانه برای رهگیری مرسولات سازمانی است که به شما قابلیت پیگیری برای کارت ملی و کارت سوخت را ارائه می دهد. 

استعلام شماره گواهی نامه با کمک پلیس راهور ناجا 

پیدا کردن شماره گواهینامه از روی کدملی, استعلام شماره گواهی نامه, دسترسی به شماره گواهینامه گم شده
بهترین روش برای پیدا کردن شماره گواهینامه استفاده از خدمات پلیس +۱۰ است

یکی از راه های مؤثر و کارآمد برای استعلام شماره گواهی نامه مفقود شده، مراجعه به دفاتر راهور ناجا می باشد. با مراجعه به پلیس راهور ناجا می توانید ضمن دریافت استعلام شماره گواهی نامه مفقودی، یک گواهی معتبر اخذ کنید. 

گواهی ارائه شده توسط پلیس راهور ناجا تا زمان صدور گواهی نامه المثنی اعتبار دارد. 

استعلام شماره گواهی نامه با مرجعه به دفاتر مرکزی خدمات پلیس +۱۰

متداول ترین روش در خصوص دریافت شماره گواهی نامه از طریق مراجعه به دفاتر مرکزی خدمات پلیس +۱۰ میسر است. در این روش ضرورت دارد به صورت حضوری به دفتر مرکزی پلیس +۱۰ مراجعه کنید و با ارائه کارت ملی، شماره گواهی نامه را دریافت نمایید. 

بهتر است بدانید در صورت مفقود شدن گواهی نامه می توانید از طریق مرکز خدمات پلیس +۱۰ درخواست گواهی نامه المثنی را صادر کنید. 

سوال های رایج 

- واجدین شرایط برای دریافت گواهی نامه المثنی چه کسانی هستند؟

به طور کلی درخواست برای صدور گواهینامه المثنی در مواردی که مشخصات فردی اعم از نام و نام خانوادگی تغییر یافته است و کارت گواهینامه مفقود یا مخدوش شده باشد، می توان در راستای درخواست گواهینامه المثنی اقدام کرد. 

علاوه بر این، در صورتی که برخی بیماری های جسمانی اعم از ضعف چشم را با روش لیزیک درمان کرده اید، می توانید اقدام به درخواست گواهینامه المثنی نمایید. 

- آیا برای تمدید گواهی نامه به معاینه مجدد چشم نیاز است؟

در راستای دریافت گواهینامه جدید معاینه مجدد چشم ضرورت دارد. در صورتی که قبل از دریافت گواهی نامه عینک داشته اید و پس از دریافت آن در خصوص درمان اقدام کرده اید، می بایست تأییدیه مورد نیاز را از جانب چشم پزشک های مورد اعتماد ناجا اخذ نمایید. 

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

کد خبر: 1129475 برچسب‌ها دانستنی ها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانستنی ها شماره گواهینامه صدور گواهینامه دریافت گواهی نامه المثنی راهور ناجا صدور گواهی خدمات پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید

مدیرکل استاندارد استان تهران، گفت: طلاهای نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدحسین طاهری اظهار داشت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

طاهری توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T ۶۸۳ باید پیامک GT ۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

بر اساس اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، طاهری درباره کد‌ها توضیح داد: این کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی/ موارد مشکوک را به این شماره اطلاع دهید
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر است
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم/ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران (عکس)