Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@21:07:39 GMT

پرداخت وام مسکنِ «نیم بها» تمدید شد+ جزئیات

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۱۷۰۵

پرداخت وام مسکنِ «نیم بها» تمدید شد+ جزئیات

بانک عامل بخش مسکن اعلام کرد طرح اعطای تسهیلات خرید مسکن به صورت نیم‌بها از محل اوراق تسهیلات و نصف از محل سپرده‌های بانکی تمدید شد.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از مهر، بانک عامل بخش مسکن اعلام کرد: به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تأسیس بانک، از تاریخ ۲۳ آذر ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تمامی متقاضیانی که قصد بهره مندی از تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق ممتاز به تنهایی و یا همزمان با تسهیلات جعاله تعمیر را دارند، می‌توانند حداکثر ۵۰ درصد از مبلغ تسهیلات قابل پرداخت از محل اوراق ممتاز (جهت تسهیلات خرید مسکن و جعاله تعمیر همزمان با خرید مسکن) را از محل منابع بدون سپرده دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تسهیلات خرید مسکن، مجموع تسهیلات اعطایی از محل اوراق ممتاز و منابع بدون سپرده نباید از سقف تسهیلات قابل پرداخت از محل اوراق ممتاز، بنا به موقعیت جغرافیایی ملک مورد خریداری، قدمت ملک و سایر ضوابط ناظر بر اعطای تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق ممتاز در هر یک از حالات انفرادی و زوجین تجاوز کند. آن دسته از متقاضیانی که درخواست بهره‌مندی از تسهیلات جعاله تعمیر مسکن همزمان با تسهیلات خرید مسکن را دارند، اعطای تسهیلات جعاله به نحوی که ۵۰ درصد تسهیلات از محل اعتبار بدون سپرده و ۵۰ درصد دیگر از محل امتیاز اوراق ممتاز پرداخت شود، به طوری که مجموع تسهیلات اعطایی از سقف تسهیلات جعاله در حال حاضر از ۸۰ میلیون تومان تجاوز نکند، امکان‌پذیر خواهد بود.

بر اساس اعلام این بانک، نرخ سود تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده و جعاله تعمیر مسکن بدون سپرده ۱۸ درصد بوده، حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده مذکور ۹۶ ماه (۸ سال) و جعاله تعمیر مسکن بدون سپرده ۶۰ ماه (۵ سال) است.

در اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده موصوف، خریدار و فروشنده می‌بایست فاقد نسبت نزدیک (پدر، مادر، همسر، فرزند، خواهر، برادر، نوه، پدر بزرگ، مادربزرگ) باشند.

جهت بهره‌مندی از تسهیلات بدون سپرده موضوع این طرح (خرید و جعاله مسکن) توثیق سپرده نقدی حداقل معادل ۵ درصد اصل مبلغ تسهیلات اعطایی بدون سپرده، در حساب سپرده کوتاه مدت توسط متقاضی الزامی است.

بهره‌مندی از تسهیلات بدون سپرده یاد شده مشروط به تحقق توأمان موارد ذیل است:

درخواست متقاضی حداکثر تا تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در دفتر شعبه ثبت و کارمزد علی الحساب ارزیابی تا تاریخ مذکور اخذ شده باشد. قرارداد ذی ربط (قرارداد خرید مسکنی که قرار است تسهیلات به آن تعلق بگیرد) حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بهره مندی از تسهیلات تسهیلات خرید مسکن مسکن بدون سپرده اعطای تسهیلات تسهیلات جعاله جعاله تعمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۱۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید