Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - غلامرضا بابایی در چهاردهمین جلسه شورای معادن آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۲۱۷ محدوه اکتشافی، ۶۶ معدن دارای گواهی کشف معتبر و ۵۱۱ معدن دارای پروانه معتبر بهره برداری با ایجاد اشتغال برای ۶ هزار و ۷۵ نفر در سطح استان وجود دارد.

وی می گوید: عمده موانعی که در مسیر معادن استان وجود دارد و مانع از فعالیت معدنی محسوب می‌شود مخالفت‌ دستگاه‌های ذیربط استان، معارضین محلی و وجود پوشش گیاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تا کنون از کل محدوده‌های مورد استعلام از دستگاه‌های ذیربط برای انجام عملیات معدنکاری در استان، تنها ۱۵ صدم درصد از کل مساحت درخواستی مورد تایید قرار گرفته است که این خود یک مانع جدی برای استفاده از ظرفیت معادن استان برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

آذربایجان غربی دارای ۵۱۱ معدن با پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی بیش از یک میلیارد و ۱۴۴ میلیون تن مواد معدنی است که سالانه بیش از ۱۷ میلیون و ۸۲۸ هزار تن انواع مواد معدنی ازاین معادن استخراج می شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معادن آذربایجان غربی ارومیه مواد معدنی معدنکاران آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۱۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد

با حضور معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در شهر ارومیه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، اولین مرکز تخصصی شیمی درمانی فرهنگیان کشور، امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ با حضور معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش و مدیران استانی این مجموعه در ارومیه افتتاح شد.

این مرکز به عنوان بخش فوق تخصصی واحد شیمی درمانی درمانگاه امام سجاد (ع) فرهنگیان ارومیه فعالیت خواهد کرد.

بخش شیمی درمانی این مجموعه به همت خیران سلامت آذربایجان‌غربی آقایان دلیری و نمدیان و خانم پروین و با همکاری و همیاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و مجمع خیرین مدرسه‌ساز ایجاد و آماده ارائه خدمات برای فرهنگیان و عموم شهروندان است.

کد خبر 751416

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • تلاش ٢ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم دارای عارضه قلبی در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه