Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «روحی فتوح» رئیس شورای ملی فلسطین در اظهاراتی تلویزیونی گفت، جامعه بین‌الملل تا ماه سپتامبر فرصت داد که به خواسته‌های فلسطینی‌ها پاسخ و کنفرانس بین‌المللی صلح را برگزار کند وگرنه نبردی نامحدود با رژیم اشغالگر اسرائیلی در راه خواهد بود.

چهارشنبه گذشته شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) روحی فتوح را به عنوان رئیس جدید شورای ملی فلسطین ( به مثابه پارلمان) انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین همچنین در بیانیه خود اعلام کرد، تصمیم گرفته که به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و تمام تعهدات تشکیلات خودگردان در قبال توافقات منعقد شده با تل‌آویو را تا زمان به رسمت شناخته شدن کشور فلسطین بر پایه مرزهای سال ۱۹۶۷ تعلیق کند.

این بیانیه در شهر رام‌الله (مرکز کرانه باختری اشغالی) توسط «عزام الاحمد» عضو کمیته اجرایی این سازمان قرائت شد و تلویزیون رسمی فلسطین آن را پخش کرد. عزام الاحمد اعلام کرد: «شورا تصمیم گرفته است که تعهدات سازمان آزادی‌بخش فلسطین در خصوص تمام توافقات منعقدشده با اشغالگران و در رأس آن‌ها،‌ به رسمیت شناختن اسرائیل تا زمان شناسایی کشور فلسطین بر پایه مرزهای چهارم ژوئن سال ۶۷ به پایتختی قدس شرقی و توقف شهرک‌سازی‌ها را تعلیق کند».

عزام الاحمد در ادامه اضافه کرد که شورای مرکزی سازمان آزای‌بخش فلسطین تمامی هماهنگی‌های امنیتی خود با تل‌آویو را نیز متوقف خواهد کرد. شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش به منظور ایجاد مکانیسم‌هایی مناسب برای اجرایی شدن این تصمیمات کمیته اجرایی این سازمان را مکلف به ایجاد مکانیسم‌هایی مناسب کرد.

علی‌رغم آنکه بسیاری از گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی سی و یکمین دوره نشست شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین  را تحریم کرده بودند، اما این نشست یکشنبه گذشته برگزار شد.

ساف علی‌رغم اینکه خود را تنها نماینده قانونی ملت فلسطین معرفی می‌کند اما اخیرا با سوالات زیادی درباره ماهیت و نقشش مواجه شده همانگونه که با انتقادات زیادی به خاطر شکست در اجرای انتخابات برای پر کردن کرسی‌های خالی اصلی روبروست.

شورای مرکزی فلسطین یک «پارلمان کوچک» برگرفته شده از شورای ملی –بزرگترین نهاد قانونگذاری فلسطینی‌های داخل و خارج- و وابسته به ساف است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای ملی فلسطین رژیم اشغالگر شورای مرکزی سازمان آزادی سازمان آزادی بخش بخش فلسطین شورای ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۱۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری معا، پارلمان عربی آغاز تحقیقات فوری و مستقل درمورد کشف گور‌های جمعی در محوطه بیمارستان‌های شفا و ناصر در غزه پس از عقب نشینی نظامیان اشغالگر از برخی مناطق نوار غزه را خواستار شد.
پارلمان عربی از جامعه جهانی، سازمان‌های حقوق بشری، سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست همه تدابیر و اقدامات قانونی لازم را برای بازخواست و مجازات رژیم اشغالگر به خاطر ارتکاب جنایت‌ها و کشتار‌ها علیه ساکنان غزه اتخاذ کنند.
پارلمان عربی افزود: بر اساس معیار‌های حقوق بین الملل و قوانین بین المللی حقوق بشر باید اقدامات لازم درباره این کشتار‌ها و جنایت‌ها انجام گیرد و پرونده عاملان و مسئولان این جنایت‌ها به عنوان جنایتکاران جنگی به دادگاه ارجاع تا عدالت درباره آنان اجرا شود.
این پارلمان در ادامه اعلام کرد که میزان و حجم گسترده کشتار‌ها و جنایت‌های هولناک رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان فلسطینی به ویژه کودکان، زنان و افراد سالمند در نوار غزه تردید‌ها و سئوالات جدی را درباره توانایی نظام بین الملل و سازمان ملل در مورد محافظت از غیر نظامیان مطرح می‌کند به ویژه اینکه جنایت‌های رژیم اشغالگر جنایات جنگی، ضد انسانی، نسل کشی است و همه قوانین و قطعنامه‌ها در حمایت از غیر نظامیان در زمان جنگ را نقض می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • محکومیت سرکوب وحشیانه آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا در خصوص مسئله غزه
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل