Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@21:50:39 GMT

ببینید | چطور برنج پاکستانی تبدیل به برنج ایرانی می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۱۹۵۵

ببینید | چطور برنج پاکستانی تبدیل به برنج ایرانی می شود؟

‍‍‍‍‍‍

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما،  بازرس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این زمینه گفت: با تماس یکی از شاکیان با سامانه ۱۲۴ در این انبار حاضر شدیم که مشخص شد برنج‌های پاکستانی با انواع برنج‌های درجه دو و سه ایرانی مخلوط و در کیسه‌های ۱۰ کیلوگرمی با نشان اعلای برنج ایرانی بسته بندی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام ناصح منش افزود: قیمت برنج پاکستانی هر کیلوگرم حدود ۲۵ هزار تومان است که این برنج‌ها را به قیمت هر کیلوگرم ۶۸ تا ۷۳ هزار تومان به خواربارفروشان می‌فروختند.

علی اکبر حقانی، کارشناس تعزیرات در این باره اضافه کرد: بیش از ۱۵ نشان معروف برنج ایرانی را متهم این پرونده جعل کرده و در این انبار هزاران کیسه خالی که روی آن نشان برنج‌های اعلای ایرانی چاپ شده است، می‌بینیم.

فریب عطر این برنج‌ها را نباید خورد

علیرضا جوادی، بازرس اتحادیه بنکداران مواد غذایی  اظهار کرد: در این کیسه‌ها برنج ایرانی درجه دو و سه هم وجود دارد و گرده این برنج‌ها در نهایت منجر به معطر شدن محتویات این کیسه‌ها شده است و متهم این پرونده بسیار در این امر تخصص دارد.

جالب اینکه این انبار متعلق به یکی از سازمان‌های تابعه وزارت تعاون است که به این فرد اجاره داده شده است و به راحتی هم نمی‌تواند هر کسی وارد این مجموعه شود.

جوادی بیان کرد: ما اجازه ورود به این منطقه را نداریم و امروز هم در قالب گشت مشترک تعزیرات حکومتی وارد شدیم، اما چه طور برنج پاکستانی وارد می‌شود و برنج ایرانی بیرون می‌آید؟

سید محمد رضا محمدی، رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران وعده داد که علاوه بر متهم اصلی این پرونده مسئولان این شرکت را هم که بر عملکرد این فرد نظارت نداشته‌اند تحت پیگرد قرار می‌دهد.

نکته تاسف برانگیز این است که متهم اصلی این پرونده که اکنون متواری و تحت تعقیب است حدود شش ماه پیش نیز در همین انبار و به دلیل همین تخلفات محکوم شد.

این فرد به پرداخت ۲۷۵ میلیون تومان جریمه محکوم شده بود که طی چهار فقره کل این مبلغ را پرداخت کرد، اما از این جریمه، درس عبرت نگرفته و ظاهرا بازدارنده نبوده است.

در این خصوص رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور با اشاره به این که اختیارات تعزیرات باید به سال ۷۰ برگردد و قاضی بتواند در محل کشف تخلف حکم صادر کند، افزود: در نامه‌ای به سران سه قوه پیشنهادهایی برای بازدارندگی احکام تعزیرات داده‌ایم که امیدواریم موافقت شود.

احمد اصانلو ادامه داد: با حکم تعزیرات قرار است موجودی این انبار به قیمت برنج پاکستانی و با همکاری اتحادیه و نظارت جهاد کشاورزی توزیع شود.

همچنین علاوه بر چهار برابر شدن جریمه متهم این پرونده، به دلیل جعلی که انجام شده است این فرد به محاکم قضایی هم معرفی خواهد شد و امیدواریم که این حکم بازدارندگی داشته باشد.

کد خبر 656887 برچسب‌ها احتکار تعاون خبر مهم سازمان تعزیرات برنج تهران استان تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: احتکار تعاون خبر مهم سازمان تعزیرات برنج تهران استان تهران برنج پاکستانی برنج ایرانی برنج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران

جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی دو انبار نگهداری از اقلام قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار مهدی کرمی به تشریح دو ماموریت پلیسی در کشف کالای قاچاق در حوزه استحفاظی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران پرداخت و گفت: یک ماموریت مربوط به کشف لوازم خانگی قاچاق از انباری در محدوده اسلامشهر است. رسیدگی به این پرونده در پی گزارش به دست آمده از منابع اطلاعاتی مبنی بر دپوی کالای قاچاق از نوع لوازم خانگی در چهاردانگه اسلامشهر در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی غرب استان تهران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد که گزارش واصله صحیح است، گفت: در ادامه با شناسایی محل نگهداری کالای قاچاق در چهاردانگه اسلامشهر، هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای لازم اخذ شد. همچنین با اداره تعزیرات حکومتی نیز هماهنگ شد و ماموران در عملیاتی با ورود به محل، اقدام به بازرسی از انبار کالای قاچاق کرده و در جریان آن ۱۹ دستگاه ماشین ظرفشویی با برندهای معتبر خارجی و  سه دستگاه مایکروویو قاچاق را کشف و ضبط کردند.

کرمی با بیان اینکه کارشناسان، ارزش کالای قاچاق مکشوفه را دست‌کم ۱۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند، گفت: در این عملیات یک نفر دستگیر و یکدستگاه خودرو پژو شوتی نیز توقیف شد. اقلام مکشوفه هم که فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی و در واقع قاچاق بودند به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده شد. متهم نیز به همراه پرونده تشکیل شده به دادسرا رفت.

جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به دومین پرونده کشف کالای قاچاق گفت: روز گذشته مأموران پلیس امنیت اقتصادی انباری را در یکی از محلات شهرستان رباط کریم  که محل دپو کالا و تخلیه بارهای بسته بندی شده بود، شناسایی کرده و موضوع را برای تحقیق و بررسی در دستورکار خود قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی هویت مالک این انبار شناسایی شد، اظهارکرد: با تایید صحت خبر و محرز شدن تخلیه محموله‌های قاچاق در این انبار، هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای لازم اخذ شد. پس از آن گروهی از ماموران پلیس امنیت اقتصادی غرب استان تهران با دستور قضایی به محل این انبار رفته و اقدام به بازرسی از آن کردند که در جریان آن ۷۰۰۰ عدد قوطی انواع نوشیدنی‌های قاچاق و مقادیر دیگری کالای قاچاق شامل انواع کمپوت‌های خارجی کشف و ضبط شد.

کرمی با بیان اینکه اقلام قاچاق کشف شده، فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی بودند، گفت:‌ انبار مذکور به دستور قضایی پلمب شد، همچنین ماموران مالک این انبار را نیز دستگیر کرده و برایش پرونده قضایی تشکیل داده شد. 

جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران درباره ارزش ریالی اقلام قاچاق کشف شده نیز گفت:‌کارشناسان ارزش این کالاها را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد و اعلام کردند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • تصاویر | نشاء برنج در گیلان
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • نشاءکاری برنج در گیلان
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک
  • (تصاویر) نشاء برنج در گیلان
  • نشاء برنج در گیلان