Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@05:46:26 GMT

شیوع این اختلال در سویه اومیکرون کمتر است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۲۱۴۸

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ درناز صفوی اظهار کرد: بیش از ۳۲ جهش در مولکول‌های پروتئینی (اسپایک) در سطح ویروس کرونا در سویه جدید اُمیکرون رخ‌داده که نسبت به سویه‌های قبلی ویروس، میزان سرایت را چندین برابر کرده است.

وی با اشاره به نظریه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی اروپا تصریح کرد: این جهش‌ها باعث افزایش انتقال ویروس، افزایش احتمال ابتلای مجدد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص پاتولوژی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان به تشریح علائم بیماری کرونا با سویه اُمیکرون پرداخت و اضافه کرد: شایع‌ترین علائم ابتلا به امیکرون بر اساس گزارش‌های ثبت‌شده آبریزش بینی، سردرد، خستگی، گلودرد و عطسه است و بر خلاف جهش‌های قبلی اختلال حس چشایی و بویایی در این جهش کمتر شایع است.

صفوی با اشاره به شباهت بسیار نزدیک سرماخوردگی و امیکرون افزود: به‌طورکلی فرد مبتلا باید با هر علامت مشابه در پیک ششم کرونا، اُمیکرون در نظر گرفته شود و قرنطینه را رعایت کند.

وی در خصوص این بیماری بیان کرد: محل درگیری در ویروس امیکرون، بیشتر راه‌های هوایی فوقانی شامل حلق، سینوس‌ها، حنجره و ابتدای نای بوده و درگیری در بافتهای ریه کمتر دیده می‌شود.

متخصص پاتولوژی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان ضمن اشاره به اثربخش بودن تست‌های تشخیصی (پی.سی.آر) در تشخیص ویروس امیکرون تصریح کرد: درصورتی‌که حتی تست (پی.سی.آر) در فرد با علائم بالینی منفی بود فرد باید خود را کرونا مثبت تلقی کرده و تحت درمان قرارگرفته و قرنطینه را رعایت کند.

صفوی وی با تأکید به انجام واکسیناسیون اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام‌شده عملکرد و کارایی واکسن‌ها با تزریق دوز بوستر (یادآور) بسیار افزایش می‌یابد بنابراین توصیه می‌شود همه افراد بالای ۱۸ سال که بیش از سه ماه از تاریخ تزریق دوز دوم واکسن (هر نوع واکسن) آن‌ها گذاشته، دوز بوستر را دریافت کنند.

متخصص پاتولوژی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان بیان کرد: امیکرون در کودکان زیاد دیده‌شده و بیشتر با علائم متوسط یا شدید در بیمارستان بستری می‌شوند که مهم‌ترین علت آن واکسینه نشدن کودکان در سنین پایین است، لذا توصیه می‌شود کودکان بر اساس بازه سنی اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان، برای تزریق واکسن اقدام کنند.

صفوی یادآور شد: سازمان جهانی بهداشت به‌منظور کاهش شیوع امیکرون همچون سایر سویه‌های ویروس کرونا توصیه‌هایی را ارائه کرده که مهم‌ترین آن‌ها همان‌طور که همه میدانیم رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی (حداقل یک متر)، شستشوی مکرر دست‌ها، استفاده صحیح از ماسک مناسب و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و پرتردد و از همه مهم‌تر انجام و تکمیل واکسیناسیون است.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد بویایی چشایی ویروس کرونا واکسن کرونا ابتلا به کرونا ویروس اومیکرون اخبار مرتبط بهترین واکسن کرونا چیست؟ چند باور اشتباه درباره اومیکرون! ثبات محیطی اومیکرون چقدر است؟ بحران‌ های ناشی از کرونا ۱۰ سال آینده بروز می کند واکسیناسیون در کدام کشورها بیشتر بود؟ جدیدترین آمار مبتلایان به کووید در جهان ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها اوج پیک ششم هفته اول اسفند است کاهش محسوس دما در جنوب شرق کشور شیوع این اختلال در سویه اومیکرون کمتر است صندلی ماساژ هم قیمت ماشین شد! (جدول) احتمال ادامه روند افزایشی کرونا تا ۳ هفته دیگر هوش مصنوعی در گوشی‌ های جدید اکثر جان باختگان اومیکرون، واکسن‌ نزده‌ ها هستند تجلیل از برترین شرکت‌ های همکار گل‌ گهر بی توجهی ها به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها عادتی که به چشم ها آسیب می زند هزینه اقامت در هتل های لوکس مسقط چقدر هزینه دارد؟ (جدول) اومیکرون پس از پنج روز توانایی سرایت ندارد نفت ۱۲۰ دلاری می شود یک پیشنهاد درباره رتبه بندی معلمان واکنش بازارها به جنگ روسیه و اوکراین محیط کسب و کار نامساعدتر شد پرفروش ترین تلویزیون چند؟ (جدول) روسیه به دنبال تضمین عدم گسترش ناتو محور هند-اقیانوسیه در برابر محور روسیه-چین نظر ابطحی در مورد فایل صوتی لو رفته اخیر سیاست خارجی نتیجه گرا تحریم‌ را خنثی کرده است طلا و نفت برنده بازی در میدان اوکراین؟ ابهام انتظاری تقاضای پلیمرها بیم‌ و ‌امیدهای بورس بعد از برجام در روزی که بورس صفر شد، چه گذشت؟ بزرگترین مانع سبز شدن بورس چیست؟ مقصر ریزش فرسایشی بورس چه کسی است؟ ساعت اندرویدی ۱۸۰۰ دلاری معرفی شد صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۱/۲۴) این سبزی ها را زیاد نخورید قیمت کره پاستوریزه (جدول) فرار زن ۸۰ساله از دست آدم ربا با بازی آنلاین! اوبر برای پرداخت از بیت کوین استفاده می کند؟ اشتباهاتی که نمی گذارند لاغر شوید! چگونه از ابتلای کودکان به اومیکرون محافظت کنیم؟ آیا فیس بوک به ته خط رسیده است؟ سفرهای نوروزی ۱۴۰۱ محدود می شود؟ نوشیدنی ضد کرونا به بازار می آید! اولین شکست ایلان ماسک در پیوند مغز انسان با رایانه چرا جهان مدیون سیاست کووید صفر دولت چین است؟ چلسی قهرمان جام باشگاه های جهان شد چین رکورد سرعت اینترنت را شکست ️ بورل: اتحادیه اروپا دیپلمات‌ های خود را از اوکراین خارج نمی‌ کند قیمت خودروهای جک + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) فردا کدام مناطق کشور بارانی است؟ آزادسازی سواحل مازندران در کدام مرحله است؟ با قابلیت های مخفی اندروید ۱۱آشنا شوید! قیمت خودروهای هایما + جدول قیمت کامل (۲۳ بهمن ۱۴۰۰) سفارت انگلستان در کی‌یف تعطیل شد آمریکا برای همه گزینه‌ ها آماده است بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بویایی چشایی ویروس کرونا واکسن کرونا ابتلا به کرونا ویروس اومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!