Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثر شهروندان آمریکایی با اعزام نظامیان این کشور برای جنگ در اوکراین مخالف هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نظرسنجی جدید موسسه یوگاو حاکی است اکثر آمریکایی ها از ایده کمک به اوکراین حمایت می کنند ولی مخالف اعزام نظامیان به این کشور برای جنگ هستند، این در شرایطی است که مقام های ایالات متحده طی روزهای اخیر بارها نسبت به حمله احتمالی ارتش روسیه به اوکراین هشدار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرملین: انتقال نظامیان آمریکایی به اروپا دلیلی برای نگرانی روسیه استموافقت بایدن با اعزام نظامیان آمریکایی به شرق اروپا

 

کشورهای غربی مدعی هستند که روسیه بیش از 120 هزار نیروی نظامی خود را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است. مسکو از ناتو خواسته است تا نظامیان و تجهیزات نظامی خود را از شرق اروپا خارج کرده و اجازه پیوستن اوکراین به ناتو را ندهد.

مقام های آمریکایی نیز اعلام کرده‌اند که ارتش روسیه حضور خود در نزدیکی مرزهای اوکراین را تقویت کرده و تجهیزات درمانی و پزشکی را نیز به این مناطق ارسال کرده است.

مسکو ادعاهای غرب درباره تلاش برای اشغال اوکراین را رد کرده ولی از ناتو خواسته است تا به طور شفاف اعلام کند که آیا تمایل دارد تا به تعهدات امنیتی مهم و کلیدی خود عمل کند یا نه.

این نظرسنجی نشان می دهد 42 درصد آمریکایی ها معتقدند که دولت ایالات متحده باید کمک های مالی را به اوکراین اختصاص دهد و در مقابل 24 درصد شهروندان آمریکایی با این ایده مخالفت کرده و 34 درصد نیز در این باره مردد بوده‌اند.

از سوی دیگر 55 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز گفته‌اند که مخالف اعزام نظامیان این کشور برای شرکت در جنگ اوکراین هستند. تنها 13 درصد آمریکایی ها از این ایده حمایت کرده‌اند.

دولت بایدن پیش از این اعلام کرده است که از اوکراین حمایت خواهد کرد ولی نظامیانش را به این کشور نخواهد فرستاد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اعزام نظامیان آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه مدعی شد که در صورت پیشروی و عبور روسیه از خطوط مقدم جبهه اوکراین و در خواست کی‌یف، احتمال اعزام نیروی زمینی از فرانسه به اوکراین وجود دارد.

ماکرون در گفت‌وگو با اکونومیست ادعاهای قبلی خود درباره حمایت از اوکراین در مواجهه با پیشروی‌های روسیه در میدان نبرد، گفت: اگر روس‌ها پیشروی قابل توجهی در خط مقدم جنگ با اوکراین داشته باشند و در صورتی که اوکراین درخواست کند که البته تا امروز مطرح نشده است، ما قانونا باید این سوال را از خودمان بپرسیم.

وی در واکنش به این سوال که آیا همچنان به اظهاراتش در ابتدای سال مبنی بر احتمال اعزام نیرو از غرب به اوکراین، مدعی شد: قطعا. همانطور که گفتم، هیچ گزینه‌ای را رد نمی‌کنم زیرا ما با کسی طرف هستیم که هیچ گزینه‌ای را رد نمی‌کند.

ماکرون مدعی شد: کشورهای اروپایی باید از خودشان محافظت کنند. روسیه در بی‌ثبات سازی منطقه خصمانه عمل و حتی تهدید به استفاده از سلاح اتمی کرده است!

وی ادامه داد: من یک هدف راهبردی مشخص و عینی دارم؛ روسیه نمی‌تواند در اوکراین پیروز شود. اگر روسیه پیروز شود، هیچ امنیتی در اروپا نخواهد بود. چه کسی می‌تواند تظاهر کند که روسیه همانجا متوقف می‌شود؟ کشورهای همسایه از جمله مولداوی، رومانی، لهستان، لیتوانی و سایرین، چه ضمانت امنیتی دارند؟

ماکرون پس از اجلاس سران جی۲ در پاریس، گفت که گرچه هیچ اجماعی درباره اعزام نیرو به اوکراین وجود ندارد اما «هیچ احتمالی را نمی‌توان رد کرد»؛ اظهاراتی که با انتقاد، حیرت و خشم غربی‌ها مواجه شد و واکنش‌های متفاوت سران غربی را به‌دنبال داشت.

کد خبر 6095290

دیگر خبرها

  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • اسرائیلی ها توافق را بر حمله به رفح ترجیح می دهند
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • بازخوانی یک جنایت
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند