Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:37:36 GMT

سرانه فضای سبز در اردبیل افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۶۲۳۸۱

سرانه فضای سبز در اردبیل افزایش می‌یابد

به گزارش ایرنا،محمود صفری روز شنبه در جلسه شورای شهر اردبیل افزود: توسعه فضای سبز اردبیل نیازمند تامین اعتبار لازم است و در این باره هماهنگی های لازم انجام شده و مقرر است اعتبارات بخش فضای سبز در جاهای دیگر صرف نشود.

وی بیان کرد: با بکارگیری نیروهای متخصص در سازمان زیبامنظر و فضای سبز شهرداری اردبیل تلاش می شود فضای سبز در مناطق مختلف این شهر توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفری ادامه داد: طرح‌های مهم مربوط به زیباسازی شهری، فضای سبز، تملک و تعیین تکلیف اماکنی همچون باغ شریعت و سایر مباحث مهم در اولویت کارها قرار گرفته است

شهردار اردبیل با بیان اینکه بحث بیمه ماشین‌آلات شهرداری از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در مجموعه شهرداری است افزود:علاوه بر بیمه ماشین آلات شهرداری تلاش براین است ماشین آلات مورد نیاز شهرداری خریداری شده و در امورات جاری شهرداری بکارگیری شود.

وی از تقدیم بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اردبیل با مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد تومان در آینده نزدیک به شورای شهر خبر داد و گفت: این رقم نسبت به بودجه سال جاری ۴۰ درصد افزایش داشته است.

صفری با اشاره به  تهیه سیستم جامع برف‌روبی برای اولین بار در مجموعه شهرداری اردبیل گفت: این سیستم جدید و کاربردی با تلاش متخصصان سازمان مطالعات شهری شهرداری اردبیل در حال تهیه بوده و از طرفی درحال تدوین چارت مدیریت بحران شهرداری متناسب با امکان بحران‌های قابل وقوع در سطح شهر هستیم.

شهردار اردبیل با بیان اینکه  طرح تفصیلی اردبیل بازنگری می‌شود افزودطرح تفصیلی این شهر باید به نحوی بازنگری و اصلاح شود تا ضمن رفع مشکلات موجود، به معنای واقعی در آینده گره‌گشای مشکلات مردم در ارتباط با مسایل مختلف شهری باشد.

صفری  تأثیر نپذیرفتن از ضابطه‌های دستوری و قفل نشدن بحث اقتصاد شهر در چارچوب طرح تفصیلی را از مزیت‌های این طرح دانست و گفت: مصمم هستیم طبق برنامه‌ریزی طرح تفصیلی شهر اردبیل را با بهره‌مندی از نظرات نخبگان و صاحب نظران تا پایان سال جاری به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد:طرح تفصیلی مهمترین ابزار ساماندهی نظام‌مند کالبدی شهر محسوب می‌شود که در مواجه با نارسایی های کالبدی - فضایی شهر به کار گرفته می‌شود.

شهردار اردبیل با اشاره به آماده شدن طرح تفصیلی شهر اردبیل گفت: این طرح سالیان سال به دلیل نبود امکانات مالی راکد مانده بود که با توجه به ضرورت اجتناب‌ناپذیر طرح برای ترسیم روشن و اصولی افق توسعه شهر، اتمام طرح تفصیلی در اولویت برنامه‌ شهرداری اردبیل قرار گرفته است.

شهر اردبیل با داشتن ۱.۵ متر مربع فضای سبز به ازای هر نفر، حدود ۶ متر از میانگین کشوری عقب می‌باشد.

برچسب‌ها شهرداری اردبیل عملیات عمرانی اردبیل لایحه بودجه 1401

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری اردبیل عملیات عمرانی اردبیل شهرداری اردبیل عملیات عمرانی اردبیل لایحه بودجه 1401 شهرداری اردبیل شهر اردبیل طرح تفصیلی فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۶۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سجاد موسوی سرپرست دبیرخانه HSE شهرداری تهران که در این سازمان مستقر است، اظهارداشت: با توجه به حضور گسترده شهروندان در ایام بهاری در بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران طرح بازرسی HSE از بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران توسط ادارت HSE واحدهای تابعه شهرداری تهران با نظارت مستمر دبیرخانه HSE اجرا شد.

وی افزود: در این طرح تعداد ۱۴۸۵ بوستان مورد بازرسی تخصصی HSE قرار گرفت و با در نظر گرفتن مخاطرات و الزامات قانونی تعداد ۱۵۶۱۴ عدم انطباق (موارد ناایمن) شناسایی شد که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از تعداد مذکور ۷۷۷۷ مورد رفع و باقیمانده در دست پیگیری است.

کد خبر 6091867

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود